Gå til innhold

Får feil i "quartz.dll" ved avspilling av DivX-fil

Anbefalte innlegg

Sitter og prøver å spille av en film som er kodet i DivX 3 Fast-Motion og MPEG-2 Layer 3. Jeg får 1 sekund med lyd, og deretter klikker avspilleren (prøvd WMP9 og TCMP 4 RC2) med at det har oppstått en feil i quartz.dll. Undersøkte denne filen litt, og det viser seg at denne filen er et DirectShow-filter (dvs ansvarlig for å rendre filmen vha kodeken som filmen er laget i). Da jeg hadde installert DirectX 9.0, tenkte jeg å hive inn quartz.dll fra DX8.1. Men det gikk ikke, jeg fikk ikke "lov" å bytte denne.

Så prøvde jeg meg med et alternativ til DirectShow, nemlig ffdshow. La inn nyeste versjon fra 1. mars, men jeg får fremdeles samme feilmeldingen. Prøvde med et Google-søk, men det eneste fornuftige svaret jeg fikk var fra Doom9. Der stod det at man måtte bytte ut quartz.dll og sjekke MP3-kodeken. Førstnevnte får jeg ikke til å utføre, og angående sistnevnte, så bruker jeg den samme l3codeca.acm som fulgte med WinXP, og ikke den hacka versjonen fra DivX 3.11alpha-pakken.

Noen andre som har hatt samme problemet, og en løsning på dette? Til dere som bare vil prøve å beskylde meg for å gjøre noe ulovlig: STFU.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Til dere som bare vil prøve å beskylde meg for å gjøre noe ulovlig: STFU.

Word :lol:

Du har ikke prøvd å bytte ut fila i Safe mode? Eller boote opp på en diskett, eller sette disken som slave i en annen PC? Da burde du få lov å erstatte den. Om det hjelper å bytte den aner jeg ikke, men det er da verdt et forsøk :)

Lenke til kommentar

Det hjalp ikke å "nedgradere" quartz.dll-fila, så jeg tror nok at B|Real sitt tips er den mest sannsynlige løsningen. Har VirtualDub installert, skal kjøre gjennom problemfilmen nå. Takker for alle tips...

BTW, denne filmen er Fist Of The North Star, en særdeles blodig Mangafilm...

Lenke til kommentar

heraldo: Liker man Manga/Anime/Hentai-tegnefilmer generelt, så scorer FOTN høyt. Kan være litt vanskelig å sette seg inn i dersom man ikke har sett slike tegnefilmer før.

knut oddsen: Denne linken hadde jeg oppgitt i mitt første innlegg, hold musepekeren over ordet Doom9...

Lenke til kommentar

heraldo: Har du ikke sett slike filmer før, anbefaler jeg å først se dem som er basert på dataspill (Street Fighter 2/Alpha), kjente tegneserier e.l, iallefall noe du som ikke-japaner kan identifisere deg med. F.eks. igår så jeg Sin: The Movie, som er basert på dataspillet fra Ritual Entertainment (Oberst John Blade og hans assistent JC som driver en kamp mot Elexis Sinclaire og hennes mutanter). En ganske grei film, bare litt synd at den kun varte i 1 time...

Lenke til kommentar

så Fist Of The North Star i går etter ditt "tips", heftig! har ikke sett slik film før, skal jeg sette fingeren på noe er det mangel på japanske /asiatiske skikkelser! (trodde det var asia-film).

Kommer de med japansk tale også (med eng. teksting) eller er det bare engelsk dub som gjelder?

Lenke til kommentar

Du får dem nok med japansk tale/engelsk tekst også, men da bør du nok skaffe DVD-utgaven, da de fleste med DivX/XviD-format kommer i dubbet versjon. Som et eksempel, har jeg Tekken (VCD, basert på spillet med samme navn) med japansk tale/engelsk tekst.

Husker godt de første Manga-filmene jeg hadde sett: Silver 1-5 (en hund som med hundevennene sine kjemper mot svære grizzlybjørner) og Balatak (5 ungdommer med hvert sitt skip som sammen forvandles til et kommandosenter som igjen styrte en svær robot. Dubbet til norsk av bl.a Harald Mæle. Det var den første tegneserien jeg hørte banneord i: "Her kommer den j*vla roboten igjen!")

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...