kake_fisk Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Hvordan kan jeg lage sånn fil åpne/lagre boks? Sånn som du kan lete gjennom filene på maskinen. Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 (endret) Hvilket språk? VB.Net: Dim OFD As New OpenFileDialog() Det er mulig det heter "FileOpenDialog", og ikke "OpenFileDialog", men det ser du raskt Mvh, Degeim Endret 23. april 2008 av Degeim Lenke til kommentar
kake_fisk Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 Jeg bruker Visual Basic 2008 - Express Edition Men fikk en liten error... Error: 'OpenFileDialog' is a type and cannot be used as an expression. Jeg bruker det sikkert bare på feil måte... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Dim openfile As New OpenFileDialog() openfile.Filter = "All files (*.*)|*.*" If openfile.ShowDialog() = DialogResult.OK Then OpenTheFilePlease(openfile.Filename) End If Lenke til kommentar
kake_fisk Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 Fikk en del errors... Error 1 Name 'im' is not declared. C:\Documents and Settings\Ørjan\Mine dokumenter\Visual Studio 2008\Projects\Windows Application\Windows Application\Form1.vb 17 9 Windows Application Error 2 Method arguments must be enclosed in parentheses. C:\Documents and Settings\Ørjan\Mine dokumenter\Visual Studio 2008\Projects\Windows Application\Windows Application\Form1.vb 17 12 Windows Application Error 3 Name 'openfile' is not declared. C:\Documents and Settings\Ørjan\Mine dokumenter\Visual Studio 2008\Projects\Windows Application\Windows Application\Form1.vb 17 12 Windows Application Error 4 Comma, ')', or a valid expression continuation expected. C:\Documents and Settings\Ørjan\Mine dokumenter\Visual Studio 2008\Projects\Windows Application\Windows Application\Form1.vb 17 21 Windows Application Error 5 Name 'openfile' is not declared. C:\Documents and Settings\Ørjan\Mine dokumenter\Visual Studio 2008\Projects\Windows Application\Windows Application\Form1.vb 18 9 Windows Application Error 6 Name 'openfile' is not declared. C:\Documents and Settings\Ørjan\Mine dokumenter\Visual Studio 2008\Projects\Windows Application\Windows Application\Form1.vb 19 12 Windows Application Error 7 Name 'OpenTheFilePlease' is not declared. C:\Documents and Settings\Ørjan\Mine dokumenter\Visual Studio 2008\Projects\Windows Application\Windows Application\Form1.vb 20 13 Windows Application Error 8 Name 'openfile' is not declared. C:\Documents and Settings\Ørjan\Mine dokumenter\Visual Studio 2008\Projects\Windows Application\Windows Application\Form1.vb 20 31 Windows Application Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Nå hadde det vært interessant å sett koden din. Lenke til kommentar
kake_fisk Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click im openfile As New OpenFileDialog() openfile.Filter = "All files (*.*)|*.*" If openfile.ShowDialog() = DialogResult.OK Then OpenTheFilePlease(openfile.Filename) End If End Sub Håper jeg ikke har glemt å skifte noe... Lenke til kommentar
Degeim Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 "Dim" openfile, ikke "im" openfile Lenke til kommentar
kake_fisk Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 (endret) lol, det fiksa jo hele problemet... typisk skrivefeil Men det er jo ikke noe som heter OpenTheFilePlease skal jeg erstatte det med AxWindowsMediaPlayer1.Url = openfile eller noe lignende? Endret 23. april 2008 av kake_fisk Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Ja, OpenTheFilePlease var bare en eksempelfunksjon. AxWindowsMediaPlayer1.Url = openfile.Filename Lenke til kommentar
kake_fisk Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 (endret) Okay takk, det virket faktisk Private Sub Button2_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button2.Click Dim openfile As New OpenFileDialog() openfile.Filter = "All files (*.*)|*.*" If openfile.ShowDialog() = DialogResult.OK Then PictureBox1.ImageLocation = openfile.FileName End If End Sub Jeg fant også en på Microsoft MSDN, men din mæte var lettere... Dim myStream As Stream = Nothing Dim openFileDialog1 As New OpenFileDialog() openFileDialog1.InitialDirectory = "c:\" openFileDialog1.Filter = "txt files (*.txt)|*.txt|All files (*.*)|*.*" openFileDialog1.FilterIndex = 2 openFileDialog1.RestoreDirectory = True If openFileDialog1.ShowDialog() = System.Windows.Forms.DialogResult.OK Then Try myStream = openFileDialog1.OpenFile() If (myStream IsNot Nothing) Then ' Insert code to read the stream here. End If Catch Ex As Exception MessageBox.Show("Cannot read file from disk. Original error: " & Ex.Message) Finally ' Check this again, since we need to make sure we didn't throw an exception on open. If (myStream IsNot Nothing) Then myStream.Close() End If End Try End If Endret 23. april 2008 av kake_fisk Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Det kan ha noe med at de to kodene gjør forskjellige ting? Lenke til kommentar
Shmotes Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Men kom noen med forslag til lagring??? Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Men kom noen med forslag til lagring??? Putt inn en CDR plate. Åpne Nero og brenn i vei...... hehe, bare måtte ;-) Du, sjekk ut hjelpen din på begreper som Stream, StreamWrite, StreamRead etc. etc. Tipper du kommer i mål med disse. F.eks. noe slik: StreamWriter sw = File.CreateText("Min Kule Tekst fil.txt"); sw.WriteLine("Dette er en tekst som blir skrevet i filen"); sw.close() hth Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Kikk også på serialization, det er ofte hendig dersom hastighet eller filstørrelse ikke er viktig (du sparer mye tid på det) Spesielt XmlSerializer er veldig kjekk å ha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå