Dec Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 (endret) Må bare kommentere litt rundt ytelsen, PvP Weekend kjørte på "Cheetah 1" motoren, som er temmelig dårlig sammenlignet med "Cheetah 2", for ikke å snakke om at "Cheetah 2" har blitt mye optimalisert i det siste så du kan nesten kalle den "Cheetah 2.5" Sitter med en laptop Intel Core 2CPU 2.0GHZ, 2 GB Ram og Geforce 7900GS 256 MB, og hadde egentlig gitt opp hele AOC etter å ha kjørt betaen sist helg. Men fikk ett lite håp igjen når det blir referert til en radikalt bedre ytelse (cheetah 2) til release. Betaen kjørte forøvrig svært glatt og pent på medium innstillinger med de specs. jeg oppga ovenfor, problemet med svært lav framerate kom på pvp med mange spillere og mye bevegelse i bildet. Vil det allikevel være ett håp for medium innstillinger med denne riggen til den ferdige versjonen av AOC? Takker for forhåpentligvis beroligende svar Endret 23. april 2008 av Dec Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Du er rett under de anbefalte kravene, så du skal nok få spilt spillet. Men hvor høye innstillinger du vil klare er jeg mer usikker på. Lenke til kommentar
Dec Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Du er rett under de anbefalte kravene, så du skal nok få spilt spillet. Men hvor høye innstillinger du vil klare er jeg mer usikker på. Krysser fingre for det!! Forstår det er vanskelig å svare eksakt på, men når jeg hadde en stabil framerate mellom 30-35 i singleplayer delen av betaen til AOC (medium innstillinger), kan jeg da vente 20-25 i framerate med samme innstillinger i PVP på release versjonen? Da er det etter min vurdering i alle fall spillbart, med helt kurant grafikk Lenke til kommentar
WinFS Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Har de planlagt en dato for xbox 360 versjonen av spillet? Age of Conan kom til Xbox 360 neste år.. Release date WindowsMay 20, 2008[7] Xbox 360 2009[8] Kilde: wikipedia.org Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Det jeg mente er at siden de fokuserer på voksne hadde jeg håpet å slippe mer l33t-speak, et nytt guild wars commuity og alt det pisset der, men det skjer neppe. Jeg skal selvsagt prøve AoC, men dagen jeg møter en fjortis er det rett ut for min del. Er det ikke nok at folk ødelegger RP servere med vilje hele tiden ved å ikke rollespille og grinder som bare f'en i begynnerområer med folk på svært høyt level? Jeg håper virkelig communityet i AoC kan være mer voksent, men jeg tviler sterkt. Det er nok ikke til å unngå nei, hvert fall ikke i dagens samfunn hvor Olav på 13år uten problemer kan få tak i et spill som er rated 18år ja helt enig at det er synd. derfor jeg også ungår å svare på aoc spm fra folk jeg vet er 16 eller under. som f.eks til de som skal konfimere seg og lurer på hvilken pc som vil dra aoc. synest også at det er rart at de har game cards.. men men, er no ikke dette vi skal diskutere her. Gleder meg stort til å spille AOC. må bare finne ut av hva jeg skal spille. Noen som vet hvordan rewards fungerer (de man får av CE og forhåndsbestille). Er det slik at vi kan bestemme selv når vi vil hente de ut, eller får vi dem automatisk? vist det er automatisk til første character man lager, kan jeg sende de til andre character på samme konto? Tilfelle jeg lager en barbar først, men på lvl 10 finner jeg ut at dette likte jeg ikke og vil heller spille ranger. Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Hvis du vil ha et spill uten fjortiser, kan du like så godt legge opp gaming. Lenke til kommentar
teletubbiekid Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Hvis du vil ha et spill uten fjortiser, kan du like så godt legge opp gaming. Det er vel hovedsakelig FPS'er, skytespill generelt og enkelte MMO's (Wow og Runescape) som lider av fjortisser. Spill som Armed Assault, RTS'er og dype MMO's som Eve Online har jeg inntrykk av spilles av en mer dedikert og moden gruppe mennesker. Personlig er det spill som tiltrekker seg fjortisser som tiltrekker meg også, men de får jeg bare leve med. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Er ikke lenge igjen nå, jeg gleder meg helt klart. Etter PvP uka ga meg et veldig godt inntrykk av spillet, og release kan ikke komme fort nok. Lenke til kommentar
Thomas Toget Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Kjempetøft at Norge endelig får et storspill å skryte av! Personlig er jeg ikke så glad i denne typen spill, men kommer nok til å kjøpe det for å støtte opp under funcom Dessuten er jo Conan tøff da... Også kult at aksjene er oppe i 35 kr og at jeg kjøpte en del da de kostet 18 kr :-D Håper de kommer over 40, så blir det sydentur på meg i sommer Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Noen som vet hvordan rewards fungerer (de man får av CE og forhåndsbestille). Er det slik at vi kan bestemme selv når vi vil hente de ut, eller får vi dem automatisk? vist det er automatisk til første character man lager, kan jeg sende de til andre character på samme konto? Tilfelle jeg lager en barbar først, men på lvl 10 finner jeg ut at dette likte jeg ikke og vil heller spille ranger. Det står om det i nyhetsbrevet fra i forigårs, men basicly bruker du kodene du får på kontoen din, og alle itemsa (Både fra CE pakken, og preorder kampanjen) blir tilgjengelige for alle karakterene dine på den kontoen. Jeg har ikke linken, men antar at det står på communitysiten deres også. Lenke til kommentar
