Fred7555 Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Kanskje litt dumt spørsmål for dere pc-proffe, men spør fordi jeg ikke er så god i sånne pc-saker Hvis jeg formaterer en pc som har innstalert Vista, er Vista på PC-en etter jeg har formatert da? Er litt dumt med on OEM lisens hvis Vista ikk er det Og, er det en enkel måte å formatere en Vista-pc på uten å bruke sånn cd? Og hvis jeg skal formatere enn Vista-pc. Kan man legge inn alt som filer, musikk,filmer og alt man har på PC-en da, over på en ekstern harddisk, også bare legge det over igjen etter den er formtatert? Og, hvis man her en sånn ekstern harddisk, er sånn at man kan bare dra filen i den, også bare dra den ut på skrivebordet etterman har formatert? Takk for alle svar Lenke til kommentar
espenae Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Kanskje litt dumt spørsmål for dere pc-proffe, men spør fordi jeg ikke er så god i sånne pc-saker Hvis jeg formaterer en pc som har innstalert Vista, er Vista på PC-en etter jeg har formatert da? Er litt dumt med on OEM lisens hvis Vista ikk er det Og, er det en enkel måte å formatere en Vista-pc på uten å bruke sånn cd? Og hvis jeg skal formatere enn Vista-pc. Kan man legge inn alt som filer, musikk,filmer og alt man har på PC-en da, over på en ekstern harddisk, også bare legge det over igjen etter den er formtatert? Og, hvis man her en sånn ekstern harddisk, er sånn at man kan bare dra filen i den, også bare dra den ut på skrivebordet etterman har formatert? Takk for alle svar det det er vista på den selvom du formaterer den. og det skla ligge et formaterings prøgramm innpå PC-en vist du bare søker på start menyen. seff går det meg eksterne hardisken det er jo det de er til:) Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 Takk for svar Men er det bare å "dra" filen til der du finner den flyttbare disken på Min datamaskin (XP) oppi den eksterne hardisken og så "dra" filen på skrivebordet/der du vil ha den fra den eksterne hardisken? Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 det det er vista på den selvom du formaterer den. Jeg ville ikke svart på noe jeg ikke har det minste peiling på. Hvis han formaterer disken, så kan det vel umulig være noe igjen på den... Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 (endret) Formaterer du, så er disken din clean, ferdig med det. Da må du på forhånd ha lagt unna alt av filer du ønsker å ta vare på - f.eks. over på en ekstern disk som du selv beskriver. Deretter må du installere Windows på nytt. Det går normalt bra med en OEM- versjon av Vista, så lenge du ikke bytter ut for mye av din hardware. Endret 23. april 2008 av Rayline TWB Lenke til kommentar
Fred7555 Skrevet 24. april 2008 Forfatter Del Skrevet 24. april 2008 (endret) Ok, takk for svar Skal formatere en PC jeg har stående her med for mye "søppel" i seg. Håper det funker med den eskterne hardisken da Og med OEM-lisensen Skal ikke bytte ut noen hardware, så tror det skal funke Takk for alle svar Endret 24. april 2008 av Fred7555 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå