Gå til innhold

Spørsmål om koblingsskjema for forsterker


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg tar utgangspunkt i ett forsterker skjema jeg jobber med. Du kan finne skjema på denne siden, post nr. 6 - http://music-electronics-forum.com/showthr...t=Peavey+400B/G

 

Spørsmål jeg har til skjemaet:

 

1. Kan noen tegne opp for meg hvor signalet går, fra input til høyttaler utgang.

2. Forklare hva de ulike delene på skjema gjør for noe (f.eks. hovedforsterkning, forforsterkning osv.)

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har heller ikke logget inn. Noe jeg heller ikke kommer til å gjøre.

 

Men hvor mye erfaring har du med elektronikk? For meg virker dette som en litt større oppgave og hvis du ikke har drevet med lodding osv før, vil jeg anbefale å begynne med litt mindre ting..

 

Men som sagt kan hjelpe til med spørsmålene hvis du får plassert skjemaet et sted som vi kan lese det fritt.

Lenke til kommentar

Dette er mest sannsynlig en bassgitar-forsterker grunnet den tette integrasjonen av compressor/limiter. Det fremgår også av produksjonsteknikk og kretsen forøvrig at forsterkeren er relativt gammel.

Koplingene på småsignalsiden blir jeg ikke klok på ved et kjapt overblikk da ting er så tett knyttet sammen, men U1:A opererer som differanseforsterker, U1:D som inverterende forskerker. Datablad for U2 bør fremskaffes hvis man ønsker nærmere forklaring. Slutttrinnet i kretsen er relativt normale greier, med unntak av tilbakekoplingen som er helt ukjent for meg.

 

I hvilken interesse lurer du på dette?

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar
1. Kan noen tegne opp for meg hvor signalet går, fra input til høyttaler utgang.

2. Forklare hva de ulike delene på skjema gjør for noe (f.eks. hovedforsterkning, forforsterkning osv.)

 

Jeg gjentar spørsmålene mine. Det dere ga meg av svar ble jeg ikke særlig mye klokere av, og heller ikke føler jeg dere besvarte spr mine. Er mest på jakt etter svar på spr 1, 2`eren er ikke så farlig.

 

setter pris på hjelpen!

Endret av biiig.no
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...