Gå til innhold

Formatering og Vista

Anbefalte innlegg

Kanskje litt dumt spørsmål for dere pc-proffe, men spør fordi jeg ikke er så god i sånne pc-saker :blush::p

Hvis jeg formaterer en pc som har innstalert Vista, er Vista på PC-en etter jeg har formatert da?

Er litt dumt med on OEM lisens hvis Vista ikk er det

Og, er det en enkel måte å formatere en Vista-pc på uten å bruke sånn cd?

Og hvis jeg skal formatere enn Vista-pc. Kan man legge inn alt som filer, musikk,filmer og alt man har på PC-en da, over på en ekstern harddisk, også bare legge det over igjen etter den er formtatert?

Og, hvis man her en sånn ekstern harddisk, er sånn at man kan bare dra filen i den, også bare dra den ut på skrivebordet etterman har formatert?

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje litt dumt spørsmål for dere pc-proffe, men spør fordi jeg ikke er så god i sånne pc-saker :blush::p

Hvis jeg formaterer en pc som har innstalert Vista, er Vista på PC-en etter jeg har formatert da?

Er litt dumt med on OEM lisens hvis Vista ikk er det

Og, er det en enkel måte å formatere en Vista-pc på uten å bruke sånn cd?

Og hvis jeg skal formatere enn Vista-pc. Kan man legge inn alt som filer, musikk,filmer og alt man har på PC-en da, over på en ekstern harddisk, også bare legge det over igjen etter den er formtatert?

Og, hvis man her en sånn ekstern harddisk, er sånn at man kan bare dra filen i den, også bare dra den ut på skrivebordet etterman har formatert?

det det er vista på den selvom du formaterer den.

og det skla ligge et formaterings prøgramm innpå PC-en vist du bare søker på start menyen.

seff går det meg eksterne hardisken det er jo det de er til:)

Lenke til kommentar

Formaterer du, så er disken din clean, ferdig med det.

Da må du på forhånd ha lagt unna alt av filer du ønsker å ta vare på - f.eks. over på en ekstern disk som du selv beskriver.

Deretter må du installere Windows på nytt.

Det går normalt bra med en OEM- versjon av Vista, så lenge du ikke bytter ut for mye av din hardware.

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Ok, takk for svar :)

Skal formatere en PC jeg har stående her med for mye "søppel" i seg.

Håper det funker med den eskterne hardisken da

Og med OEM-lisensen

Skal ikke bytte ut noen hardware, så tror det skal funke :p

Endret av Fred7555
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...