TST Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 I hht Itavisen.no vil maanedsbeloepet ligge paa ca 75 kr. Jeg pratet med Funcom om dette senest i går, og de har ikke gått ut med noe prisinfo enda. Det de imidlertid har sagt er at den vile være i tråd med alle de andr store MMO-titlene der ute. Det betyr rundt 100 kroner i måneden, avhengig av om man binder seg til en måned, et halvår eller et år. Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Personlig så er jeg på jakt etter et spill som kan gi meg en liten avveksling fra wow. Jeg prøvde LOTRO, men fant fort ut at rent kvalitetsmessig så var det en god del ting jeg ikke kunne leve med der. Har lest mye om AOC og jeg vet ikke...jeg leste conan og alt, men den dystre verden med få lysglimt fikk meg til å aldri helt like bladet. Tror egentlig jeg leste det mest for å se på halvnakne damer. Spillet ser ut til å bli det samme, men nå kan jeg se på halvnakne damer andre steder, så jeg vet ikke. Jeg håper virkelig at AOC gjør det bra..men det er kun pga av at jeg er norsk hehe. Et univers gjennomsyret av ondskap er for meg en smule deprimerende. Har også sett på warhammer online....og dette spilelt er kanskje noe for meg..riktignok er det krig som hersker i warhammer, men det er på en måte mer klassisk gladvold som alltid er bra:) Lenke til kommentar
johncl Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Kampsystemet er jo drit bra, abselutt noe av det beste med spillet, og muligens er det til og med kanskje hovedgrunnen til at jeg skal begynne å spille dette, ettersom jeg før har hatet MMO, spesielt WoW. Du trykker jo ikke bare 1,2,3 , men man lager jo comboer med andre knappene. I andre spill trykker man vel bare på museknappen uannsett for det meste, så hvorfor skal dette være noe værre? Om man bruker hotkeys (1,2,3) kontra å klikke på iconer er vel samme sak? (I WoW bruker man klart hotkeys i kombinasjon med mus). I WoW er det jo en del skill bak det å bruke forskjellige egenskaper siden de har forskjellig "cooldowns", og det tar litt tid før man har funnet de rette kombinasjonene for å få maks dps/healing. F.eks. som Mage så er det en balanse mellom CC (Crowd Control), lang og kort cast tid spells samt instant cast spells. Hvis man bare spammer samme spell hele tiden så utnytter man ikke klassens egenskaper, faktisk til det punkt at man kan bruke f.eks. ice block for å være ute av kamp en stund til cooldowns på andre egenskaper er fri. Så man kan ikke si at det ikke krever litt skill å spille WoW også. Men som alle gode systemer så blir man vant og det føles naturlig (som å lære seg å sykle). De store kampene (raids) krever en god del teknikk og samarbeid også, og det syntes jeg de har fått bra til i WoW slik at det er litt utfordring i samarbeidet mellom klasser. Det slår meg at slike combo systmer kan lide av lag problematikk også, noe som til tider merkes i WoW også hvis man har en 2-3 spells man vil fyre av etter hverandre og nettverks-lag plutselig kommer opp. Kan ikke tro dette blir noe mindre i AoC hvis de har basert mye av kamp på combos som hver skal "handshakes" med serveren. Vel, jeg ønsker likevel Funcom lykke til. Det er bra med konkurranse. Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Står litt om månedsprisene her: http://www.newsweb.no/newsweb/atmnt/FUNCOM...08.pdf?id=53710 Dokumentet ligger også på Investor sidene på funcom`s websider. Lenke til kommentar
Startrack Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Gleder med som en liten unge! Bare skuff at releasen er samme dato som eksamen trekkes Har allerde et guild. Som forøvrig søker members www.vigor-mortis.com Sjekk ut hvis du har noen minutt og avse Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Noen som har hørt noe om gamecards ? D: Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 (endret) Det jeg ikke liker med mange MMORPGS er at de alle har et førstemann til mølla og rush-rush prinsipp. Eks. slik som dette. Alle som forhåndsbestiller Age of Conan: Hyborian Adventure hos AbsoluttSpill.no vil få følgende: - 3 dagers forstart i spillet - Dette betyr at alle som forhåndsbestiller Age of Conan har mulighet til å starte å spille fra den 20. Så hvis man ikke har vært med i Betaen, fulgt med på alle forum i alle år så er man egentlig rævkjørt uansett. Det kan godt hende jeg kjøper AoC for å støtte en norsk spill produsent, men det er ikke sikkert jeg holder ut lenge nok til at det får utviklet seg til å bli bra nok. Noe som alltid er tilfelle med slike spill og Funcom er nok ikke noe unntak med AoC. Ellers har jeg selv hørt fra betatestere at kamper er kjekt så lenge du er 1 mot 1, men er det flere i kampen så hakker det som juling. Det eneste MMORPG spillet som forøvrig har klart å holde min interesse i mer enn en uke eller to er EVE Online fra islandske CCP. Det har jeg nå abbonert på i 3 år med 3 kontoer og nå nylig opp til 4 kontoer. (For ikke å glemme gode gamle Planetarion) WoW gjorde vondt i rumpa bare man leste om spillet. Endret 24. april 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Vil ikke si at 3 dagers forsprang vil revlusjonere dem akkurat. Og for alt vi vet kan serverne suge rompe de første dagene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg