oajen Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Jeg har på min stasjonære maskin Win XP Pro Norsk.Men nå ser det ut til at jeg må oppgradere maskinen kraftig. Mitt spørsmål er om denne OEM kan innstalleres i mitt ny bygg eller om jeg må ha helt nytt operativsystem?? Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Windows XP OEM kan du installere på nytt. Men merk at den kan kun brukes på én maskin om gangen. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 OEM-lisenser er som regel bundet opp til hardwaren i datamaskinen så du bør sjekke litt rundt før du eventuelt bør vurdere å kjøpe en ny lisens. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 På Vista er det tilfelle, men på XP er det ingen kontroll av maskinvaren. Jeg har oppgradert min XP maskin 4-5 ganger med samme OEM-lisens. Man må ringe for å aktivere etter noen få ganger, men det har aldri vært et problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå