Triarius Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 (endret) Heisann Jeg lurte på om noen hadde et bra forslag til pc høytalere? Jeg har sett på en Dynavoice f-6 pakke som en kamerat av meg sier er veldig bra: http://surround.no/product/6280/6284/43539..._subwoofer.html Men da trenger jeg også en forsterker. Noen som har forlag til gode forsterkere? Hvordan burde jeg foresten koble anlegget til PC-en og hvordan ledninger trenger jeg? har en 1 x Optical SPDIF out. Setter pris på tilbakemeldinger Morten Endret 26. april 2008 av Skagen Utbedret emnetittelen bittelitt. Lenke til kommentar
Star Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Denne funker fint 5 kanaler, god effekt, optiske ut/inn, dolby og remote Har selv ett sett med F6 høytalerene til Dynavoice, og de er eksepsjonelt bra! ( fikk terningkast 6 i lyd og bilde ) Lenke til kommentar
Triarius Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 Denne funker fint 5 kanaler, god effekt, optiske ut/inn, dolby og remote Har selv ett sett med F6 høytalerene til Dynavoice, og de er eksepsjonelt bra! ( fikk terningkast 6 i lyd og bilde ) Trenger jeg og kjøpe noen ledninger i tillegg? Foresten, ville det vært bedre å hatt 4x f-6 å en senter + samme sub i stede for den pakken? Lenke til kommentar
Triarius Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 Denne funker fint 5 kanaler, god effekt, optiske ut/inn, dolby og remote Har selv ett sett med F6 høytalerene til Dynavoice, og de er eksepsjonelt bra! ( fikk terningkast 6 i lyd og bilde ) Trenger jeg og kjøpe noen ledninger i tillegg? Foresten, ville det vært bedre å hatt 4x f-6 å en senter + samme sub i stede for den pakken? Etter det jeg har skjønt trenger jeg en y-splitt kabel og subwoofer kabel. Er det noe forskjell på disse kablene som merkes i lyden? Trenger jeg vel ikke noe mere? For kabler fra høytallerne regner jeg at mer med i pakken? Morten Lenke til kommentar
Jokk3 Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Jeg tror ikke det fulger med høytaller kabler med i pakka der nei. Gjorde ikke når jeg kjøpte yamaha 5.1 ... Så kabler tror jeg du må kjøpe forutenom, men det er jo bare og sende mail til dem du skal bestille til å høre for sikkerhets skyld ! Lenke til kommentar
Triarius Skrevet 24. april 2008 Forfatter Del Skrevet 24. april 2008 Jeg tror ikke det fulger med høytaller kabler med i pakka der nei. Gjorde ikke når jeg kjøpte yamaha 5.1 ... Så kabler tror jeg du må kjøpe forutenom, men det er jo bare og sende mail til dem du skal bestille til å høre for sikkerhets skyld ! Ok, har lest litt rundt om kring. Er nok ikke med høyttaler kabel nei. Har du forlag til en god forsterker? Rundt 2000 hadde vert fint. Og en ting til, trur du det ville vert bedre med 4 x f-6 å en senter+ samme sub? håper på tilbakemelding Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Hei, du ser definitivt på riktig pakke hva valutta for pengene angår. Den Kenwood forsterkeren har jeg ikke stor tro på, den er lang i fra 500W "sterk"; beklager hvis det skuffer noen Jeg ville heller kjøpr en NAD T744 som er mye kraftigere. Den har kosta mellom 4 og 4,5K for ikke så fryktelig lenge siden, og selges billig fordi den mest sansynligvis skal ut av butikkene for å gjøre plass til neste års modell. Noe bedre enn NAD T744 finner du ikke til den prisen i dag, med mindre du er heldig og kommer over noe brukt. 4xF6 er det lite poeng i etter min mening. Vanlig F6-pakke, XTZ 99 W10.16 og en NAD T744 er kanskje det beste du får til den prisen per i dag. Kabler er ikke så fryktelig viktig, bare kjøp høyttalerkabler med litt diameter og greit med isolasjon rundt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Til 2000,- får du ikke en forsterker som greier å dra alle disse høyttalerene bra. Men Nad T744 greier det nok ganske greit, men da vil jeg ikke anbefale F6 som bakhøyttalere. Funksjonen til bakhøyttalerene er jo å lage "stemmning" og det greier S-4. Hvis du skulle hatt F6 som bakhøyttalere ville jeg nok vurdert å legge ganske mye mer i forsterker(e). Lenke til kommentar
