curtiis Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 (endret) I og forseg er det nå vanlig med steinsprang, men at de ska begynne å ruste så fort som det gjør nå. Var dårlig lakk på det forje panseret mitt også og antydning til litt rust i steinsprang men det var da 14 år gammelt også så kunne ikke forvente mer. I tillegg fått fukt i ene frontlykt, ikke stort problem men mye arbeid å finne ut av hvor eller å gjøre den heilt tett på nytt. Panseret helt nytt, det gammle vart bøyd. Forhistorie: Fikk knust fronten på min toyota corolla 94 modell, panser frontfanger grill og lykter. det var i september i fjord. Hadde nesten regnet med at bilen vart kondemnert men neida, forsikringen fant ut at det var vært å reparere. Et annet problem er jo at det er umulig for meg å dra på verkstedet å klage da jeg flyttet noen månder etter. Er vel gjort dårlig grunnarbeid på panseret siden det ruster så fort? noen som har litt mer litt mere peiling som kan svare? Endret 23. april 2008 av curtiis Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 (endret) Hm, nå kjenner jeg ikke reglene - høres jo ut som en reklamasjonsak. Skulle vel være rart om ikke enten forsikringsselskapet eller verkstedet skulle være pålagt å dekke reprasjonen. Endret 23. april 2008 av geir__hk Lenke til kommentar
curtiis Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 Det jeg å tror, men sku nu bare høre med noen som kansje har litt mere erfaring med lakk. Men siden det allerede er rust så blir det jo bare værre. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Er det rust pga steinsprang? Da er det isåfall ikke en garantisak, siden det er en ytre påvirkning. Lenke til kommentar
curtiis Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 Er det rust pga steinsprang? Da er det isåfall ikke en garantisak, siden det er en ytre påvirkning. Er rust i et steinsprang ja, men er jo elendig når det åpenbart ikke er grunnet under. Hatt steinsprang før i panseret men de rusta nu ikke siden det virka som lakken var "tykkere" på det gammle panseret. I tillegg fukt i ene forntlykten, det må værtfall være garanti siden det ikke er noen åpenbare feil i glasset. Denn også ny på samme tidspungt. Lenke til kommentar
curtiis Skrevet 24. april 2008 Forfatter Del Skrevet 24. april 2008 Bare for å følge opp litt, har kontaktet forsikrings selskapet og ska vise fram bilen til takstmann i morgen så får jeg se hvor det går. Forøvrig funnet bobler som garantert inneholder rust, så panseret ruster opp høvelig kjapt vist det får fortsette slik. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Da er det ikke bra nok jobb, så forsikringsselskapet vil nok kreve bilen gjort på nytt skal du se ;9 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå