Gå til innhold

Total War: Stainless Steel 6.1 ute.

Anbefalte innlegg

Så nettopp på TWCenter at Stainless Steel 6.0 endelig er ute. Denne moden gir deg blandt annet et større og mere realistisk kart pluss uttalige nye forbedrelser som nye units, bedre ai, nye events, nye faksjoner, nye traits, nye bygninger osv.

Moden har hatt skyhøye forventninger så jeg laster ned nå med spenning. :)

Her er linken om noen vil prøve den ut :

http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=159996

Endret av Myagos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tar bare 20 sekunder for meg. Du burde slå av skygger på verdenskartet, siden det er så jævlig mange trær på kartet nå. Det gjør det mye mer stabilt og kansje raskere.

ok :p, skal prøve det i morgen. Spiller som Lithuania og koser meg :p, etter det skal jeg prøve meg som scotland

Lenke til kommentar

Jeg spiller også Lithuania. Har alliert meg med alle nabolandene og sliter en del med økonomien. Jeg prøver å ta over skandinavia, men Norge og Danmark viser motstand. Nå har også Teutonic Order kommet så det blir spennende å se hva som skjer videre. Angriper de meg er jeg trolig død.

Lenke til kommentar

Mye kulere AI på denne moden. Mye klokere når den angriper en nasjon. Sliter også med økonomien. Har sammen med polen og russland, angrepet Teutonic Order og selv her jeg tatt riga fra dem. De pøser på med soldater i den siste byen sin så får aldri gjort slutt på dem

Lenke til kommentar

Vel jeg blir eid. Skandinavia var en fiasko. Jeg var så nære til å ta Danmark, men slet så mye med økonomien at jeg ikke kunne produsere nok units til å ta over resten. Hadde klart det hvis ikke Norge var imot meg også.

Nå kommer Teutonic Order med sine fullpakka hærer med knekter og bresker seg på moderlandet mitt. Så nå har jeg tatt vekk mesteparten av styrkene mine fra Skandinavia og skal møte dem nå i et digert slag. Jeg må prøve å separere styrkene så jeg kan ta dem en og en. Nå driver dem og plyndrer byene mine som er et hardt slag på økonomien. Kansje jeg må loade langt tilbake, siden det ser ganske mørkt ut nå.

Lithuania er helt klart den vanskligste nasjonen jeg har spillt hittil.

Lenke til kommentar
Vel jeg blir eid. Skandinavia var en fiasko. Jeg var så nære til å ta Danmark, men slet så mye med økonomien at jeg ikke kunne produsere nok units til å ta over resten. Hadde klart det hvis ikke Norge var imot meg også.

Nå kommer Teutonic Order med sine fullpakka hærer med knekter og bresker seg på moderlandet mitt. Så nå har jeg tatt vekk mesteparten av styrkene mine fra Skandinavia og skal møte dem nå i et digert slag. Jeg må prøve å separere styrkene så jeg kan ta dem en og en. Nå driver dem og plyndrer byene mine som er et hardt slag på økonomien. Kansje jeg må loade langt tilbake, siden det ser ganske mørkt ut nå.

Lithuania er helt klart den vanskligste nasjonen jeg har spillt hittil.

helt enig i at de er vansklige. Men de har så tøffe units :D, har så vitt begynt litt med skottland nå å storkoser meg :p

Lenke til kommentar

Knall mod, har dratt opp igjen M2:TW nå. Spiller som Norge, som til og med har fått seg en liten overhaling med tanke på historien. Sami Axemen er byttet ut med Icelandic Axemen. Ikke at det er snytt ut av historiebøkene, men det er nå forbedring. Gotland Footmen er byttet ut med Noble Hirdmen.

Lenke til kommentar

Trodde jeg var dødens når Teutonic Order angrep landet mitt, men mens kongen og sønnen drev å rampanerte byene mine samlet jeg en stor hær og rester fra de få byene jeg hadde igjen og gikk dermed til angrep på kronarvingens hær som var på rundt 2000 mann med langt mer avanserte units enn meg. Jeg hadde rundt 1900 menn.

Jeg visste at det var vinn eller forsvinn for min del, dette slaget ville avgjøre alt. Jeg var litt heldig fordi flesteparten av unitsene mine var Ducal Spearmenn og hans hær besto for det meste av tungt kavaleri som Christ Knights og Ridderbrügers som er grusomt syn på slagmarken uten spyd.

Slaget startet og jeg tok alle spydmennene mine i en firkantet formasjon mens jeg slo på Scilitron. Buemennene mine var i midten og jeg hadde allerede plassert spisse spyd på bakken som er kjempe bra mot hester. (Noen buemenn kan plassere slike på bakken før kampen starter)

Jeg hadde plassert meg selv ganske bra defensivt, men siden jeg angrep gadd selvfølgelig ikke han å angripe meg. Så jeg tok ut to bataljoner med horsearchers og begynte å plage kavaleriet hans. Dette fungerte greit og jeg fikk tatt ut to battaljoner med Christ Knights før de var tomme for piler. Deretter begynte han å røre litt på seg og i et lite øyeblikk var det en åpning mot buemennene hans. Jeg tok kongen min fram og angrep buemennene og utryddetet bataljonen straks.

