Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei der.

Jeg driver for tiden og skal prøve å kalkulere med tall som jeg har fått i liste form. problemmet er at dette er sql filer som jeg sliter med å få satt opp riktig.

Jeg kan lese disse sql filene helt fint i notepad, men dem gjør selfølgelig ikke store nytten der ettersom dem har et spesielt oppsett. Å benytte sql i seg selv ser jeg på som en veldig vanskelig oppgave da jeg vet ingenting om sql. Jeg klarte ikke engang å installere det ved hjelp av en tutorial.

Så det jeg tenkte på å gjøre nå var å se om det er en måte å få dataene inn i access?

Jeg legger ved en fil slik at dere kan se hvordan oppsettet er. (måtte døpe den om fra sql til txt.)

Takker for all hjelp.

dbo_invCategories.txt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du ikke klarer å lese deg til hvordan du skal gjøre noe, hvorfor skal vi da bruke tid på å hjelpe deg? Det går vel på det samme, å lese en tutorial, og å lese eventuelle løsningsforslag vi måtte komme med.

Werner

Lenke til kommentar

Trenger ikke å bruke tid på å hjelpe meg dersom man ikke vil. Det er fullstendig frivillig. Vil det si at jeg kun kan spørre om ting som man ikke kan lese seg til?

Jeg har søkt etter informasjon på hvordan jeg kan gjøre det i hele dag, men finner ingen måte å gjøre det på så enten så har jeg vært ekstremt uheldig med mine søk eller så er det adskillig verre enn jeg trudde. Var ikke meningen å plage noen men jeg tenkte at dersom det var en kjapp 5 punktsliste med hvordan det skulle gjøres så hadde det vært kjekt å vite det.

Sitter nå og ser på muligheten for å få til dette sql greiene allikevel.

Lenke til kommentar
Hei der.

Jeg driver for tiden og skal prøve å kalkulere med tall som jeg har fått i liste form. problemmet er at dette er sql filer som jeg sliter med å få satt opp riktig.

Jeg kan lese disse sql filene helt fint i notepad, men dem gjør selfølgelig ikke store nytten der ettersom dem har et spesielt oppsett. Å benytte sql i seg selv ser jeg på som en veldig vanskelig oppgave da jeg vet ingenting om sql. Jeg klarte ikke engang å installere det ved hjelp av en tutorial.

Så det jeg tenkte på å gjøre nå var å se om det er en måte å få dataene inn i access?

Jeg legger ved en fil slik at dere kan se hvordan oppsettet er. (måtte døpe den om fra sql til txt.)

Takker for all hjelp.

Prøv dette: I Access, fil, hent eksterne data, importer.

Endret av kjaa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...