Triarius Skrevet 24. april 2008 Forfatter Del Skrevet 24. april 2008 (endret) Til 2000,- får du ikke en forsterker som greier å dra alle disse høyttalerene bra. Men Nad T744 greier det nok ganske greit, men da vil jeg ikke anbefale F6 som bakhøyttalere. Funksjonen til bakhøyttalerene er jo å lage "stemmning" og det greier S-4. Hvis du skulle hatt F6 som bakhøyttalere ville jeg nok vurdert å legge ganske mye mer i forsterker(e). http://surround.no/product/442080/_Yamaha_...itan_farge.html trur du denne funker bedre? Får den for 2,5k. Så du ville heller anbefalt 2x f-6 i stede for 4x? Er det mye mere trøkk i 4x f-6? takk for tilbakemelding! hele settet inkludert sub og forsterker for ca 2,5k koster 10000. er det verdt det eller ville du fått for en annen pakke høyttalere? Endret 24. april 2008 av Triarius Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 (endret) Den NAD-forsterkeren har uansett mer kraft enn den du linker til. Du vil jo få mer trøkk med fire F6-høyttalere, men da trenger du også en forsterker som kan drive dem skikkelig. Du har jo også en egen subwoofer, så jeg tviler på at du kommer til å merke noe særlig forskjell i trøkket fra F6-ene, med ett eller to par. Endret 24. april 2008 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Triarius Skrevet 24. april 2008 Forfatter Del Skrevet 24. april 2008 (endret) Den NAD-forsterkeren har uansett mer kraft enn den du linker til. Du vil jo få mer trøkk med fire F6-høyttalere, men da trenger du også en forsterker som kan drive dem skikkelig. Du har jo også en egen subwoofer, så jeg tviler på at du kommer til å merke noe særlig forskjell i trøkket fra F6-ene, med ett eller to par. aha, men du trur NAD forsterkeren ville taklet det? Trur du settet er verdt prisen 8000-10000 eller burde jeg satse på noe helt anneledes? takk for hjelpen foresten.. er det digital utgang på forsterkeren? SPDIF Endret 24. april 2008 av Triarius Lenke til kommentar
Star Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Støtter at NAD forsterkeren er ett bedre valg, selv om jeg har gode erfaringer med kenwooden Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Jeg tror NAD-forsterkeren ville takklet det bedre enn den fra Yamaha. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Har ikke den NADen pre-out da? Da kan han jo bare kjøpe inn effektforsterker(e) etterhvert? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Innlegg fra to identiske tråder er smeltet sammen, i tillegg til at det er flyttet til riktig kategori. Ikke kommenter dette innlegget, reaksjon på moderering gjøres på pm. Lenke til kommentar
Triarius Skrevet 26. april 2008 Forfatter Del Skrevet 26. april 2008 Jeg tror NAD-forsterkeren ville takklet det bedre enn den fra Yamaha. Ok, takk for tilbakemeldingene folkens! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Har ikke den NADen pre-out da? Da kan han jo bare kjøpe inn effektforsterker(e) etterhvert? Det er akkurat det den har. Så da kan du bruke det meste til å gi mer effekt til høyttalerene. Lenke til kommentar
Triarius Skrevet 26. april 2008 Forfatter Del Skrevet 26. april 2008 Har ikke den NADen pre-out da? Da kan han jo bare kjøpe inn effektforsterker(e) etterhvert? Det er akkurat det den har. Så da kan du bruke det meste til å gi mer effekt til høyttalerene. hva menes med Pre-out? Bruke det meste til å gi mere effekt? Kan du nevne ett eksempel? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Du kan lede feks signalet fra center-kanalen til en egen forsterker (feks. en gammel forsterker) via en helt vanlig RCA-kabel (men bruk gjerne en av bedre kvalitet), slik at du slipper å belaste receiveren med fem sultne høyttalere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå