Zeer Skrevet 10. januar 2002 Del Skrevet 10. januar 2002 Man kan visst flashe biosen på kortet hvis man har 250/250 mhz. Man bytter til samme bios som ATI sine orginale kort som kjører på 275/275. Man må bare passe på visse ting, sjekk her:http://www.home.zonnet.nl/Hoek89/ Etter hva jeg har lest virker det som at grunnen til at noen ikke kan gå over 274 mhz er spenningen som er satt i biosen, akkurat som på et vanlig hovedkort. Så når man bruker retail biosen så blir spenningen hyøere. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 11. januar 2002 Del Skrevet 11. januar 2002 Jeg tror du kan stille inn det der i Powerstrip også...leste det ett sted på rage3d. Lenke til kommentar
Zeer Skrevet 11. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2002 Jeg vet det. Men noen har hatt problemer å komme over 274mhz, dette kan mulig ha noe med spenningen til minnet. Med ny bios tror jeg man får justert opp spenningen. Det er mangen som har kunnet gå høyere en 274 mhz med ny bios. Leste det på rage3d.com på forumsidene. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 11. januar 2002 Del Skrevet 11. januar 2002 Jeg mente at du kan stille inn Volten på RAM'en i pstrip. Men uansett, så gjør jo flashinga det også. Lenke til kommentar
Cent~ Skrevet 11. januar 2002 Del Skrevet 11. januar 2002 Du kan også bruke "blyant" trikset for å øke spenningen på ramen. Les om det på Rage3D. Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 11. januar 2002 Del Skrevet 11. januar 2002 Du får IKKE høyere spenning ved å flashe biosen til R 8500.For å si det slik hvis du ikke klarer å klokke kortet opp fra 250/250 med Powerstrip så har det ingen ingen hensikt å flashe biosen da den BARE forandrer frekvens. Forskjellen på Oem/Retail er to motstandere på skjermkortet som avgjør spenningen til Gpu og minne. Lenke til kommentar
Zeer Skrevet 11. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2002 Jeg sa ikke at det var sånn. Jeg sa at det kunne være slik, pga folk som ikke har kunnet klokket over 274mhz har fått denne muligheten ettet ny bios. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå