Deluxus Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 har tenkt og være Conqueror men vett ikke hva det er bra med leste at det var en soldier class som tok mer liv og slik. pre orda spillet i special edition =P Lenke til kommentar
Ördög Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Første anmeldelsen jeg har sett. Link til Gamereactor.no. Clicky Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 (endret) Klienten som lastes ned kan kun brukes i pre-play perioden, så når spillene fysisk kommer i posten må de installeres. Merkelig strategi og unødvendig fordyrende ledd. Greit for de som ønsker fysisk ekstramateriell, og jeg kan forstå at de ønsker litt mer "kvalitetsfølelse" rundt launch med brask og bram samt tilbehør. Men tross alt burde de som eks. CCP også åpne for rent nettkjøp/nedlasting fra launch. Å begrense seg til bare Retail er jo nettopp å begrense seg. Endret 15. mai 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Grunnen til at Early Access bare kan brukes i Early Access perioden er jo fordi den ikke er final, og den mangler flere ting som vil være i retail klienten. Funcom har forsøkt å strippe ned Early Access klienten så mye som mulig for å spare tid for både oss, seg selv og for å spare båndbredde. De har vell fjernet DirectX10, 64bit bins, Siege Combat content og mulig noe annet. Hvis de ikke hadde fjernet dette måtte vi jo fort ha lastet ned 25GB og ikke 14GB, noe som for meg hadde tatt en god del lengre tid så jeg setter pris på at de har strippet det ned, og ser ikke noe problem med at jeg må putte DVD-en i min optiske enhet og installere det når jeg først får diskene, installasjonen tar jo ikke akkurat lang tid og er ikke noe problem, det er jo nedlastingen som tar lang tid og derfor er jeg glad for de har forsøkt å gjøre klienten så liten som mulig. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Første anmeldelsen jeg har sett. Link til Gamereactor.no. Clicky Den anmeldelsen tar jeg med en klype salt, den er vell gjort med en "ikke final" klient og utført iløpet av noen timer hos Funcom. Etter min mening er ikke det nok erfaring til å skrive en "fullverdig" anmeldelse av et MMO, da trenger de flere dager, om ikke uker i spillet. De kunne godt ha kalt det et førsteinntrykk eller noe slikt, men en anmeldelse.. nei. Fatter fremdeles ikke hvorfor de gir 9/10 på grafikken, Age of Conan er uten tvil det mest avanserte og beste MMO-spillet som er laget når det kommer til grafikken, det er det vell ingen som helst tvil om egentlig. Og med tanke på at det er såpass "suverent" i sin sjanger så burde det i seg selv kvalifisere til 10/10, det virker som GameReactor fort sammenligner Age of Conan med Crysis og derfor gir det "bare" 9/10, men det blir helt tåpelig da det er to helt forskjellige sjangre. Om ikke Age of Conan skal ha 9/10 grafikk i MMO-sjangeren, da tror jeg det er lenge til vi får se noen 10/10. Lenke til kommentar
oyvindhauge Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Forstår heller ikke hvorfor de ikke kan satse på digital distribusjon i tillegg til retail. Har nettopp lastet ned forhånds-release og selv om denne var ganske stor tok det ikke så veldig lang tid. Lå jevnt på mellom 4-500KB/s. Dessverre tok det lang tid å installere det relativt store spillet (24GB mener jeg å huske). I tillegg har jeg vel lastet ned og installert minst 1GB med patcher etterpå. Uansett, digital distribusjon er way to go. At det finnes både 32 og 64 bits versjoner bør ikke være noe problem, man trenger jo ikke laste ned begge. Lenke til kommentar
Ördög Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Første anmeldelsen jeg har sett. Link til Gamereactor.no. Clicky Den anmeldelsen tar jeg med en klype salt, den er vell gjort med en "ikke final" klient og utført iløpet av noen timer hos Funcom. Etter min mening er ikke det nok erfaring til å skrive en "fullverdig" anmeldelse av et MMO, da trenger de flere dager, om ikke uker i spillet. De kunne godt ha kalt det et førsteinntrykk eller noe slikt, men en anmeldelse.. nei. Fatter fremdeles ikke hvorfor de gir 9/10 på grafikken, Age of Conan er uten tvil det mest avanserte og beste MMO-spillet som er laget når det kommer til grafikken, det er det vell ingen som helst tvil om egentlig. Og med tanke på at det er såpass "suverent" i sin sjanger så burde det i seg selv kvalifisere til 10/10, det virker som GameReactor fort sammenligner Age of Conan med Crysis og derfor gir det "bare" 9/10, men det blir helt tåpelig da det er to helt forskjellige sjangre. Om ikke Age of Conan skal ha 9/10 grafikk i MMO-sjangeren, da tror jeg det er lenge til vi får se noen 10/10. Det står at skribenten hadde spillt den ferdige versjonen, men hun har også spillt BETA... Når det gjelder grafikken kan jeg egentlig ikke kommentere da jeg ikke har spillt det. Så hvorfor hun ikke gir det 10/10 og hva hun evt sammenligner det med aner jeg ikke. en 9/10 er uansett kjempe bra. Lenke til kommentar
johncl Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 (endret) Det var ikke noe fullgod review der på GameReactor enda, bare en preview, og kanskje en smule patriotisk teaser. Skjønner at dette er sensitivt for Funcoms fremtid (og aksjekurs) så mange trår muligens forsiktig. Uansett mangler det informasjon om hvordan questing og levling funker i dette spillet. Er det høy rate XP for hver kill/quest sammenlignet med f.eks. wow? Hvordan er quest mechanics? Er det bare de standard, "kill X of this and Y of that", "kill and loot X items", "deliver this to that npc"? Eller er det noe mer tilfeldigheter her i quest engine? Kanskje noe bra puzzles underveis? (Myst style). Generelt syntes jeg det er lite innovasjon på dette området og da kan man like greit spille WoW som har et strømlinjeformet GUI (som også tillater mods) og et stort community. Men det gjenstår og se om AoC kan tilby noe mer. Noe som slår meg er at AoC vil kreve mye mer attention, noe som kan gjøre lange økter litt mer "slitsomme" siden man må være "on the edge" hele tiden for å gjøre en kamp. Ikke alle slik gameplay apellerer til, kanskje mer FPS folk vil like AoC? Selv skulle jeg gjerne se mer RPG elementer og mindre FPS elementer i online rollespill. På en annen side ser det ut som om spillerene og npc'ene tar "fysisk" plass slik at man faktisk kan blokkere for andre. I kamp er jo dette genialt, men så spørs det om det tillater en person å blokkere og ødelegge for andre som skal gjennom en dør til en inn. Endret 15. mai 2008 av johncl Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Forstår heller ikke hvorfor de ikke kan satse på digital distribusjon i tillegg til retail. Har nettopp lastet ned forhånds-release og selv om denne var ganske stor tok det ikke så veldig lang tid. Lå jevnt på mellom 4-500KB/s. Dessverre tok det lang tid å installere det relativt store spillet (24GB mener jeg å huske). I tillegg har jeg vel lastet ned og installert minst 1GB med patcher etterpå. Uansett, digital distribusjon er way to go. At det finnes både 32 og 64 bits versjoner bør ikke være noe problem, man trenger jo ikke laste ned begge. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Det vil være mulig å patche opp preplay klienten til "live" klienten. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Det vil være mulig å patche opp preplay klienten til "live" klienten. Hvem var det svar til? Lenke til kommentar
Ördög Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Det vil være mulig å patche opp preplay klienten til "live" klienten. Om du mener og patche den slik at den funker etter 23Mai er ikke det mulig. Hvertfall ikke ifølge hva Funcom har sagt og hva man har fått beskjed om tidligere. Hvor har du i tilfelle fått slik info? Om jeg misforstår så beklager jeg. Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 (endret) Jeg trodde det gikk greit å spille videre med EA klienten bare man oppdaterte kontoen med koden som følger med retail. Så langt er mappa mi med conan på 24gb, inkl. de siste patcher (EA) Endret 17. mai 2008 av firberblad Lenke til kommentar
Hotman Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 (endret) Jeg trodde det gikk greit å spille videre med EA klienten bare man oppdaterte kontoen med koden som følger med retail. Så langt er mappa mi med conan på 24gb, inkl. de siste patcher(EA) Enig med deg, dersom denne klienten som vi på early access har lastet ned er "bortkastet" og at spillet må installeres på nytt fra DVD platene, kommer nok flere til å reagere sterkt på dette. Men uansett er jo AOC etter min mening et spill som absolutt er verdt å kjøpe seg ny PC for, få deg en kick ass spille PC + 24" skjerm og nyt AOC i full hd. Endret 17. mai 2008 av Hotman Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 (endret) Men krever AoC så ekstremt fra PCen da? Holder det ikke lenge med et 8800GT 512MB, 2-4GB minne, WinXP og en E8400@4GHz? Endret 17. mai 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Er happy med min performance. Kan kjøre med alt på fult, og det tror jeg er første i gang i forb. med launch av et mmorpg. Gleder meg til i kveld. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 Fra Funcom på mail: Hello, The client provided on the Early Access download is the game client. There will almost undoubtedly be a release patch, but it is the one that will be used from launch. You won't need to uninstall when the CD comes, that will simply provide a good physical backup if needed. I hope this helps, have a good day! Igjen, for de som tror man må installere klienten man får på CD, så er det feil. Lenke til kommentar
oyvindhauge Skrevet 17. mai 2008 Del Skrevet 17. mai 2008 When will the fun ever stop start? Når åpnes egentlig AoC i dag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg