Gå til innhold

Flytte HD'er til Raid

Anbefalte innlegg

Har HK (Asus P4B533-E) med mulighet for Raid. På dette sitter to stk 80 gb HD montert på IDE 1. De er partisjonert i fem (identiske) partisjoner hver.

Hvis jeg skal flytte disse over på Raid, de må selvsagt formateres og installeres på nytt, men må jeg fjerne partisjoneringene, eller kan disse fortsatt være som de er?

Jeg er ute etter speed, ikke sikkerhet.

Er det egentlig noe vits, blir det praktisk merkbar hastighetsøkning, eller er det bare noe man kan se i testprogrammer?

Vil det f.eks være bra for mating til cd-brenner etc.?

Har Raid andre bakdeler, jeg har hørt noe om at HD ryker oftere hvis de er montert i Raid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er du en av gutta old boys med verktøylinja di full i "verktøy" vil du merke i oppstarten at tiden det tar før alt er lastet inn er vesentlig kortere.

for deg med cd-brenning og burnproof vil du nok merke at brenneren vil kunne holde en gjennomsnittlig høyere brennehastighet.

når andre operasjoner skal leses første gang på maskinen din vil du også merke forskjell.. mye av akurat denne er avhengig av rammen din.

Jeg bruker RAID-0 som det heter sammen med SCSI harddisk i tillegg.. merka big time forskjell når eg tok vekk den eine vanlige og satte inn 2 IDE i Raid.

Men.. SCSI160Ultra er fremdeles kjappere enn ATA133 RAID-0 8)

nå bruge eg begge disse så eg grine ikje av den grunn :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...