Gå til innhold

Total War: Stainless Steel 6.1 ute.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
Tror ikke du har den nyeste versjonen da. Mener de fikset dette i den seneste oppdateringen, men at man da måtte starte ny save fordi den ikke var kompitabel med tidligere saves

Driter i om det bir ny save :p, Eneste grunnen til at jeg vil ha krutte er at jeg kan bygge elefanter :D. Men først må jeg fulføre saven med Kiev.

Har tatt hele Nortengrove, å har planer om å ta skandinavia snart. Har en hær på vei som lett skal ta knekken på normennene og forhåpentlivis vil litt backup hjelpe til med Danmark.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei jeg kunne trenge litt hjelp med denne modden. Nærmere bestemt økonomien.

Ståa er den at jeg startet som Norge. Jeg fikk tatt Sverige med unntak av Skåne og Kalmar (Blekinge?) som danskene har. Deretter klarte jeg å sikre meg Gotland og utnyttet jeg en krig mellom Novgorod og Lithuania til å stjele Finland (Turku?) fra Novogorod. Så fikk jeg til en Allianse med Danmark, som har gjort det så bra at jeg ikke tør tanken på krig atm. Planen videre var å overfalle Irland og Skottland da de ligger i konstand krig med England og det tilsynelatende ikke går nevneverdig bra for noen av partene.

Men jeg er blakk og klarer ikke tjene penger. Jeg gikk tilbake til en eldre save og satset friskt på økonomiske bygninger og fikk økt inntekten fra 10k til 12k uten at det hjalp veldig mye. Army upkeep virker sinnsykt høyt i forhold til hvilke styrker jeg faktisk har. Det er særlig wages som drar penger ut av kassa. Problemet virker å være at de adelige nordmennene har formert seg som kaniner. Jeg har 8 regioner og 18 generaler! Og jeg mente å lese noe om at cavalry er ekstra dyrt med denne modden. Så det er nok der problemet ligger. I vanlig mtw så har aldri dette vært noe problemet så jeg har ikke trengt å sette meg inn i det men vet noen hvor jeg kan lese mer om wages og army upkeep?

Akkurat nå har jeg 1 general i hver by + evt free militia også en invasjonshr i irland som består av 10 generaler og noe rask attåt og budsjettet går med underskudd! Doh!

Lenke til kommentar

Bli venn med paven og prøv å starte et korstog så du kan få sendt noen generaler i døden :p

Oppløs alle soldater du ikke trenger som står i byer som er trygge.

Prøv å selge map information og trade rights til andre fraksjoner for minst 1000 floriner eller hva det heter.

Pass på at du har bygd mye havner og veier så du får handlet med andre og det er mye å tjene med merchants nede ved afrika.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Problemet mitt med denne modden er at Campaing map lagger når jeg er over frankrike, fordi de har plassert masse masse masse trær der, noen som vet om det er mulig å fjerne de eller om det r nå man kan gjøre for å få det til å slutte å lagge?

Lenke til kommentar

Hoi, startet som Norge selvfølgelig jeg også. Kjører på Hard difficulty både i campaign og battle. Snart tatt halve europa og hellas/constantinople regionen. Allierte meg fort med England, Polen, Frankrike og Skottland. Startet med å ta rebels til øst. Så tok jeg armèen ombord i longships og gikk rett på Hamburg, danskenes hovedsete. De er allerede på vei nordover så da peker grafen rett ner for deres vedkommende og de var første faction som forsvant. Når du har Hamburg tar du lett resten av danmark og sverige.

Etter å ha bygd opp hver by, lagde jeg noen styrker og raidet kystbyene østover. Plyndret de og solgte deres bygninger og lot så byene stå ubevoktet. De tjener inn så dårlig uansett. Beholdt visby som er et handelsknutepunkt.

Nå gikk kampanjen min også inn i tørkemodus, alle rundt meg var betydelig sterkere. Litauen og Novgorod var mine eneste fiender og jeg holdt meg stort sett der og raidet. Tok konsekvensen av dette og fyllte opp mine longboats med de menn jeg kunne unnvære og seilte helt ned til spanskekysten hvor jeg tok by etter by, plyndret og solgte det jeg kunne. Kunne så bygge opp hjemmefronten, ta noen rebel byer og når endelig crusade kom mot Vienna var krigen igang mot Holy roman empire som jeg så tok de fleste byer fra. Så kom det enda en tørke og da la jeg ut på nok en plyndringsferd, denne gang til jerusalem og antioch.

Håper det var litt til hjelp. Faktiskt ganske historiskt korrekt at Nordmenn måtte ut på plyndingsferder under økonomisk tørke i middelalderen ;). Når frankrike ble excommunicated var det deres tur og de kriger jeg med enda ;). Jeg har alltid majoriteten av kardinaler så paven bruker jeg når det passer meg til crusades. Fantastiskt mod dette!.

Lenke til kommentar

Spiller som Irland. Sliter litt me økonomiel, og engelskmennen gjør det ikke lettere for meg. Ettersom mine naboland er ganske sterke. Jeg har de 3 byene som hører til den irske øya + noen byer nede i afrika :p

Derfor kjører jeg litt samme taktikken som deg å plyndrer byer:D Kaller taktikken " hit and run" og den funker slik: England er landet det går ut over i denne taktikken. Landet er i konstant krig med Frankrike og Skottland, så de har ikke alle byene like bra bevoktet. Derfor har jeg sendt ut en hær til Frankrike sammen med en båt. Hver gang en by i england står en smule ubevoktet, sender jeg hæren over. Jeg tar byen lett, ødelegger alt som jeg kan, og stikker fra byen. Samtidig har jeg en ganske stor hær rett ved Dublin, som jeg stadig vekk sender over til England. Ettersom jeg ikke har nok penger til å utvide hæren min, vil en invasjon mest sansynlig bli misslykket. Men snart skal jeg prøve sjikkeli å utrydde dem. Spiller på very hard på begge

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...