Gå til innhold

ATA100 cd-rom?

Anbefalte innlegg

Har et lite simpelt spørsmål. Hvis man setter f.eks. to HD'er, en ATA66 og en ATA100, på samme kabel, trekker vel ata656'en ned hastigheten på den andre hd'en også? Hvis dette er riktig, hva med cd-rom og brennere? Hva er egentlig dem, og har de noen som helst innvirkning på hd'er hvis de settes på samme kabel? Det er mulig jeg er helt på jordet nå! Håper noen kan gi meg en forklaring. :smile:

[ Denne Melding var redigert av: Instigator på 2001-09-27 13:57 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min tanke om det er:

At om du har to enheter i en og samme IDE kabel så vil ytelsen gå ned litt på begge to, uavhenging om dem e ata 33/66/100

Men en ata 100 vil alltid være raskere enn en ata 66/33 på samme kabel.

Samme skjer hvis du kobler en cd-rom på samme kabel som en harddisk, ytelsen vil falle ned.

Men om det er merkbart for den dødelige,kan så diskuteres.

Lenke til kommentar

Jeg mener at hvis du har en ATA/100 disk og en ATA/33 disk på samme kabel så fungerer de med sine respektive hastigheter utenom når de overfører filer mellom seg. Kan vel ikke si at jeg vet dette 100%, men etter å ha testet i SiSoft Sandra tror jeg dette stemmer. Jeg har en ATA/100 og ATA/33 på samme kabel og Sandra forteller meg at ATA/100-disken yter på samme nivå som den "referanse-disken" som operer på ATA/100, mens ATA/33-disken har samme ytelse som en ATA/33 "referanse-disk".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...