Gå til innhold

Phenom eller Core 2 Quad

Gjest Slettet-INkUtP

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-INkUtP

jeg skal prøve å skaffe meg en ny PC og lurer på hvilken CPU jeg skal velge, er litt interesert i Phenom og det står på forsiden av HW i dag at Phenom 9850 black edition er litt i underkant av ytelsen til Q 9450.

Så er Phenom 9850 verdt å gå for? Litt spennende å prøve noe annet en standard Intel.

Takker til alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-INkUtP

Jeg har tenkt til å spille spill som crysis i fremtiden, og drive med multi tasking, Photoshop ETC. Men du tror ikke at det vil vise noen spesiell forskjell under spilling og andre progs?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

9850 kommer med åpen multiplier (Black Ed.), den er stort sett grei og klokke over 3Ghz (ca 20% ytelsesøkning). Prisen er kjekk i forholt til Q9xxx.

Eneste aberet er at det er en smule tynnere utvalg av hovedkort til AM2+ sammenlignet med 775.

Ulempen med Q9xxx er for tiden at ingen har dem på lager eller kan si noe om når de kommer inn.

Lenke til kommentar
Overklokking og strømforbruk = Intel

Billig og fortsatt bra ytelse = AMD

Nåja, "fortsatt bra ytelse" er ikke mye og skilte med. Vil si at Phenom X4 kun kan skilte i form av pris. Den taper på best ytelse, overklokking og strømforbruk. Og faktum at Q6600 synker 40$ i pris nå betyr at AMD må også senke for at de skal konkurrere på pris også.

Lenke til kommentar
Overklokking og strømforbruk = Intel

Billig og fortsatt bra ytelse = AMD

Nåja, "fortsatt bra ytelse" er ikke mye og skilte med. Vil si at Phenom X4 kun kan skilte i form av pris. Den taper på best ytelse, overklokking og strømforbruk. Og faktum at Q6600 synker 40$ i pris nå betyr at AMD må også senke for at de skal konkurrere på pris også.

Vel visst du leser det som står over engang til så ser du som du quoterte, "fortsatt bra ytelse", da har ikkje det noke å sei at den taper på best ytelse, når den absolutt ikkje konkurerer mot beste fra intel i samme pris. Phenom X4 så får du en bra prosessor til en bra pris. trenger ikkje å gjere det meir avansert.

Lenke til kommentar

Jeg er så heldig at jeg har både en pc med Q6600 og en med Phenom 9850, og jeg må si at Q6600 er det klart beste valget, særlig hvis vi tar med overklokkingspotensialet, de fleste Phenom 9850 klokker mellom 2.7-2.9ghz - svært få klarer over 3 stabilt, min booter windows på 3.2, men er ikke 100% Prime95 eller OCCT stabil på over 2.8ghz. Jeg synes også Intels chipset er et godt hakk bedre enn AMD´s i tillegg bruker Phenom mer strøm.

Og nå blir Q6600 billigere enn 9850...

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...