Gå til innhold

Mest optimale oppløsningen på en 15,4" widescreen

TBJ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Avhenger av hva du vil gjøre.

For å spille fps spill som krever en del 1200 x 800, maskinen klarer da å dra spillene med bra fps, samtidig som de blir spillt i maskinens "naturlige" oppløsning for best bilde.

For windows/strategi/world of warcraft osv synes jeg 1680 x 1050 er best, men har du litt svekket syn kan teksten bli litt liten i windows/web/skrivebehandling, men for meg er det bra. Men skal man spille fps spill og maskinen ikke klarer å kjøre de på 1680 x 1050 med bra nok fps slik at man må gå ned på f.eks 1200 x 800 vil man få noe dårligere bildekvalitet da man ikke kjører i skjermens naturlige oppløsning.

Og så har man mellomtingen på 1440 x 900 som er bra hvis man ønsker noe midt i mellom.

For meg som spiller 10% fps resten windows/wow/strategi er førstevalget 1680 x 1050, som jeg har på min Asus M50SA.

Jeg gikk fra matt skjerm (1680 x 1050) til blank skjerm (1680 x 1050), og 90% av tiden liker jeg blank skjerm bedre, eneste gangene det er irriterende er visst du sitter med et skarpt lys eller vindu bak deg når du bruker maskinen. Fargene er klarere og skjermen føles "skarpere". Fungerer glimrende til filmtitting på sengen med alt lys avslått i rommet ;)

Lenke til kommentar

Godt svar OC-freak, jeg vil bare kommentere at personlig synes jeg 1280x800 fungerer dårlig på en 15,4" med mindre du er spesifikt ute etter store ikoner og tekst, eller dersom ytelsen i krevende spill er alt som teller for deg. Jeg vil anbefale enten 1440x900 eller 1680x1050. En god ide kan være å dra til en butikk og se forskjellen med egne øyne, for dette handler mye om smak og behag.

Lenke til kommentar
Dette er som sagt smak og behag, jeg synes 1920*1200 er overlegent best på 15.4"

Hvor smått blir f.eks startlinja på PCen da?

Ser at Dell xps m1530 kan leveres med denne skjermen, og er litt nysserrig på hvor smått ting blir på skjermen. Du har ikke et bilde? :p

Lenke til kommentar
Dette er som sagt smak og behag, jeg synes 1920*1200 er overlegent best på 15.4"

Hvor smått blir f.eks startlinja på PCen da?

Ser at Dell xps m1530 kan leveres med denne skjermen, og er litt nysserrig på hvor smått ting blir på skjermen. Du har ikke et bilde? :p

Så det på en thinkpad Z61, startlina var vel 5-6mm tykk om jeg ikke husker feil :p

Skal se om jeg kan få fiksa bilde i helgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...