Gå til innhold

Sniktitt: Age of Conan: Hyborian Adventures (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ingen ferdigheter i dagens MMORPG og ihverfall ikke AoC. Du styrer 3 forskjellige retninger, altså 3 knapper som du spammer i vildens sky uten å skjønne mye av det.

Du har kombomoves som du kan utføre men de må du ikke kunne, det kommer piler på skjermen som viser deg om du må trykke 2 gang venstre eller 1 gang opp og 1 gang høyre. Dette gjør jo spilleren ufattelig uengasjert og dummer ned en dum sjanger mer.

Syns hele MMORPG sjangeren burde boikottes til de faktis kommer med ett ordentlig realtime system. Å sitte og trykke 1,2,3 i 200 timer vil du ikke se meg gjøre ihvertfall.

 

Men er spent på hvordan resten kommer til å ta imot spillet siden så mange spiller WoW enda. Spill som ikke belønner spillerens EGNE ferdigheter liker jeg ikke, i dagens MMORPG er systemet enkelt. Den som sitter og grinder lengst vinner.

 

Kampsystemet er jo drit bra, abselutt noe av det beste med spillet, og muligens er det til og med kanskje hovedgrunnen til at jeg skal begynne å spille dette, ettersom jeg før har hatet MMO, spesielt WoW. Du trykker jo ikke bare 1,2,3 , men man lager jo comboer med andre knappene. I andre spill trykker man vel bare på museknappen uannsett for det meste, så hvorfor skal dette være noe værre?

 

Noen av vennene mine påstår at det egentlig bare er det samme, for her trykker du jo bare på knapper og får så utført en handling, akkurat som i WoW. På en måte sant, men alikevel er det abselutt ikke det samme. Det føltes helt annerledes å slåss i dette spillet, i WoW synes ihvertfall jeg at slåssinga suger, og er drit kjedlig pga det føles som du må vente på tur med å slåss. I dette spillet føltes det mye mer "realtime", og det var hundre millioner ganger mer morro :)

 

Har god følse om at dette spillet blir bra, selv etter jeg prøvde betaen :)

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Fascinerende hvordan Avean enkelte på under et halvt år har gått fra å ha en nærmest religiøs tro på at Age of Conan skulle være jevngodt med messias, til å være overbevist om at det er søppel.

 

Jeg ser fram til å plukke opp CE-en min, i alle fall.

 

Det heter å være betatester samt vært ekstremt aktivt og lest alt som er av spillet.

Lenke til kommentar
Etter å ha sett in game videoene Dagbladet presenterte, så må jeg innrømme at jeg ble veldig skeptisk til hele spillet...

 

Gi det en sjanse. Har selv spillt closed beta. Uten å si for mye kan jeg si at det har blitt sinnsykt mye bedre de par månedene jeg ikke spillte det.

 

Spillte det først rundt den første technical betaen som varte en helg.

Da var jeg ganske skuffet, og vurderte å droppe spillet.

 

Spillte det igjen nå nylig. Det var latterlig mye bedre.

Endret av Nailer
Lenke til kommentar
Operaen ble jo nevnt i artikkelen. Er ikke spill både kultur for massene samtidig som det er stor butikk, hvorfor satser ikke Norge mer på spill istedenfor opera for de på vestkant-Oslo? Når oljen en gang forsvinner må vi jo ha noe å drive med, spillindustri kan være en ting vi kan drive med her i Norge.

 

Ja, det hadde gjort seg. vil tro at statsing på renenergi og ny teknologi(fks. spill) kan være lurt.

 

 

btw: jeg gleder meg og! kan nesten ikke sitte stille! :dribble:

Lenke til kommentar
Fascinerende hvordan Avean enkelte på under et halvt år har gått fra å ha en nærmest religiøs tro på at Age of Conan skulle være jevngodt med messias, til å være overbevist om at det er søppel.

 

Jeg ser fram til å plukke opp CE-en min, i alle fall.

 

Det heter å være betatester samt vært ekstremt aktivt og lest alt som er av spillet.

 

Imponerende hvor lite kunnskap om spillet du synes å ha, til tross for at du er betatester, ekstremt aktiv, og belest.

Lenke til kommentar
Fascinerende hvordan Avean enkelte på under et halvt år har gått fra å ha en nærmest religiøs tro på at Age of Conan skulle være jevngodt med messias, til å være overbevist om at det er søppel.

