Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

vet ikke helt hva jeg skal gjøre

Gjest Guest_Anonyme_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Anonyme_*

Hei. Jeg er en gutt på 16år. Dette er min historie. Jeg er en av de guttene som anses som normale. Jeg fester av og til, men ikke hver helg som de populœre. Jeg har mange venner, ikke alle er blant de såkalte populære, noen også av de som er litt nerdete, midt mellom liksom. Men det som plager meg virkelig er at det er noen jenter i klassen min som hele tiden skal plage meg, de er selvfølgelig blant de populære derfor er det greit for dem. Jeg skal vel ikke legge skjul på at jeg er opptatt av fremtiden og gjør alt man må av lekser. Jeg møtte en jente for noen uker siden på en revy vi hadde. Jeg har snakket litt med henne på msn osv. Men dette har vist lekt ut litt i klassen og nå driver de jentene å si at jeg ikke har sjanse i det hele tatt. Noen av vennene mine har kjœrster, men jeg er litt redd for at jentene i klassen min skal flaue meg ut forran henne/folk for at de skal få viljen sin. Har dere noen hjelp å komme med til en trengende. Gutt? Alt er gladlig mottat. Unnskyld mangel på avsnitt i og med at jeg skriver på ipoden min. Takk anyways.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis hun jenta liker deg bryr hun vel ikke seg noe om hva evt andre jenter skulle mene om deg.

Jeg er helt enig! Hvis dere to er glad i hverandre, så trenger dere ikke å bry dere noe som helst om hva andre sier. Dessuten, hva de andre sier betyr uansett ingenting!

Jeg synes du skal VÅGE å spørre henne! Det er dritskummelt - men du vil takke deg selv. Det er alltid mye bedre å våge å spørre enn å ikke gjøre noe bedre.

Og ja, det er faktisk bedre å få et nei, enn å ikke spørre. Og hvis noen sier nei, så er det aldri på grunn av noe personlig. Kanskje han/hun ikke er klar ennå, eller heller vil være venner, eller tenker på noen andre. Uannsett, så er det viktigste hva DU synes!

"I is better to have loved and lost, then to never have loved!" :love:

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Hanne_*

Synes du skal gi en stor F i de jentene jeg!!:D Lettere sagt en gjort, men det greier du! Ha troen på deg selv, og følg det DU synest er riktig! Ikke ta til deg et ord av det de sier, bare se dumt på dem og le :) Vi kvinnfolk kan være ufyselig stygge, men er tøffest i trynet når en er med "gjengen". Om et par år kommer de til å angre seg ihjel for at de var kjipe mot andre når de var yngre!

Jeg har ikke vært en av "de", men ble utsatt for slike drittsekker! Gjorde det jeg kunne og bare overså dem og lo dem rett opp i trynet hvis de kom med kommentarer. De ga seg da :) Nå er jeg 26 år, og dette er lenge siden...Har møtt igjen mangen i senere tid som har beklaget seg så veldig for at de var så frekke på den tiden. Kjekt å se dem komme krypende, i alle fall når en har kommet "lenger" enn dem både i utdanning, liv og utseende hvis det går ann hehe..

Lykke til med jenta di, og ha det kul! Det viktigste i livet er ikke å være populær eller sløse bort tid med og prøve å være det.. Men gjør det DU vil og føler for!!:D

Ha en nydelig sommer!:)

Lenke til kommentar

Professoren: Om de har møtt hverandre sånn to ganger har de vel ikke noe uovervinnelig kjærlighet helt enda.

Men altså, går du på ungdomsskolen? De som er "kule" på ungdomsskolen ender som regel opp på sosialen, i kassen på rema eller noe liknende. i alle fall av de jeg husker fra min noelunde ghetto ungdomsskole.

De jentene, misliker de deg eller liker de bare å kødde med deg? De er vel ikke så tøff i trynet én og én tenker jeg. Er vel mest sånn at sånne ting blir rasende morsomt når de sitter i en liten bande bakerst i klasserommet.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Anonyme_*

Hei, takk for alle gode svar.

Ja jeg går på ungdomsskolen. Å nei, de er ikke tøff når man bare er en og en.

Jeg har mannet meg opp, og har tenkt til å spørre om hun har lyst å se en film, eventuelt lage/gå ut å spise litt mat etterpå / før. Er dette lurt? Som noen nevner over lever man bare en gang, og det er vel kanskje bedre å få et endelig nei enn at jeg tenker hvordan det kunne vært.

Eventuelt (Er litt nervøs) hvordan burde jeg gå frem? Blir det for dumt å spørre via MSN?

Lenke til kommentar

Spørr om hun vil være med på å ta et slag bowling eller noe i den duren. Å se film er ikke å anbefale. Er dere i litt aktivitet er det mye lettere å bli kjent med hverandre.

Som sikkert andre har sagt 100 ganger før, du kommer til å angre mer på at du aldri spurte enn om du spurte og fikk ett nei.

Hvis man aldri tørr å drite seg ut for man det heller aldri noe gøy her i livet.

Lykke til =)

Endret av Kuffe
Lenke til kommentar

Ja, jeg syntes helt 100% at du bør gjøre det!

Spør gjerne via MSN, la det være uformelt. Bare spør om dere skal finne på noe en dag, og så spør hun helt sikkert hva du hadde i tankene, så foreslår du noen av ideene dine, og ser om hun reagerer positivt på det.

Da løper du vel ikke allverdens risiko, og får loddet stemningen litt.

Lag konkrete planer, men ikke prakk dem på henne heller.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Anonyme_*

Hei igjen..

Tusen takk igjen for alle svarene. Jeg har aldri hatt et ordentlig forhold til en jente før. Derfor jeg spør så mye.. Håper ikke det gjør dere så mye.. Men dere mener at jeg skal spørre om vi skal gjøre noe, eller burde jeg spørre om vi skal gjøre noe konkret Kino eventuelt? Hun er 1 år yngre enn meg, og lillesøsteren min går faktisk i samme klasse >.< Men det bryr meg ikke helt, utenom at jeg kommer til å få en negativ søster.. :p

Menmen, alt for kjærligheten er det ikke det man sier? Jeg har i allefall tenkt å gjøre et forsøk..!

en ting til, burde jeg si en bestemt dag eller skal jeg bare spørre når hun vil (hvis hun i det hele tatt vil)?

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Anonyme_*

Da har jeg spurt henne om vi skulle finne på noe en gang, å hun sa "kanskje det!" Vi har snakket sammen bra mye nå, med en ganske så god stemning.

Hvordan skal jeg eventuelt gå frem videre? Jeg vet at dere ikke kan gi meg en manual.. (noe som kanskje hadde vært kjekt) Men noen få tips hadde jeg vært veldig takknemmelig for!

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Gi en brei faen i de veslevoksne jentene i klassen din. Sånne folk er bare patetiske.

Hadde jeg vært deg, så ville jeg møtt MSN-jenten fortest mulig. Hvis dere prater altfor mye på MSN, kan det fort bli merkelig å være sammen i virkeligheten. Bare et lite tips fra en som har opplevd det samme selv et par ganger.

Men for all del; ikke stress og mas på henne.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar

Slapp livskiten ut av jentene som plager deg, så kan jeg love deg at de holder kjeft i ca. 5 dager. Etter dette så er det trolig på'n igjen, men håndflaten funker hver gang. Kan love deg at det er verdt det for å slippe det forbanna maset!

Ikke ta dritt fra noen, og vis at du er imot kjønnsdiskriminering. Alikevel bør du passe på at hu jenta du liker ikke får vite om det :)

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar
Gjest Guest_Anonyme_*

Virker litt for drastisk for en fredfull skjel som meg.. Men jeg fikk dem da til å holde kjeft ved hjelp av å snakke dem i senk.. ^^ Turte det endelig; mye på grunn av dere.

Og hun jenten jeg spurte sa ja til å bli med på noe. Jeg kom med noen forslag, men hun sa bare ane ikke :p

Burde jeg kommer på noe konkret til neste gang jeg møter henne? Vet ikke helt...

Men tusen takk for at dere overtalte meg om å spørre, føles såååå utrolig bra!!!

Lenke til kommentar

Forstår hvordan du har det, det er en sånn jentegjeng som er litt på meg også. f.eks. hvis jeg spiser maten min alene i pausen og de sitter og ler høyt og tuller får de øyet på meg. Jeg føler meg ikke mobbet, men de snakker til meg som om jeg er retard eller en liten barnehageunge.

Dette er selvfølgelig folk som ikke kjenner meg.

Jeg har heller aldri hatt mange damer for hånden, men det er bare fordi jeg sjelden er interessert og det virker som det er vanskelig å finne noen under 75 kg her i gata. Eller er det bare jeg som er for kresen? :hmm:

Mitt råd er å ignorere det som kan gjøre livet mindre komfortabelt. Om jeg liker en jente tillater jeg meg ikke å bli holdt tilbake av noen som bruker så mye brunkrem at de er oransje i trynet.

Lenke til kommentar
Virker litt for drastisk for en fredfull skjel som meg.. Men jeg fikk dem da til å holde kjeft ved hjelp av å snakke dem i senk.. ^^ Turte det endelig; mye på grunn av dere.

Og hun jenten jeg spurte sa ja til å bli med på noe. Jeg kom med noen forslag, men hun sa bare ane ikke :p

Burde jeg kommer på noe konkret til neste gang jeg møter henne? Vet ikke helt...

Men tusen takk for at dere overtalte meg om å spørre, føles såååå utrolig bra!!!

Selvfølgelig skal du komme med noe konkret! Det er jo du som ber hu ut ;)

Når det gjelder de jentene så er ikke en bitch slap den beste løsningen for en gutt -.- Og det å snakke sånne folk i senk var/er i alle fall ikke lett for meg. Men hvis du klarer det så kjør på.

Lenke til kommentar

Er på et aldri så lite korstog mot det å be jenter ut – det å spørre om lov, liksom. Spør i stedet om hun blir med på noe du skal. Muligens flisespikkeri, men jeg syns det er viktig å klargjøre forskjellen. Det legges opp til to helt ulike holdninger overfor situasjonen. I første tilfelle er du underlagt henne og hennes vilje (jfr. sette jenter på pidestall); i det andre er dere likestilt. Og dere er likestilt, med mindre du selv legger opp til et løp hvor du framstår som verdimessig underlegen.

Lenke til kommentar
Er på et aldri så lite korstog mot det å be jenter ut – det å spørre om lov, liksom. Spør i stedet om hun blir med på noe du skal. Muligens flisespikkeri, men jeg syns det er viktig å klargjøre forskjellen. Det legges opp til to helt ulike holdninger overfor situasjonen. I første tilfelle er du underlagt henne og hennes vilje (jfr. sette jenter på pidestall); i det andre er dere likestilt. Og dere er likestilt, med mindre du selv legger opp til et løp hvor du framstår som verdimessig underlegen.

Er helt enig i det du sier der. Akkurat det jeg dreit meg ut med hos eksen og for så si det sånn. Nikkedukke i 2 år er sløsing av tid til noe som er dømt til å gå til helvete.

For meg blir spørsmålet det samme. "Vil du bli med å finne på noe?" Men siden det henger litt romantiker tendenser i meg så vil jeg kalle det å "be ut". Ett fett hva man kaller det så lenge det funker for deg. Dessuten liker jenter å bli bortskjemt litt en gang iblant og da er det moro å gjøre det.

Pluss å legge på kommentaren "Selvfølgelig forventer jeg ingenting. Ville bare gi deg en skikkelig aften :) "

Men nok OT fra meg nå.

Lenke til kommentar

Kunne ikke vært mer enig.

Siden du ikke har hatt et fast forhold før så blir det lett å sette jentene på en pidestall og gi dem altfor mye makt over deg, det er farlig.

Hvis du kanskje skal med noen kompiser å grille eller noe sånt, ta henne med, da.

Hvis du ikke vil involvere venner, finn en eller annen fest eller noe, si at du skal dit, og om hun har lyst til å tusle med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...