Maika Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Jeg har laget noen SVCD med Pinnacle Studio DC10 ver.7, men bilder er ikke så fin som da jeg kopierer direkte fra (analog Hi8) kamera til videospiller. (Har sett noen SVCD som jeg lånte med denne standardlone DVDspiller og bilder er mye bedre en VHS). Jeg vet at man ikke får bedre bilder enn kilde, men jeg forventet meg at det skulle bli like bra. Overflater som ansikt av en person er delt opp i små firkanter (mosaic) med mørke og lyse områder. Bilder hakket også. Har det noe å si med at jeg har et dårlig skjermkort (Hercules 4500 prophet)? Jeg tenker meg at skjermkort behandler bare bilder for å vise i skjerm/TV, at bilder bare er dårlig når man ser video med PC, ikke at bilder blir dårlig for godt (?) Skjønner dere hva jeg mener? Bilder blir jo ikke behandlet i dårlig skjermkortet for så å føre tilbake som en dårlig video? Har dere noen erfaring med dette? skal jeg investere i et bedre skjermkort? hva anbefaler dere? Jeg ser noen geforce mx440 (ca. kr 600-700,-), er de god nok? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Prøvd å encode med høyere bitrate? Lenke til kommentar
Praetorian Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Vær klar over at svcd/vcd/dvd alltid ser utrolig mye bedre ut på tv, spesielt når det spilles av fra en standalone, med scart-forbindelse. Dette grunnet først og fremst tvens lavere oppløsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå