Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

pris på scooter

xxexx

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg scooter! Tenker vel brukt, for jeg vil ikke bruke så utrolig mye penger. Jeg vil gjerne selge den etter et par år.

Hvor mye er det lurt å bruke hvis jeg vil ha en god scooter som jeg kan selge igjen?

Og hvor mye må jeg sette ned prisen når jeg skal selge videre??

Eller er det bedre å kjøpe en ny?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke kjøp ny. Ville anbefalt å kjøpe en scooter som er bygget opp på en logisk måte, så det går an å fikse den når ting ryker, enten av deg selv eller andre.

Du burde kanskje brukt 10-14 000 på en scooter på en et par år gammel scooter, for så å selge den igjen etter to år. Hvis standen er god får du sikkert 8-10 for den enda.

Lenke til kommentar

Jeg ville satset på et respektabelt merke, som Honda, Yamaha, osv.

Og som nevnt, en som er hendig og lett å skru på selv.

Selv kjøpte jeg en helt ny TGB r50x Jetfighter, merket er ikke så godt kjent i Norge, men heller mer kjent i utlandet. De lager blant annet deler til merker som Peugeot også :)

Valgte å kjøpe meg ny fordi jeg selv ser hvordan flere gutter mishandler mopedene sine, og ser stadig åssen jentene på skolen kaldstarter scooterene og gir bånn gass med det samme. :roll:

Uansett, for en 8-10 tusen får du en ganske bra brukt scooter, og hva du får for den når du selger den kommer helt an på hva som er slitt og ikke er slitt, og hvilken stand scooteren er i.

Keeway er forøvrig et godt merke også vil jeg si, har en kompis som eier en Keeway Matrix, og han virker jo kjempefornøyd med den :)

Men hvis det er sparebluss som gjelder så hadde jeg kjøpt meg en gammel Yamaha BW's.

EDIT: Som nevnt så kjøpte jeg ny scooter, og angrer slettes ikke på det, siden jeg behandler mopeden pent og vet at ingen har herjet med den før ;)

Det er jo også mulig å gjøre et godt kjøp også, hvis du kjøper en overligger. (En som har stått ubrukt siden 2007, får den gjerne et par tusenlapper billigere)

Men så er det en ting: Den første eieren er den som taper mest på mopeden, så å kjøpe en "nybrukt" scooter som har gått xx antall mil er heller ikke dumt.

Uansett, lykke til med kjøp av scooter! =)

Endret av Daniel_91
Lenke til kommentar

Ikke kjøp SR50 i alle fall, makan på manglende service hos forhandler skal du se lenge etter. Delene er også sinnsykt dyre, og den er vanskelig å mekke på selv.

Så langt i mitt 2 år lange forhold med den har speedometeret, indikatorlys, frontlys, baklys, tennplugg, luftfilter, variatorvekter, variatorreim, clutchfjærer og eksospotte blitt byttet ut pga at det røk, og nå står kjøleanlegget for tur, det er så godt som gåent, overoppheter etter en kilometer. >_<

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...