Gå til innhold

Flashing av bios til Radeon 8500 oem kort!!

Zeer

Anbefalte innlegg

Man kan visst flashe biosen på kortet hvis man har 250/250 mhz. Man bytter til samme bios som ATI sine orginale kort som kjører på 275/275. Man må bare passe på visse ting, sjekk her:http://www.home.zonnet.nl/Hoek89/ Etter hva jeg har lest virker det som at grunnen til at noen ikke kan gå over 274 mhz er spenningen som er satt i biosen, akkurat som på et vanlig hovedkort. Så når man bruker retail biosen så blir spenningen hyøere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet det. Men noen har hatt problemer å komme over 274mhz, dette kan mulig ha noe med spenningen til minnet. Med ny bios tror jeg man får justert opp spenningen. Det er mangen som har kunnet gå høyere en 274 mhz med ny bios. Leste det på rage3d.com på forumsidene.

Lenke til kommentar

Du får IKKE høyere spenning ved å flashe biosen til R 8500.For å si det slik hvis du ikke klarer å klokke kortet opp fra 250/250 med Powerstrip så har det ingen ingen hensikt å flashe biosen da den BARE forandrer frekvens.

Forskjellen på Oem/Retail er to motstandere på skjermkortet som avgjør spenningen til Gpu og minne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...