Gå til innhold

Sonys filmtjeneste kommer i år

Henry9

Anbefalte innlegg

I midten av april lettet Sony på sløret for hva de hevder vil bli verdens beste tjeneste for nedlasting av film via Playstation 3.

- Alt forbrukeren ønsker

- Vi skal tilby en videotjeneste som kommer til å skille seg fra og overgå alle andre tjenester man hittil har sett på markedet. Den skal gi forbrukerne nøyaktig det TV-, film- og spillinnholdet de ønsker, sa markedssjef og PlayStation Network-ansvarlig Peter Dille.

Dille fortalte at selskapet ville komme med mer informasjon om tjenesten innen kort tid. I en artikkel i LA Times 21. april hevder avisen at Sony kan være klare allerede sommeren 2008.

Avisen siterer anonyme kilder, og hevder at tidligere Apple-mann Tim Schaaff driver prosjektet fremover, skriver Eurogamer.net.

Toppsjef for PlayStation Network, Susan Panico, kommer imidlertid med mer håndfast informasjon.

Kommer i år

I et intervju med nettsiden Gamespot kommer PlayStation Network senior director Susan Panico med flere opplysninger om filmtjenesten og bekrefter at den slippes i 2008, i det minste i USA.

- Tjenesten vil komme i år. Den vil være en del av Playstation Store på Playstation Network og prisnivået vil være konkurransedyktig, sier Panico til nettsiden.

Hun forklarer også at tjenesten vil være en del av den neste oppdateringen av programvaren i Playstation 3. Den er ikke en del av «Home», men en enkelstående tjeneste.

Viktig område for Sony

Sonys tjeneste vil være en direkte konkurrent til Microsofts Xbox Live Video Store (ikke lansert i Norge ennå) og et område analytikere mener Sony er nødt til å hevde seg på.

Sony stiller sterkt med blant annet filmstudioet Metro-Goldwyn-Mayer (MGM). Under MGM finner vi blant andre studioene United Artists, Orion Pictures, Granada International og Epic Productions. Gjennom katalogen til Epic får Sony også tilgang til en rekke av filmene til Castle Rock Entertainment fra 1996 og frem til i dag.

Microsoft har allerede undertegnet avtaler med giganten Warner Bros. og Paramount Pictures.

Om Sonys nedlastingstjeneste lanseres til sommeren, er det lite sannsynlig at vi får glede av den så tidlig i Norge.

Kilde: Spillmagasinet.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Haha, ja vi blir vel atter ein gang rævkjørt her også. Men ka gjør vel det, vi europeere kjøper konsollen uansett :)

Sant nok, men det er lov å håpe. Så håper man slipper å kjøpe, men kan få anledning til noe leie lignende... ellers ender jeg bare opp med å kjøpe ting jeg senere sletter av mangel på lagringsplass, ser sjeldent på ting mer en 1 gang uansett..

Lenke til kommentar

Tviler på min side sterkt på at Sony vil satse for lite på dette. Nedlasting er ikkje fremtiden, det er nåtiden. Eg kjøpte langt på nær så mange spel til PC før Steam gjorde det enkelt og greit, og så bedagelige vi er med raske linjer etc hadde det garantert blitt mykje meir kjøp av filmer på PSN enn i videobutikken.

Leie film for ein fornuftig pris hadde eg likt. Enten velge mulighet for antall avspillinger eller tidsbegrensning.

Lenke til kommentar
Tviler på min side sterkt på at Sony vil satse for lite på dette. Nedlasting er ikkje fremtiden, det er nåtiden. Eg kjøpte langt på nær så mange spel til PC før Steam gjorde det enkelt og greit, og så bedagelige vi er med raske linjer etc hadde det garantert blitt mykje meir kjøp av filmer på PSN enn i videobutikken.

Leie film for ein fornuftig pris hadde eg likt. Enten velge mulighet for antall avspillinger eller tidsbegrensning.

Skal bli relativt kjappe linjer før jeg gidder å laste ned en Blu-ray film på 30 GB for å se den en gang før jeg må slette den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...