punani Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Jeg har lyst å bytte mobilnummer til et egenkomponert. Det er ikke noe lett nummer som mange kanskje ville betalt litt ekstra for å få. Hvilke operatører lar en velge uten å måtte betale stort? Lenke til kommentar
Roab Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 er vel ikke så mange ledige nummere igjen på markedet. Jeg vet i allefall at Ucan2 ikke tilbyr den tjeneste i allefall. Lenke til kommentar
punani Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 er vel ikke så mange ledige nummere igjen på markedet. Jeg vet i allefall at Ucan2 ikke tilbyr den tjeneste i allefall. Hehe, det var det da. Men jeg er rimelig sikker på at kombinasjonen er ledig skjønner du! Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Da jeg byttet til Tele 2 i 2004 var det i hvert fall mulighet for å velge i mellom ganske mange mobilnumre. Måtte bla meg igjennom utallige sider før jeg fant et som var sånn passe enkelt å huske. Det slutter forøvrig på 24 24. Du kan jo kontakte de forskjellige operatørene og forhøre deg. Lenke til kommentar
punani Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 Da jeg byttet til Tele 2 i 2004 var det i hvert fall mulighet for å velge i mellom ganske mange mobilnumre. Måtte bla meg igjennom utallige sider før jeg fant et som var sånn passe enkelt å huske. Det slutter forøvrig på 24 24. Du kan jo kontakte de forskjellige operatørene og forhøre deg. Ja, jeg husker også jeg kunne velge blandt 3-5stk en gang i tiden. Men nå har jeg imidlertid tallrekken selv da. Er det sånn at operatørene eier numrene? For da må jeg jo finne hvilken operatør som "eier" nummeret jeg vil ha.. Hehe. Takk for svar begge to:) Lenke til kommentar
Roab Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Da jeg byttet til Tele 2 i 2004 var det i hvert fall mulighet for å velge i mellom ganske mange mobilnumre. Det var sånn før ja, men tror ikke at den tjenesten er tiljengelig hos så mange fortsatt. Jeg valgte også mitt nr i 2004 hos netcom riktignok. Kjøpte på spaceworld Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 (endret) Da jeg byttet til Tele 2 i 2004 var det i hvert fall mulighet for å velge i mellom ganske mange mobilnumre. Måtte bla meg igjennom utallige sider før jeg fant et som var sånn passe enkelt å huske. Det slutter forøvrig på 24 24. Du kan jo kontakte de forskjellige operatørene og forhøre deg. Ja, jeg husker også jeg kunne velge blandt 3-5stk en gang i tiden. Men nå har jeg imidlertid tallrekken selv da. Er det sånn at operatørene eier numrene? For da må jeg jo finne hvilken operatør som "eier" nummeret jeg vil ha.. Hehe. Takk for svar begge to:) Fleste operatører i dag gir deg muligheten til og velge blant ca 10 nummere. Men de er ofte da i samme nummer serie. Noen lar deg også søke etter nummer kombinasjoner, gratis, eller mot en viss sum. F.eks. Telenor lar deg søke etter "Ønske nummer" for 500,-. eller "Gull nummer" 2500,-. Netcom lar deg også søke etter nummer, men det er veldig begrenset. Har du en telenor mobil der kan du f.eks slå "1945+nummeret" og trykk ring. Får du vite hvem operatør som sitter på nummeret, så kan du ringe dem og høre om det er mulig og registrere det. Her er en oversikt over hvem som opprinlig fikk utdelt diverse nummer serier om noen har noe interesse .. npt.no / nummerplaner Endret 23. april 2008 av Dain Bramaged Lenke til kommentar
yhagger Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Hvis du vil finne ut hvilken operatør som eier det nummeret du vil ha, må du gå inn i nummerplanen i innlegget over. Her står det klart hvilken operatør som eier nummeret, og så må du kontakte de og høre om du kan få det. Se også denne saken fra Post og Teletilsynet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå