Gå til innhold

Total War: Stainless Steel 6.1 ute.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg spiller the Holy Roman Empire akkurat nå i SS6.1. Det er utfordrende i starten gitt for det meste av styrkene dine til og begynne med er ganske svake. Det hjelper litt med leiesoldater og der er den nye versjonen enda bedre enn tidligere. Nå har jeg begynte å få skikkelige Castles så jeg kan trene bedre styrker, endelig. Men alikevel er jeg en av de større nasjonene i vest og er "ranket" som Supreme med litt rundt 14000-16000 florins i kista. :p

Jeg har derimot sliti med illojalitet pågrunn av at en del av adelen hater den sittende keiseren mens den andre delen følger ham. Men jeg har prøvd å løse dette ved å ta disse illojale generalene og sende dem vekk eller i beste fall i døden så jeg er kvitt dem. Jeg har også prøvd å bestikke en hel by eller borg. Er det noen som vet hvor mye det skal til for å greie det? Jeg har selv ikke lykkes.

Men i hvertfall med denne versjonen så virker det meste mye mer realistisk og utfordrende på en forfriskende måte. M2TW begynte å bli litt tørt før denne versjonen kom!

Lenke til kommentar

Jeg ble excommunicated i går. Whatever. Eneeste som har en sjangse mot meg nå er vel Egypt e.l. men paven kan jo ikke sende noen crusade mot meg med folk fra andre religioner. :p

Oppdraget mitt var å knuse Scotland og France og ha 15 regioner. Ferdig med Scotland men France har igjen en by. Farsken så vanskelige de var xP

Lenke til kommentar

Spiller som England. Knuste Skottland og Irland lett. Har ikke prøvd meg på Frankrike eller Spania, men tok å sendte en flåte til Norge. Tok Bergen å Eigersund lett å nå e de hissige. De pøser på me utruligt mange folk. Heldivis har de ikke så goe units så topptrent cavaleri knuse de. Likevell er jeg overasket over hvor sterke Norge fakitsk er. Jeg har spillt til turn 64 og har en inntekt på over 10 000 pr turn. Har vell godt over 100 000 til sammen nå :D

Lenke til kommentar

Norge har bra infanteri i form av vikinger men de duger ikke særlig i mot kavalleri. Noen av viking enhetene de får litt senere er vel litt bedre mot kavalleri enn de du starter med men norge hadde aldri noen ordentlig kultur for kavalleri. De er sjøfolk og fjellfolk! Oppi Fjellet! \m/

Når det gjelder Holy Roman Empire så har jeg ikke gått til krig mot noen andre nasjoner enda. Jeg prøver å skaffe meg så mange av de uavhengige byene som mulig før jeg velger en motstander eller før noen av de andre velger meg som motstander. Jeg er derimot alliert med de fleste av landene rundt meg. Så jeg vet ikke helt enda.

EDIT: Jeg spiller med "Large units" størrelsen på hærene og med SS6.1 realisme så virker det vanskeligere å lage seg en stor hær fort.

Endret av RogueAlien
Lenke til kommentar

Vel jeg har kommet over en bug med min Litauen campaign som gjør at det krasjer hver gang jeg tar "end turn". Nå ser jeg at det har kommet en ny patch 6.1 som gir deg flere valg for mods du kan ta med når du installerer den.

- Real Recruitment

- Byg's Grim Reality III

- Permanent Arrows

- Removing the Byg II army supply system

Hva har dere valgt der og hvorfor? Jeg vet ikke helt hva Real recruitment er for noe, men Byg's Grims Reality III gjør at du får flere traits til Generalene og du får army supply systemet som gjør at du må besøke byer eller skip for å skaffe påfyll for mat til soldatene. Det gjør spillet litt mer utfordrene så det liker jeg. Jeg spiller på VH/VH med huge units.

Lenke til kommentar

Jeg bruker de to øverste. Gadd ikke ta med Permanent Arrows for jeg vil ikke presse maskina, den hadde sikkert greid det men det er ikke et must å bare ha noen piler stående igjen i lengden. Det har i hvertfall aldri plaget meg at dem forsvinner etterhvert. Jeg har ikke opplevd noen bugs med de to øverste. Den største forskjellen jeg har merka er at noen generaler er mer interessert i en militær utdannelse og noen mer interessert i en akademisk eller administrativ utdannelse og blir best derreter. Men ingen bugs som jeg har merka.

Lenke til kommentar

For å gjøre moden enda bedre anbefaller jeg dere å laste ned Total Combat som gjør at du får flaggbærere og nye animasjoner som gjør slagene enda tøffere!

kingdoms200804292031145kq4.png

kingdoms200804292029302ff6.png

På dette subforumet kan du finne mange mods og fikser som fansen har laget for å gjøre SS 6.1 enda bedre!

Endret av Myagos
Lenke til kommentar

Er ikke det bare hvis du velger hotfixen?

Uansett så har jeg slått av RC, RR og BYG + Army supply når jeg installerte 6.1.

Deretter gikk jeg for TC, RR og realistic javelins som submods. Skal teste Lithuania nå, håper RR går greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...