Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Bærbar FSC, Infocare sa jeg måtte dekke regning selv


sitdown

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da finner du den aktuelle programvaren på fujitsu-siemens.com ved å klikke deg inn på drivers og trykke deg videre i systemet der for modell osv. Programvaren ligger altså lett og helt fritt tilgjengelig på produsentens hjemmesider. :)

 

Ja jeg brukte nedlastingssiden til fs for å installere det meste utenom det trådløst nettverkskortet, fordi det var to forskjellige kort på min modell. For det trådløse kortet brukte jeg derfor medfølgende program/drivercd.

Lenke til kommentar

Det er mulig, men programvaren du skulle installert ligger under tools for din maskin. Altså fritt tilgjengelig for deg som bruker og ikke gjemt bort for deg. Hvis du velger å ikke installere programvaren som produsenten har gjort tilgjengelig for deg så kan du virkelig ikke skylde på produsenten når datamaskinen ikke fungerer slik den skal. Jeg håper du forstår det.

Lenke til kommentar

Ja det gjør den, som launch pad uten noen beskrivelse. Jeg trodde det bare var mer av unødvendig crapware. Lå heller ikke ikke noe i faq/troubleshooting om launchpad. Men har ikke fått sett på cd ennå, kan hende det står noe om det der. Så kan vi ikke bare la det bero til da?

Du har ikke en kompis som jobber i infocare, så engasjert du er i å overbevise at all skyld ligger på meg og mine brukerfeil? ;-)

 

Det er jo rart at mange så lett støtter levrandør og ikke kjøper. Tenker da ikke da bare på deg. Og at ingen synes at det er litt drøyt at infocare tar 120kr for en pappask uten porto.

 

Synes det var alt for dårlig info til å kunne installere alt nødvendig programvare på nettsiden. Men som sagt har jeg ennå ikke sett CD-en.

Endret av sitdown
Lenke til kommentar

Unnskyld meg sitdown, men du har faktisk skrevet under på at du har kunnskaper som ligger over gjennomsnittet. Du har skrevet under på at du har kunnskaper nødvendig for å selge maskinen du bruker videre til andre, samt gi dem lettere brukerstøtte, som f.eks. hva slags programvare som må installeres når de foretar en re-installasjon av maskinen.

 

Jeg tror du bør ta en litt nærmere kikk på hva du har godtatt av betingelser og hvilke forpliktelser du selv har før du begynner å stille spørsmålstegn ved andres motivasjoner for å svare deg.

 

For min egen del ligger "motivasjonen" ved å forklare at det kun er brukerfeil ganske enkelt i at det rett og slett kun er brukerfeil. At du ikke vet hva du godtar når du sender inn maskinen din til InfoCare er heller ikke annet enn "brukerfeil".

Lenke til kommentar

Tee: Nei, det var ikke mye rettigheter jeg hadde som kunde hos Norek, ser jeg.

 

Men når quayle sier at all programvare er lett tilgjengelig og ikke gjemt på nedlastningssiden til FS, det står under tools uten en tøyt av beskrivelse hva launch pad er og ei heller at det er nødvendig.

Jeg har sagt at jeg skal se nærmere på det når jeg har alt på plass, men visse greier ikke å holde fingrene unna tastaturet til jeg får sjekket alt. Og da blir jeg litt irritert.

 

Men er du enig at 120kr for en pappask er litt drøyt?

Lenke til kommentar
Ja det gjør den, som launch pad uten noen beskrivelse. Jeg trodde det bare var mer av unødvendig crapware. Lå heller ikke ikke noe i faq/troubleshooting om launchpad. Men har ikke fått sett på cd ennå, kan hende det står noe om det der. Så kan vi ikke bare la det bero til da?

Du har ikke en kompis som jobber i infocare, så engasjert du er i å overbevise at all skyld ligger på meg og mine brukerfeil? ;-)

 

Det er jo rart at mange så lett støtter levrandør og ikke kjøper. Tenker da ikke da bare på deg. Og at ingen synes at det er litt drøyt at infocare tar 120kr for en pappask uten porto.

 

Synes det var alt for dårlig info til å kunne installere alt nødvendig programvare på nettsiden. Men som sagt har jeg ennå ikke sett CD-en.

 

 

Det har jeg nok ikke, men jeg har i de siste 4 årene jobbet med drift av IT-systemer og forstår derfor at du har gjort noe feil i denne situasjonen. Det er ikke drøyt at de tar betalt for pappesken sin når det helt klart og tydelig er din feil og ikke en reklamasjon-/garantisak.

 

Du trodde det var "crapware", det viste seg at du tok feil, ikke sant? Kan virkelig FS lastes for at en amatør klusser til en reinstallasjon av sin datamaskin? Dessverre. Kan Norek lastes for det? Nope! Kan InfoCare lastes for det? Nei!

 

Det blir som at du trekker ut pluggen som står i bunnpanna på bilen din og sutrer til forhandleren når motoren går til helvete for at det ikke er mer olje på bilen.

Lenke til kommentar

Har du en firmaavtale med NOREK og kjøper inn som bedrift, og ikke privatperson, så har du jo heller ikke reklamasjonsfristen på 2-5 år ihht forbrukerkjøpsloven, men kun evt. garanti produsenten eller NOREK måtte gi deg.

 

Grunnen til at alle her støtter leverandør og ikke kjøper er nok fordi kjøper tar feil.

 

Quayle sa det veldig fint:

Det blir som at du trekker ut pluggen som står i bunnpanna på bilen din og sutrer til forhandleren når motoren går til helvete for at det ikke er mer olje på bilen.
Lenke til kommentar

Dersom du har unnlatt å installere programvare som er tilgjengelig for din modell, så er det ditt ansvar at det ikke fungerer. Uansett hvor lite informasjon det sto om programvaren.

 

Det å begynne å diskutere om 120 kr er dyrt for embalasje er en helt annen sak, og når man vet hva det koster å sende en norgespakke så er det ikke ille heller. Grunnen til at det er så mange her som reagerer er fordi tråden er lagt opp fra trådstarter som om InfoCare er urimelig og gjør feil; når det faktisk er brukeren selv som har skylden.

 

Forsøk heller ikke å trekk inn maglende dokumentasjon, vanskelig hjemmesider, dyr frakt osv. Det er i denne diskusjonen helt irrelevant.

Lenke til kommentar

Ja det er greit det at i forhold til at jeg er bedriftskunde og har skrevet under på en avtale som gir meg dårligere? betingelser enn kjøpsloven som tilsier at jeg skal kjenne produktet såpass godt at jeg skal kunne gi support på produktet til kunder jeg evt. hadde videresolgt til. Så har jeg ikke mye sjanse på det.

 

"For de som kommer inn i diskusjonen her så har kjøpsloven 2 års reklamasjon, men den er fravikelig. Forbrukerkjøpsloven er 2 eller 5 år og ikke fravikelig. For de gjenstander de gjelder for, tom batterier på bærbare har nå forbrukertvistutvalget sagt skal ha 2års reklamajon i forhold til FKL"

 

Men det jeg sikter på i mitt siste innlegg er at jeg blir litt irritert når Quayle drar igang diskusjonen som var "avsluttet" med at programvaren ligger lett og fritt tilgjengelig og ikke bortgjemt på support siden til FS. Det er ikke tilfelle og det var det jeg svarte på.

 

Og jeg må også svare flere ganger på samme spørsmål fordi noen ikke leser halvparten av inleggene engang og andre ikke vil forstå eller legger merke? til det jeg skriver fordi de vil fortsette diskusjonen?

 

Og jeg synes fortsatt at embalasje som infocare betaler 20kr? for skal jeg betale dem 120kr ++ postens fraktsatser. Det har ikke noe med reklamasjons saken å gjøre men noe som er et irritasjonsmoment.

 

Ok?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...