axaver Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Hei kjære fotoentusiaster! Jeg søker dere i dag for å få hjelp angående kjøp av ett vanntett digitaltkamera. Jeg trenger ett kamera som tåler mye, så jeg ikke trenger å være så redd for det. Diverse at jeg kan søle litt vann på det, miste det i bakken, hoppe i havet med det etc. Jeg vet det finnes flere kameraer på markedet som tåler dette, men jeg vet ikke hvilke av dem som er best. For tiden bruker jeg min Nokia N95 for å ta bilder med. Dette er (for meg) helt ok bilder. Jeg trenger en smule bedre kvalitet, som jeg håper jeg kan få med ett slikt kompaktkamera(?) Pris har ingen betydning i første omgang. Mvh Simen Aukland. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 (endret) Jeg vet det finnes flere kameraer på markedet som tåler dette, men jeg vet ikke hvilke av dem som er best.Ingen av dem er suverene når det kommer til bildekvalitet, men det er stort sett Olympus som råder over dette markedet. Mju 850 er en helt kurant modell, bildene blir gode nok til vanlige print i 10x13, kan forstørres en del dersom bildene er tatt i gode lysforhold. Uansett langt bedre enn mobilkameraer! Mju 1030 er på vei inn i butikkene nå, og tåler litt større dybder, tåler å bli tråkket på og har 28mm vidvinkel... Endret 23. april 2008 av k-ryeng Lenke til kommentar
axaver Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 (endret) Jeg vet det finnes flere kameraer på markedet som tåler dette, men jeg vet ikke hvilke av dem som er best.Ingen av dem er suverene når det kommer til bildekvalitet, men det er stort sett Olympus som råder over dette markedet. Mju 850 er en helt kurant modell, bildene blir gode nok til vanlige print i 10x13, kan forstørres en del dersom bildene er tatt i gode lysforhold. Uansett langt bedre enn mobilkameraer! Mju 1030 er på vei inn i butikkene nå, og tåler litt større dybder, tåler å bli tråkket på og har 28mm vidvinkel... Okei, men se dette eksempelet tatt med N95: Er bildekvaliteten på eks. Mju 1030 mye bedre enn dette? Min far har ett Casio Exilim EX-Z3 Jeg tok bilde med det kamera med samme motiv: Jeg ser jo tydelig forskjell mellom mobilkameraet og digitaltkameraet, men kan Mju 1030 skille seg tydelig ut fra dette? Takker for svar! Mvh Simen Aukland Endret 23. april 2008 av axaver Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Er bildekvaliteten på eks. Mju 1030 mye bedre enn dette? <snipp> Jeg ser jo tydelig forskjell mellom mobilkameraet og digitaltkameraet, men kan Mju 1030 skille seg tydelig ut fra dette? Du vil antakelig bedre kvalitet enn Casioen - men det er umulig å si så mye om siden kameraet ikke har vært på markedet lenge. Uansett - bildet er tatt i godt lys, og der er forskjellen mye mindre. Straks du tar et bilde i dårlig lys, vil rene digitalkameraer være _svært_ mye bedre enn mobilkameraer, selv om de har "fotolys" eller "blits". Lenke til kommentar
axaver Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 (endret) Er bildekvaliteten på eks. Mju 1030 mye bedre enn dette? <snipp> Jeg ser jo tydelig forskjell mellom mobilkameraet og digitaltkameraet, men kan Mju 1030 skille seg tydelig ut fra dette? Du vil antakelig bedre kvalitet enn Casioen - men det er umulig å si så mye om siden kameraet ikke har vært på markedet lenge. Uansett - bildet er tatt i godt lys, og der er forskjellen mye mindre. Straks du tar et bilde i dårlig lys, vil rene digitalkameraer være _svært_ mye bedre enn mobilkameraer, selv om de har "fotolys" eller "blits". Okei Da ser det ut som at jeg går får ett kjøp i nærmeste fremtid. Er det store forskjeller på de forskjellige Mju SW kameraene (untatt pris)? Da tenker jeg hovedsaklig på bildekvalitet. edit: leif Endret 23. april 2008 av axaver Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Da ser det ut som at jeg går får ett kjøp i nærmeste fremtid.Er det store forskjeller på de forskjellige Mju SW kameraene (untatt pris)? Da tenker jeg hovedsaklig på bildekvalitet. Nei, men de nyeste er nok de beste (Mju 850SW og 1030SW). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå