Gå til innhold

Nettop kjøpt 360, 3 raske sp.

artaz

Anbefalte innlegg

Hvordan "tuner" drevet?

For å tune ned hastigheten på dvd-drevet må spilleren flashes med firmware som gjør at den spinner saktere. Her kan man velge mellom 2x, 5x, 8x eller 12x som er standard.

Jeg har 8x og syntes lydnivået da er ganske lavt.

Nå har jeg heller ingen vifter, men vannkjøling så det er kun DVD-en som gir lyd ifra seg, samt den lille viften inne i strømforsyningen.

Før jeg monterte vannkjølingen merket jeg at viftene ved spilling var mye høyere en DVD-en på 8x, så viftene spinner betraktlig opp ved spilling.

Til trådstarter:

Om du har den stående eller liggende har ingen betydning.

Har hørt uttalelser fra mange såkalte "eksperter" og de har forskellig mening alle sammen :!:.

Men, logisk sett så vil jo varm luft stige og har man den stående så vil jo denne luften komme lettere ut via toppen, men dette utgjør sikkert såpass liten forskjell at det ikke er av betydning.

Jeg ville derimot ikke stappet den inn i en trang tv-benk med dårlig luft.

Hvis PS3'en din lagde mer lyd av å stå der så er det ett godt tegn på at det ikke er noen optimal plass for en konsoll.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eksperttips eller ikke. Min erfaring med 4 forskjellige bokser er at den støyer mer fra drevet i stående posisjon. Både med og uten original fw til drevet ;)

btw. Hva skjer med det bildet av fyrn i senga?? WTF? :confused:

Endret av kenzuke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...