Gå til innhold

Hjelp til kjøp av ThinkPad T61 (ND219NO)

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal ha ny laptop til max 10.000 kr og den skal brukes til kontorarbeid.

Jeg har leita litt fram og tilbake og er ute etter en som er noenlunde portabel og med grei oppløsning. Dette er den jeg vurderer mest:

LENOVO ThinkPad T61 14.1" WXGA+,NVS 140M, C2D T7300,1 GB, 120GB, DVD±RW, WLAN/ BT, XPP (ND219NO)

Men har også sett på disse:

LENOVO THINKPAD R61 C2D/ T8100-2.1G 160GB 1GB 14.1IN DVD±RW XPP NO (NA0NDNO)

LENOVO THINKPAD R61 C2D/ T8100-2.1G 160GB 2GB 15.4IN DVD±RW XPP NO (NF5DFNO)

Håper noen kan komme med noen tungtveiende kommentarer :)

Jeg trenger all den hjelp jeg kan få!

Takker

Endret av Howard B
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du vurdert denne? Litt over budsjettet ditt men mye mer for pengene. Tilbudsprisen er godt under halvparten av full pris. Mye bedre ytelse, bedre byggekvalitet (i hvertfall sammenlignet med R61), liten og nett med god skjermoppløsning. 4:3-skjerm er i min mening også en stor fordel til kontorarbeid (bedre til det meste untatt film, egentlig).

Lenke til kommentar
har du vurdert denne? Litt over budsjettet ditt men mye mer for pengene. Tilbudsprisen er godt under halvparten av full pris. Mye bedre ytelse, bedre byggekvalitet (i hvertfall sammenlignet med R61), liten og nett med god skjermoppløsning. 4:3-skjerm er i min mening også en stor fordel til kontorarbeid (bedre til det meste untatt film, egentlig).

Fikk denne i dag - førsteinntrykk er veldig bra - min første ThinkPad.

Bestilte med UltraBay batteri, docking og en 64GB SSD (må bytte ut selv).

Lenke til kommentar

Takker for svar. Den dere snakker om der ser veldig bra ut. Problemet er at jobben har satt en max grense på 10k på denne maskinen jeg skal kjøpe. Det gjør at jeg er veldig usikker på hva jeg bør gå for. Noen flere forslag? Den T61 maskinen jeg har linka til.. er det et bra kjøp? Den koster 9.998,- hos Amentio.

Endret av Howard B
Lenke til kommentar

Den T61 maskinen du linker til koster "NOK 11,262.50". Da er det like greit å slenge på 237,50 kr og kjøpe den som er anbefalt, som koster 11500.

Prat sunn fornuft med de på jobben. Evt. tilby deg å dekke de 1500 kr som kommer over grensen. Er vel sannsynligvis såkalt hjemmepc-ordning dette her. Pcer som koster opptil 10.000 kr kan man lease gjennom firma, og få trukket fra hele summen på skatten.

Selv kjøpte jeg en pc til over 20.000, da ble 10.000 trukket fra skatten og resten betalte jeg.

Endret av Barcarolle
Lenke til kommentar

Jobber med økonomi/data. Laptopen skal brukes i jobbsammenheng, men greia er av vi kan kjøpe den maskinen vi selv vil ha og slipper å få utdelt en maskin man egentlig ikke kunne tenke seg.

Jeg kjøpte den T61 jeg linka til. Bestilte den i dag tidlig hos Amentio og sannlig fikk jeg den levert i dag og. Snakker om god Service fra Amentio! :) Jeg trenger maskinen til mandag og det forstod de tydeligvis :w00t:

Endret av Howard B
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...