Gimlisonofgloin Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Jeg har daglige hacker forsøk på min maskin, men vet ikke disse at de finnes brannmurer og de legger igjen ip adresse og hele pakka? Bare lurer jeg Lenke til kommentar
Unicr0n Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Klart de vet det... de håper vel bare at du ikke skal være like lame som dem... Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 disse er nok ikke hackere. er nok heller wannabes som tror netbus o.l. er å hacke, og disse vet det nok ikke, eller så tar de bare sjangsen på at du ikke logger. spørs om brannmuren din ville merket det om du fikk besøk av en ekte hacker. Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Det stemmer nok det invictus sier ja. Og om de blir logget så er det svært få som gidder å gjøre noe mere med det, og hvis man sender en mail til feks. telenor så er det skjeldent man får tilbakemelding om at problemet (liksom-hackeren) er fjernet... Min firewall skriker også ut en gang iblant om at jeg er utastt for angrep, men jeg har nå begynt å sende ut en standard mail til den som eier den IP-rangen som IP-adressen stammer fra. Den inneholder kun en en kort beskjed om at min firewall har registeret et angrep og en kopi av loggen i det tidspunktet det skjedde. Får skjeldent noe annet enn automatiske tilbakemelinger, men det har blitt et par personlige mailer fra ISP'er i Asia som lover på tro og ære at de skal ordne opp i dette. Morro at noen gidder å bry seg om klager, tror jeg ikke engang har mottatt et automatisk svar fra telenor.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå