koronag Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Hei jeg kunne trenge litt hjelp med denne modden. Nærmere bestemt økonomien. Ståa er den at jeg startet som Norge. Jeg fikk tatt Sverige med unntak av Skåne og Kalmar (Blekinge?) som danskene har. Deretter klarte jeg å sikre meg Gotland og utnyttet jeg en krig mellom Novgorod og Lithuania til å stjele Finland (Turku?) fra Novogorod. Så fikk jeg til en Allianse med Danmark, som har gjort det så bra at jeg ikke tør tanken på krig atm. Planen videre var å overfalle Irland og Skottland da de ligger i konstand krig med England og det tilsynelatende ikke går nevneverdig bra for noen av partene. Men jeg er blakk og klarer ikke tjene penger. Jeg gikk tilbake til en eldre save og satset friskt på økonomiske bygninger og fikk økt inntekten fra 10k til 12k uten at det hjalp veldig mye. Army upkeep virker sinnsykt høyt i forhold til hvilke styrker jeg faktisk har. Det er særlig wages som drar penger ut av kassa. Problemet virker å være at de adelige nordmennene har formert seg som kaniner. Jeg har 8 regioner og 18 generaler! Og jeg mente å lese noe om at cavalry er ekstra dyrt med denne modden. Så det er nok der problemet ligger. I vanlig mtw så har aldri dette vært noe problemet så jeg har ikke trengt å sette meg inn i det men vet noen hvor jeg kan lese mer om wages og army upkeep? Akkurat nå har jeg 1 general i hver by + evt free militia også en invasjonshr i irland som består av 10 generaler og noe rask attåt og budsjettet går med underskudd! Doh! Det er sykt mye å tjene på å sende merchants til fjerne strøk. Enkelte plasser får du opp mot 1000 spenn per runde. (Sikkert noen enda mer lukrative plasser gjemt også) Lenke til kommentar
Huginn Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 (endret) Spiller som Frankrike, denne modden er genial! Startet første runde med å sende den flotteste prinsessa rake veien til Caen i England for å gifte henne med kronprinsen deres og sikre meg beskyttelse fra nord. Forstod raskt at Litauen var en lovende kandidat etter at alle rebell-byer var tatt, så etter litt opplæring av prester for å få paven på min side, starter jeg et korstog mot en borg i Litauen. Sørger for å overta alle byer jeg passerer på veien mot målet mitt, og ender opp med 3-4 ekstra når jeg er fremme. Det tar en stund, men slår endelig Litauen, lar dem bli igjen med en by og lar dem slippe unna med å bli vasall. It's on! Litauen skaffer meg 10,000 florins per turn, så det hjelper på statskassa. Har minst 3 fulle hærer til enhver tid. I mellomtiden har jeg også startet krig mot Tyskland, som klarte å bli utvist fra katolismen. Altså fritt vilt for meg. Med to borger igjen blir de tatt under Venezias beskyttelse, uten at det plager meg stort. Tar over hovedstaden til Venezia, og utsletter Tyskland. Den Teutoniske orden dukker opp, men et par snikmordere og en hær på 1500 menn gjør at de snur i døra. Nå må jeg bare få slått ut Republic of Genoa, så er Italia mitt! Ninja-edit: til han med pengeproblemer, gå nøye igjennom troppene dine. Trenger du virkelig alle de kavalerienhetene? Sannsynligvis ikke. ; ) Det holder stort sett med en eller to enhet per hær, for et velrettet cavalry charge en gang i blant, og for å sanke fiendtlige tropper når de løper. Endret 13. oktober 2008 av mrhenrik Lenke til kommentar
_richter_ Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Du trenger ikke sende merchants så langt unna egne regioner, så lenge det er et stykke til hovedstaden din samt at merchanten har skillz så har jeg fått 1500-1600 credits på flere merchants. Siste sjekk viser at jeg får over 40k pr turn av merchants. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 (endret) Når jeg prøver å gå videre inn på late campaign så exiter spillet til desktop. Det samme hender når jeg skal gå inn på custom match og se på fraksjoner. Vet at det stopper opp hvis man trykker raskt, men jeg tok det helt rolig. Når jeg går inn på options står det 1.05 i øverste hjørnet, er det riktig? Noen som vet hva problemet kan være? EIDT: Fant ut problemet her. Endret 5. desember 2008 av Sindre :) Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Noen som vet om noen morsomme og kanskje litt krevende fraksjoner å spille som? Vet ikke hvem jeg skal velge mellom Byzantine Empire, Teutonic order, Lithuania og Kingdom of Jerusalem. Noen andre? Lenke til kommentar
Feonar Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Kjempemod! Men jeg har et problem.. Jeg får CTD hver gang jeg skal starte et slag.. Noen andre som sliter det samme? Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Det har jeg aldri fått. Men hvis du f.eks går på Early campaign og så på late. Prøv å sette ned innstillingene? Vet ikke så mye selv. Hvilken fraksjon spiller du som? Har ikke bestemt meg for hvilken jeg skal starte som selv. Prøvde å være patriotisk i går og startet som Norge, men det er bare ikke så gøy og spille som oss. Lenke til kommentar
olus Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Irland og Skottland er kjekke å spille som, ville prøvd de om du vil ha utfordring. Som Irland bruker jeg " hit and run" taktikken for å holde en stabil økonomi. Raider forskjellige byer langs kysten av europa, og forlater byen så jeg kun har en liten hær igjen. Nå fienden nærmer seg byen igjen ødelegger jeg alt i byen å tjener litt på det;) I tillegg hindrer jeg motstanderen i å bygge soldater i byene jeg har tatt ettersom alle hus er ødelagte. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Startet opp som Teutonic order. Siden jeg ikke har spilt på et halvt år har jeg litt problemer med å få income. Er i allianse med og har handelsavtaler med Danmark, Polen og Novgorod og er i krig med Litauen. Er vel på turn 10 og har tatt over Visby og Vilnius. Alle spionene jeg lager blir jo lnerta med en gang. Lenke til kommentar
Feonar Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Skal prøve å sette ned innstillingene, og prøve en early campaign. Men det rare er at det ikke bare er snakk om slag i campaign, men også på custom battle. Tenkte å starte som Norge, og se hva jeg kan utrette med oss;D Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 (endret) Hvordan innstallerer man ny AI? Tenkte jeg skulle forbedre den med Lusted sin versjon: Battle AI Campaign AI Er det bare å packe ut i Medieval 2 mappa eller må jeg kopiere filene til riktig plass selv? Håper på svar EDIT: Lurte også på hvordan man fjerner de grønne pilene under folka i SS. I vanilla var det bare å finne preferences.cfg fila og endre, men nå finner jeg den ikke. Endret 7. desember 2008 av Sindre :) Lenke til kommentar
olus Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Hva gjør dere for å holde en god økonomi og samtidig ha en sterk hær ? Økonomien pleier å gå brukbart , her er det jeg pleier å gjøre: - bygger først veier, så havner, så oppgraderer jeg deg jeg kan med handel, så åkerer og jorder. - tar rebell-byer så fort som mulig for å få litt inntekter. - prøver å starte en tilig krig mot en mindre nasjon for å utvide riket. Probleme er at jeg ikke helt vet hva som er best å sattse på militært for å ha en god hær og samtidig ha en god økonomi. Bør jeg sattse dyre men få soldater eller svake men mange ? Kansje en kombinasjon av de ? Kansje kan dere si noe om hvordan dere spiller Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Du burde maks ha 1 eller 2 hære som kriger for deg og ikke ha masse soldater i byene, det gir deg ofte høye lønninger som må utbetales. I byene burde du bare ha militia units med free upkeep, så lenge byen ikke er noe mål for fienden. Har du sjansen til å joine et korstog, så gjør det. Da slipper du også å betale upkeep. Det er også viktig å skaffe seg trade rights med andre nasjoner. Du burde heller ikke bygge hele tiden og bruke opp de pengene du har. Du burde alltid ha igjen omtrent 1000 floriner på slutten av turen for sikkerhets skyld. Nede ved Svartehavet er det et sted man kan sende en merchant og selge slaver. De gir deg vel rund 400 per turn Det kan også være lurt å selge kartinformasjon til de andre. Begynn på rundt 1200 og gå nedover hvis de ikke vil kjøpe. Endret 2. januar 2009 av Sindre :) Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Til olus - 1 eller 2 store hærer (unngå små. Del heller opp hoved hæren din hvis det blir nødvendig) - Jeg liker å ha dyre/bra soldater men få, istede for mange svake - Ingen vits å begynne tidlig krig mot en annen nasjon. Ta over rebell-byene som er i nærheten av deg. - Skaff deg traderights med så mange som mulig i starten (i det minste med dem du kan tenke deg å være alliert med) - Bygg åker og jorder i starten. Så bygger du veier og havner når du begynner å få traderights (det er først da veiene og havnen virkelig begynner å gjøre nytte for seg) - Ha milita troops i byne dine for å unngå rebell. Ha dyrer soldater hvis byen/slottet er i fare Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) Uansett, her kan du lese og og laste ned Stainless Steel 6.1 http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=159996 Endret 17. mars 2009 av TSP Fjernet off-topic Lenke til kommentar
MPC Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Fant ein bug på SS6! Budapest var ikkje 1 by, buda var 1 by og pest var 1 by, kvar sin side av elva (og budapest på ss6 er plassert på høgreside av elva der buda var) Dei blei slått samen i 1873. Lenke til kommentar
Karlson Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Det er nok ikke en bug, bare en feil. Ville ikke lagt meg så veldig opp i det. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Det jeg må gjøre for å spille SS6.1 er: - Installer ME2 - Patche til 1.3 - Installere Kingdoms Expansion - Patche til 1.5 - Installere SS 6.0 - Patche til SS 6.1 ? Lenke til kommentar
Tobruk Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Legg inn denne:RC4,etter clean install av SS 6.1.Anbefales!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå