Gimlisonofgloin Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Jeg har daglige hacker forsøk på min maskin, men vet ikke disse at de finnes brannmurer og de legger igjen ip adresse og hele pakka? Bare lurer jeg Lenke til kommentar
magikern Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 det trenger ikke nødvendigvis sitte en fysisk person bak de daglige angrepene du nevner, kan være ormer, trojanere og annet. og det er overhodet ikke alle på internett som har brannmur eller i det hele tatt vet hva det er, hvis du tenker deg at det er en person som sitter bak angrepene hos deg angriper han/hun mest sannsynligvis flere tusen andre samtidig for å lete etter åpne porter. Vet egentlig ikke så veldig mye om hacking selv, men det er vel sikkert mange andre her som kan forklare bedre og hvis jeg har sagt noe feil rette på det. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Jeg har daglige hacker forsøk på min maskin, men vet ikke disse at de finnes brannmurer og de legger igjen ip adresse og hele pakka?Bare lurer jeg Hva er et hacker-angrep? Portscanning? Snusing på porter? Lite og kaste bort tid på og fundere på. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Tror han prøver å få oss til å gi han tips om hvordan han skal hacke hehe hvilke tools som blir brukt... Neida, du får bare ha firewallen din up & go og hold alt viktig på CD'er, beste tips jeg kan gi, klarer du å få IP'n til fyren er det sikkert ikke hans egene hvis han har litt peil på hva han gjør så går hann inn og rapper andres IP adresse. Hackere har det jo som hobby å snoke så de prøver forskjellige metoder fra gang til gang for å komme ijennom firewall, første tegn til hacking er hvis du får trojaner virus på maskina, kan være en luring som, har sendt det til deg i en åpen port og setter i gang. Jeg blei kraftig hacka for kort tid siden og da rota snokeren til hele registeret på serveren der det bare lå windows og drivere hehe, kom seg ikke til hovedmaskinen min der alt lå. Men den HD'n som sto i serveren måtte virkelig fikses opp i hoved maskinen. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Hackere har det jo som hobby å snoke så de prøver forskjellige metoder fra gang til gang for å komme ijennom firewall, første tegn til hacking er hvis du får trojaner virus på maskina, kan være en luring som, har sendt det til deg i en åpen port og setter i gang. Vel, antivirusprogramvaren pleier da og fikse dette med virus og trojanere. Kjører man uten i windows så ber man om bråk, windowsupdate er jo også livsviktig for og tette hull i systemet. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Det var en som hacka seg inn på dataen min sånn at han portscanna andre dataer uten at jeg visste det. Men så kom det et fælt brev i posten om portscanning fra MIN data. Faen tenkte jeg og måtte ringe freewave for 18kr minuttet for å få hjelp, et jævla hor med hackere. Verste jeg vet. Lenke til kommentar
Stim Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Du mener vel crackere og Script-kids. Før noen starter å flame meg pga. hacker vs. cracker så sett deg ned og les The Cathedral & The Bazaar av Eric S. Raymond. Veldig god bok som forklarer blant annet hva hackere er. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 poenget er vel at han blir angrepet, ikke om det er crackere eller hackere som er det korrekte å si. Jeg vil påstå at hvis du blir angrepet er dette av noen som definitivt ikke kan kategoriseres som hacker eller cracker. Den som angriper deg, hvis det ikke er et program som gjør det automatisk, er nok heller det du kan kategorisere som en script-kiddie. Eller med mine ord; en wannabe. Ikke ta disse for seriøst fordi dem som regel ikke har nok skills til å trenge forbi din firewall. Men det betyr ikke at de ikke kan ta opp endel båndbredde fra deg. Det lureste du kan gjøre er å rapportere alt firewallen logger for å få gi disse personene en lekse. Husk at netbus krever null skills Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå