Gå til innhold

BK: Det fins ikke piller mot møkkete vann


Dewil

Anbefalte innlegg

Et forsøk på hdr som beveget seg i en mørkere retning. Det ble et temmelig heftig bilde ut av det.

Inspirert av

, som er ganske heftig i seg selv.

 

Det fins ikke piller mot møkkete vann.

2434480246_33ffe14165.jpg

 

Her nede har alt, feil lukt og feil farge...

 

Sigma 14mm f2.8 @ f4.0

7 eksponeringer 1/200-1/50

 

Satt sammen og justert i photoshop cs3.

Endret av Dewil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg skal si det igjen. skjønner ikke vitsen med å bruke HDR når få ser dette uten at du skriker det opp i øret til folk. Dette bilde er akkurat som det jeg skriver over. Tør vedde mye på at det gjelder mange andre og.

 

HDR er store kontraster, eventyr stemmning, og selv om bilde var fint, gir ikkje dette HDR kicket!

Lenke til kommentar

HDR? Er dette det? Eller startet du med HDR og droppet idèen?

 

Aksje: HDR er ikke store kontraster, heller motstatt... HDR er et bredt dynamisk omfang, ofte lys forgrunn og ikke-brytende lys himmel, som oftest.

 

Men det finns unntak, selvfølgelig, men dette bildet gir meg langt fra noen HDR feeling, og ja, jeg kan se forskjellen på HDR og Tone mapping til en viss grad, selv om mange bilder presenteres som normale, og likevell er HDR.

Lenke til kommentar

Er ikke snakk om kranlging, hva er det med dere?!

 

Du sier HDR-bilder er bilder med mye kontrast, og det blir jo feil...

Det er mindre kontrast (Forhåpentligvis) i et HDR bilde, enn en singel RAW-fil, som er rett eksponert.

 

Men det er ofte mer fargemetning i et HDR bilde, på grunn av Tone Mappingen, og ønsket effekt, men kontrast?

Lenke til kommentar
jeg skal si det igjen. skjønner ikke vitsen med å bruke HDR når få ser dette uten at du skriker det opp i øret til folk. Dette bilde er akkurat som det jeg skriver over. Tør vedde mye på at det gjelder mange andre og.

 

HDR er store kontraster, eventyr stemmning, og selv om bilde var fint, gir ikkje dette HDR kicket!

 

mr olsen.

 

krangle med deg gidd eg ikkje, men ser ut som vi i alle fall er enig om noe. HDR er bilder i alle fall man merker fort, og øynene popper opp. Det gjør ikkje dette bilde, og kan som sagt ikkje se noe HDR tegn her.

 

Bedrevitere kan dra til helv****!

 

Det å få en forklaring av mr. olsen på at HDR er et bredt dynamisk omfang. Eller som forkortelsen betyr High Dynamic Range. Fordyp deg selv her

 

Finn på noe bedre enn å rote bort tiden til alle andre med negative bemerkninger. Kan du ikke oppføre deg kan du finne noe annet å kaste bort andres verdifulle tid på.

Du skylder meg nå 5 minutter av ditt liv.

 

Mr. Olsen har gitt en god foklaring og aksjetrading kaller det krangling? wtf! Skaff deg et liv.

 

 

Fatter ikke hvor alle kverrulantene kommer fra jeg altså.

Lenke til kommentar

Ok...

Tror mye krangling kan unngåes ved å faktisk lese hva de kommenterer på FØR de begynner. Dewil sier nemlig i første post at det er "Et forsøk på hdr som beveget seg i en mørkere retning". Med andre ord trenger det ikke ha noe med hdr å gjøre, siden Dewil ser ut til å ha ombestemt seg eller bare syntes det ble tøffere som det ble. Les først, SÅ kommenter.

 

Selv skal jeg ikke si noe som helst om det tekniske, men som konstruktiv kritikk vil jeg si at motivet gir meg så og si ingenting. Det er mulig det må settes i sammenheng med låten du nevner for at jeg skal forstå vinklingen din, men i så tilfelle er det nok mange bedre måter å fremstille det bedre på. Vannet ser ikke møkkete ut, men heller som en død cola. Med mer lys og en annen setting ville det kanskje komme bedre frem, f.eks med sølevann og i faktiske omgivelser. Bakgrunn kan jo være uskarp, slik at den ikke blir mer enn nettopp en bakgrunn, men det gjør bildet mindre kjedelig.

 

Og til sist vil jeg påpeke at dette er MIN mening, og alle har lov til å være uenig om man vil. ;)

Lenke til kommentar
jeg skal si det igjen. skjønner ikke vitsen med å bruke HDR når få ser dette uten at du skriker det opp i øret til folk. Dette bilde er akkurat som det jeg skriver over. Tør vedde mye på at det gjelder mange andre og.

 

HDR er store kontraster, eventyr stemmning, og selv om bilde var fint, gir ikkje dette HDR kicket!

 

mr olsen.

 

krangle med deg gidd eg ikkje, men ser ut som vi i alle fall er enig om noe. HDR er bilder i alle fall man merker fort, og øynene popper opp. Det gjør ikkje dette bilde, og kan som sagt ikkje se noe HDR tegn her.

 

Bedrevitere kan dra til helv****!

 

Det å få en forklaring av mr. olsen på at HDR er et bredt dynamisk omfang. Eller som forkortelsen betyr High Dynamic Range. Fordyp deg selv her

 

Finn på noe bedre enn å rote bort tiden til alle andre med negative bemerkninger. Kan du ikke oppføre deg kan du finne noe annet å kaste bort andres verdifulle tid på.

Du skylder meg nå 5 minutter av ditt liv.

 

Mr. Olsen har gitt en god foklaring og aksjetrading kaller det krangling? wtf! Skaff deg et liv.

 

 

Fatter ikke hvor alle kverrulantene kommer fra jeg altså.

Se på deg selv, det er du som kommer med negative bemerkninger her. Aksjetrading har da ikke gjort noen ting galt. Nå synes jeg folk skal roe seg ned i heksejaken på han etter Proff vs amatør-tråden hans.

Lenke til kommentar

Man blir besvart etter hvordan man oppfører seg. Så lenge folk oppfører seg har jeg intet problem med de. Har ikke fått med meg hvordan det gikk i tråden til Aksjetrading. Uansett hvem som hadde kommet med kommentaren hadde fått det samme svaret.

 

Muligens litt drøyt inlegg av meg men man bør passe på hva man sier, LESE HELE inlegget og få med seg hva som faktisk står der før man slenger ut noen spydige bemerkninger.

 

Jeg bærer intet nag til noen her inne.

Lenke til kommentar
he he. krass tone fra en som overhode ikkje vet noe som helst om foto, eller HDR for den del. Fyr gjerne debatten videre, men jeg gidder ikkje krangle med gutter med PMS tegn.

 

Lykke til videre! ærlighet er vist ikkje noe som passer for deg?

 

Mulig dette blir for barnslig, selv for meg, igjen, men kan du vise meg dine beste bilder?

 

Altså, så jeg kan se at du kan mer om foto enn meg, og så jeg kan se at jeg bare er en PMS-gutt, som krangler mot noen uten grunnlag?

 

Diskusjonen var saklig helt fram til du begynner å dra inn mine fotografiske evner og sykdommer som har lite med saken å gjøre.

 

Du kan samtidig forklare meg (For så påståelig som du er nå, gjør meg usikker) at et HDR-bilde har mer kontraster enn ei fil eksponert etter kameraet lysmåling på EV 0.0, tatt mot lys himmel og mørk skog i forgrunn.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
he he. krass tone fra en som overhode ikkje vet noe som helst om foto, eller HDR for den del. Fyr gjerne debatten videre, men jeg gidder ikkje krangle med gutter med PMS tegn.

 

Lykke til videre! ærlighet er vist ikkje noe som passer for deg?

 

Jeg fyrer gjerne litt videre. Ikke for å stresse med noen ting, men for å prøve å forklare den håpløse situasjonen som er fucked anyway ;)

 

Jeg tar en ærlig mening hvis den ikke påpeker noe annet enn din "viktige" sysnvinkel på at "alle" driter seg ut med hdr blir det litt for tynt.

 

Shit happens.

Hadde du tatt deg tid til å lese det som står i det første inlegget mitt hadde det vel ikke gått til helvette heller. men sånt skjer.

 

At jeg ikke kan noe om foto, ok? Men grunnen til at jeg legger et bilde ut på bildekritikken var kanskje for å lære? Eller bomma jeg helt?

 

jeg skal si det igjen. skjønner ikke vitsen med å bruke HDR når få ser dette uten at du skriker det opp i øret til folk.

 

Hvorfor si det igjen om mitt bilde? les inlegget til emero, han har lest posten min og skjønt det.

 

takk emero. Jeg skal tenke litt på den der. Kanskje det blir et nytt bilde med samme motiv med en litt annen vri.

 

 

btw:

PS.

 

for å lage flere HDR wannabe bilder som dette, kan du spare litt tid med photoshop. Bare lag den en action som legger på litt her, og litt der, så har du HDR bilder etter samlebånd prinsippet. Glem HDR program, eller andre måter.

 

Tenkte jeg skulle starte noe sånt ja. Kanskje jeg kan selge action Scriptet til google og tjene Millioner!

 

Igjen, fatt nå for siste gang det som står i første post, FØRSTE linje.

 

Ellers takker jeg for en livlig diskusjon. Jeg er bare ærlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...