 

Jeg ser fram til å plukke opp CE-en min, i alle fall.

 

Det heter å være betatester samt vært ekstremt aktivt og lest alt som er av spillet.

 

Imponerende hvor lite kunnskap om spillet du synes å ha, til tross for at du er betatester, ekstremt aktiv, og belest.

 

Unnskyld meg men gjerne kom med argumenter istedenfor å si jeg tar feil. Dessuten er du en World of Warcraft spiller noe som gjør det hele klart for min del. Vi har ikke samme spillsmak, jeg er ikke den typen som orker å sitte 6 timer å grinde meg til maks level og så grinde for best utstyr for å være bra i ett spill. Jeg kan gå inn på en COD4 server nå og spille bra pga jeg faktisk ER bra, ikke pga jeg har sittet lenge og spilt.

 

Er det som er feil med dagens MMORPG, spillene burde være fullstendig realtime så det ville vært mer involverende noe det ikke er idag. Men hver sin smak, sikkert mange som vil digge AoC og millioner spiller WoW.

Lenke til kommentar

Avean: Jeg er også helt for "realtime" systemer, men det du feiler å forstå er at AoC faktisk er "realtime". Da både i angreps og forsvars systemet. Forsvars systemet fungerer da slik at man tar X skade på ulike deler av kroppen som styres av skjold. På samme måte som at et headshot i CS gjør mer skade enn et skudd i foten.

 

Slår jeg på høyre side av min fiende når han har et skjold, så vil jeg gjøre lik skade som mine stats vil tilsi. Slår jeg der han har 3 skjold oppe så vil min egen skade reduseres hele 66%, noe som jo er MYE, og ergo vil det være livsviktig i en PvP situasjon å lære seg dette ordentlig.

 

Tingen er at istedet for at du sikter inn sverdet mot en arm eller et bein, så sikter du inn slaget mot det stedet av kroppen til fienden som har minst skjold på seg, og for å bruke dette systemet til det maksimale, så er man nødt til å lære seg de forskjellige klassenes slag og taktikker. Vet man at en Priest of Mitra har en "knocback" slag som ender på venstre side, så setter man opp skjold der rett før denne kommer. Tingen kan jo være at rett før dette angrepet så har PoM et annet fatalt slag/spell som slår deg på høyre, så det vil være dumt om du kun setter alle skjoldene dine på venstre side kun for å ta det ene slaget. Og ergo, man er nødt til å lære seg igjennom erfaring hvordan en PoM somregel spiller, og ikke bare det, en PoM vil ikke være lik en annen PoM pga forskjellige "specs", så det hele blir bare enda mer komplisert.

 

Du som skryter på deg til å ha spilt det så mye og lest alt om det kan lite om spillet må jeg si. Noe jo den første posten du skrev her inne beviser. Samt det at du har en lei tendens til å skryte på deg/juge på deg ting i en diskusjon for å vinne. Hvordan går det med Nissan 350Z'en som du skrøt på deg å ha driftet rundt på i hele norge, men som ingen har sett f.eks? ;)

Lenke til kommentar
Fascinerende hvordan Avean enkelte på under et halvt år har gått fra å ha en nærmest religiøs tro på at Age of Conan skulle være jevngodt med messias, til å være overbevist om at det er søppel.

 

Jeg ser fram til å plukke opp CE-en min, i alle fall.

 

Det heter å være betatester samt vært ekstremt aktivt og lest alt som er av spillet.

 

Imponerende hvor lite kunnskap om spillet du synes å ha, til tross for at du er betatester, ekstremt aktiv, og belest.

 

Unnskyld meg men gjerne kom med argumenter istedenfor å si jeg tar feil. Dessuten er du en World of Warcraft spiller noe som gjør det hele klart for min del. Vi har ikke samme spillsmak, jeg er ikke den typen som orker å sitte 6 timer å grinde meg til maks level og så grinde for best utstyr for å være bra i ett spill. Jeg kan gå inn på en COD4 server nå og spille bra pga jeg faktisk ER bra, ikke pga jeg har sittet lenge og spilt.

 

Er det som er feil med dagens MMORPG, spillene burde være fullstendig realtime så det ville vært mer involverende noe det ikke er idag. Men hver sin smak, sikkert mange som vil digge AoC og millioner spiller WoW.

 

Hvorfor sa du ikke at du ikke likte MMOer in the first place da? Eller gjorde du kanskje det? Hum, husker ikke.

Lenke til kommentar

Synd at jeg ikke kan fortelle hva jeg virkelig synes om AoC, og hvor mye av hypen som faktisk er sann i forhold til hva som er i beta nå, men NDA... jeg ville ha ventet og sett hvordan spillet faktisk er før jeg har kjøpt det om jeg var dere, mer vil jeg ikke si.

Lenke til kommentar
Etter å ha sett in game videoene Dagbladet presenterte, så må jeg innrømme at jeg ble veldig skeptisk til hele spillet...

 

Nå er de videoene fra PvP Weekend, som kjører på den gamle motoren..

 

 

Spillte det først rundt den første technical betaen som varte en helg.

Da var jeg ganske skuffet, og vurderte å droppe spillet.

 

 

Du skal ALDRI dra noen konklusjon utifra en Tech BETA, det gjelder alle MMO spill..

 

En Tech BETA er jo bare kaos, hvor hele poenget er at serverne skal smashes til grunde.

Har spilt Tech BETA til flere MMO-spill, og i de fleste klarer jeg så vidt å logge på i det hele tatt..

 

 

Det betyr jo ikke at spillet er noe dårlig av den grunn, for en Tech BETA er alt annet enn en hyggelig og god opplevelse.

 

En Tech BETA skal jo skape et "worse-case-scenario" om hvordan serveren faktisk oppfører seg om det er 5x får mange spillere på den på engang. En slik situasjon vil du jo aldri oppleve etter release.

 

Alt for mange som klager på slike stress tester, at ytelse en ræva osv...

Nei sier du det? Er ytelsen dårlig når serveren er fullstendig overbelasted? For et sjokk ;)

 

Blir jo nesten like dumt som å klage på at det er kaldt på nord-polen :p

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Ser virkelig fram til spillet, og har forhåndsbestilt det uten noe grunnlag på hvordan det blir. Jeg har verken testet det, eller sett så altfor mye videoer, men av det jeg har sett, så ser det jo helt fantastisk ut. Jeg er redd jeg kommer til å bli skuffet, men jeg tror ikke det.

 

Håper jeg blir fornøyd, og jeg håper Funcom lykkes.

Lenke til kommentar
Avean: Jeg er også helt for "realtime" systemer, men det du feiler å forstå er at AoC faktisk er "realtime". Da både i angreps og forsvars systemet. Forsvars systemet fungerer da slik at man tar X skade på ulike deler av kroppen som styres av skjold. På samme måte som at et headshot i CS gjør mer skade enn et skudd i foten.

 

Slår jeg på høyre side av min fiende når han har et skjold, så vil jeg gjøre lik skade som mine stats vil tilsi. Slår jeg der han har 3 skjold oppe så vil min egen skade reduseres hele 66%, noe som jo er MYE, og ergo vil det være livsviktig i en PvP situasjon å lære seg dette ordentlig.

 

Tingen er at istedet for at du sikter inn sverdet mot en arm eller et bein, så sikter du inn slaget mot det stedet av kroppen til fienden som har minst skjold på seg, og for å bruke dette systemet til det maksimale, så er man nødt til å lære seg de forskjellige klassenes slag og taktikker. Vet man at en Priest of Mitra har en "knocback" slag som ender på venstre side, så setter man opp skjold der rett før denne kommer. Tingen kan jo være at rett før dette angrepet så har PoM et annet fatalt slag/spell som slår deg på høyre, så det vil være dumt om du kun setter alle skjoldene dine på venstre side kun for å ta det ene slaget. Og ergo, man er nødt til å lære seg igjennom erfaring hvordan en PoM somregel spiller, og ikke bare det, en PoM vil ikke være lik en annen PoM pga forskjellige "specs", så det hele blir bare enda mer komplisert.

 

Du som skryter på deg til å ha spilt det så mye og lest alt om det kan lite om spillet må jeg si. Noe jo den første posten du skrev her inne beviser. Samt det at du har en lei tendens til å skryte på deg/juge på deg ting i en diskusjon for å vinne. Hvordan går det med Nissan 350Z'en som du skrøt på deg å ha driftet rundt på i hele norge, men som ingen har sett f.eks? ;)

 

La meg komme med ett eksempel her nå:

En fiende i Age of Conan svinger mot meg med ett sverd, jeg har skjoldet på høyre side. Hvis han slår mot min høyre side vil han gjøre mindre skade, men hvis han slår mot min venstre side vil han gjøre full skade.

 

Hadde dette vært en sanntid situasjon kunne jeg enkelt bevegd min karakter med skjoldet sånn at skjoldet hadde møtt sverdet, men sånn funker det ikke. Forsvaret er ikke i sanntid. Det eneste som er i sanntid er angrepene. Det er heller ingen interaksjon mellom modellene sånn at sverd klingrer og sverd stopper opp når de møter skjoldet.

Har ikke lyvet noe som helst her jeg, du er jo betatester så hvis du søker på nicket mitt på forumet så voila hva ser du ? Har postet en god del om slåssesystemet som du kan se, og se hvor mange som er enige ? ;)

 

For all del, vet du lever for dette spillet men respekter at ikke alle er enige.

Bilen har jeg ikke lenger og kjører en Audi TT nå (billigere) :)

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Jeg har ingen erfaring fra spillet og det eneste jeg har og bygge min mening på er videoer og artikler som er skrevet. Men jeg har forhåndsbestillt CE og gleder meg som en unge til jeg slippes inn. Også positivt og ikke lese noe negativt i denne sniktitten, selv om det kanskje ikke er så mye og bygge en mening på.

 

Uansett folkens. Ikke forhåndsdøm spillet. Vent hvertfall til dere har tilbakelagt noen timer i Hyboria ;)

Lenke til kommentar

Prøv spillet, ikke hør hva andre sier, og forhåpentligvis, føl at dett er spillet for deg :) Gleder meg ufattelig mye til å kunne spille som assassin :D har bare to problem, skal jeg være stygian eller Aquilonian, crafter eller lord :p Tror jeg går for å bli en noble-looking stygian lord assassin :p uansett, alle (som ikke er for unge selvfølgelig) bør prøve spillet! noen synes det sikkert det sucker, noen synes sikkert det eier, og jeg synes at det er digg at det bare er EN MÅNED IGJEN!

Lenke til kommentar
La meg komme med ett eksempel her nå:

En fiende i Age of Conan svinger mot meg med ett sverd, jeg har skjoldet på høyre side. Hvis han slår mot min høyre side vil han gjøre mindre skade, men hvis han slår mot min venstre side vil han gjøre full skade.

 

Hadde dette vært en sanntid situasjon kunne jeg enkelt bevegd min karakter med skjoldet sånn at skjoldet hadde møtt sverdet, men sånn funker det ikke. Forsvaret er ikke i sanntid. Det eneste som er i sanntid er angrepene. Det er heller ingen interaksjon mellom modellene sånn at sverd klingrer og sverd stopper opp når de møter skjoldet.

Har ikke lyvet noe som helst her jeg, du er jo betatester så hvis du søker på nicket mitt på forumet så voila hva ser du ? Har postet en god del om slåssesystemet som du kan se, og se hvor mange som er enige ? ;)

 

For all del, vet du lever for dette spillet men respekter at ikke alle er enige.

Bilen har jeg ikke lenger og kjører en Audi TT nå (billigere) :)

I en sanntid situasjon i AoC så kan du på nippet av en tiendel (om man er så rask) forandre hvor på kroppen du vil forsvare deg mer, og ergo, det er et sanntids system.

 

Har du skjoldet på høyre side, og du ser fyren slår på din venstre så kan du da for all del snu deg 180 grader rundt så vil han slå deg der du har skjoldene dine.

Så jo, det blir på samme måte som at du beveger deg med skjoldenden mot slaget, men du kan forandre "skjold-arm" eller hva jeg skal kalle det til å forsvare hvor du vil på kroppen.

 

Hvis du ønsker interaksjon mellom delene når man slåss i et MMO så vil mitt tips til deg være: Glem hele sjangeren, for slik vil det aldri bli. Isåfall vil fordelene ligge på hvem som har best nett, og det vil ikke være økonomisk riktig å gjøre ettersom folk rundtom i verden ikke har 100/100mb linjer.

 

Når vi snakker om "drifte" bilen din så har du vell fremdeles bevis på at du hadde en slik en og at du var med på div. stemner med den? ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...