Gå til innhold

Sliter litt med en XP2100+ Tbred her...


Anbefalte innlegg

Har et AMD system som jeg driver å kødder litt med nå.. I boksen her er det bl.a. et MSI KT4V hovedkort, Twinmos PC2700 og ATI Rad 7500. I tillegg har jeg en XP1700 tbred og en XP2100 tbred. Hvis jeg putter i XP1700'en, kan jeg justere multiplier samt bushastigheten (kjører den på 10,5*166) og det fungerer helt glimrende.

 

Problemet kommer med XP2100'en. Setter den i, alt fungerer "greit", men når jeg prøver å overklokke, så sliter den sterkt... Prøver jeg å justere multiplier, henger det seg med en gang (ikke boot)! Fungerer greit å justere fsb dog..

 

Noen som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, men har en følelse at det ikke har så mye å si... Som sagt fungerer det helt greit å justere multiplier på XP1700'en, men ikke på XP2100'en. Hadde den vært helt låst, så hadde det bare ikke hatt noen effekt, men her låser det seg med en gang (f.eks hvis jeg setter på 10x133 som er mye lavere, så varme er ikke problemet).

Lenke til kommentar
Den prosessoren (tb 2100+) er låst!!

Derfor kødder den seg.

 

Ehm.. trodde tbredb ikke var låst?

Den er nok låst. I tilfeller hvor multipler er mulig å stille på disse CPU'ene er det hovedkortet som "låser" opp CPU.

 

Til dere som har AXDA2100DUT3C cpu, den er altså låst?? Er en highgrade B btw.

Lenke til kommentar

Min TBred 2100+ er ikke låst. Og hovedkort har ingenting med saken å gjøre. Hvis steppingen er AROIA, så er det snakk om en Palomino faktisk. Men hvis den er AIUGA eller AIUHB, altså AIUxx, så er det en TBred. Fins ikke Tbred A av 2100+ heller såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Min TBred 2100+ er ikke låst. Og hovedkort har ingenting med saken å gjøre. Hvis steppingen er AROIA, så er det snakk om en Palomino faktisk. Men hvis den er AIUGA eller AIUHB, altså AIUxx, så er det en TBred. Fins ikke Tbred A av 2100+ heller såvidt jeg vet.

 

Det er en AIUHB, ergo TBredB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...