Dette satt sinnene i kok for kronarvingen og plutselig kom hele hærens hans stormende mot meg. Feller som jeg hadde satt ut før kampen virket kjempebra, en hel kompani med Ritterbrügere gikk rett på spydfellene og halvparten av dem døde.

D esverre stoppet hæren hans halveis og buemennene begynte å spy ut piler mot spydmennene mine som var på defensiven i scilitronformasjon, dette gjorde stor skade på hæren min. Jeg visste at jeg måtte terge han så kavaleriet hans kunne angripe meg. Jeg tok ut kongen min igjen og dunka dem rett i buemennene hans og utryddet dem momentalt. Restene av dem som overlevde gikk til retrett bak riddere som sto like bak.

Nå skjedde det, hele hæren hans gikk endelig til angrep og hestene hans prøvde å flanke siden min, men jeg var beskyttet mot alle sider og overaskende nok virket scilitron kjempe bra, hestene hans falt som fluer!

Ridderne hans som er "heavy infantry" drev nå og angrep spydmennene mine og det så mørkt ut, de eter spydmenn til frokost... Eneste måten jeg kunne vinne på var å drepe kronarvingen, det ville sette et hardt press mot moralen dems. Arvingen var i bakgrunnen og med flaks gikk han også rett på en av spydfellene mine, han misten en del menn og nå visste jeg at dette var sjangsen til å ta han ut.

Jeg tok ut kongen min igjen og lett kavaleri som jeg hadde gjemt i en skog like ved og gikk rett mot han. Kronarvingen hadde mange stjerner og var laget for krig, men han var underlegen og overaskende nok drepte jeg han etter at halvparten av hestene og kongen min var døde.

Nå hadde vel begge av oss misten rundt 50% av styrkene våre og jeg tok sjangsen og dengte alt av kavaleri jeg hadde i ryggen på ridderne hans. Plutselig begynte hele hæren hans å få "broken" moral og alle løp mot fjellene.

Den røde baren gikk i min favør og jeg visste at dette kunne jeg vinne!

Ikke lenge etter på hørte jeg " This enemy is utterly vanquished, this is a victory worthy of only the mightiest of generals" Søren så fornøyd jeg var. Jeg var helt sikker på at dette slaget ville bli min bane og var klart til å starte et nytt spill.

Etter kampen hadde jeg selvfølgelig kongen igjen og hans hær var mye sterkere, men jeg hadde en diplomat og overaskende nok fikk jeg ordnet en våpenhvile så nå var plutselig hele det problemet løst! Teutonic Order trakk seg ut å begnte å angripe Kiev.

Så jeg er "back in action" og gikk på defensiven en stund og tok tilbake byene Teutonic ødela. Har bygd meg opp og angrepet skandinavia igjen, som gikk mye bedre denne gangen. Mesteparten av sverige og roskilde er erobret så nå går det plutselig kjempbra.

Dette er det artigste og vanskligste campaignen jeg har spillt. Må si at denne moden er råbra!

PS: Shit, det ble litt masse tekst :p

Lenke til kommentar

Prøver meg som England nå. Litt lei av å vær underdog med Lithuania og Skottland. Nå skal jeg bli en stornasjon :p! Har ikke fått spillt så mye pga enormt lang tid på å ende turnen :S.

Tenkte da jeg begynnte at jeg skulle ha øya for meg selv fortest mulig. Knuste Irland på noen få turns, men ventet litt med Skottland. Sendte heller en flåte til Norge å tok Bergen og Eigersund. Etter en del oppgraderinger av farmer å havner sendte jeg en stor hær opp til Skottland. Tok Edinbourg til slutt etter flere kamper. Abeerdeen gikk fort etter det, men da dukket William Wallec opp. Han sto med en enorm hær mitt mellom min lille hær som sto igjen opp i Skottland, og Skottlands siste by. Min hær var akkuratt stor nok til å slå ut deres siste by, mens Williams hær ville knust meg på stedet.

Heldivis fikk jeg lokket Williams hær langt nok bort fra byen til at jeg fikk erobret den.

Nå står jeg på en inntekt av 8 000 pr turn +-. En krig mot Spania eller Frankrike ligger litt i kortene men vet ikke hvem jeg bør sattse på å ta først :hmm:

Hvem ville dere prøvd å tatt? Spania er det landet som ypper seg mest på meg å sender stadig vekk små flåter opp med små hærer. Hærene tar derrimot aldri å angriper byene mine.

Lenke til kommentar

Virker som det er mye mer krig med en stornasjon. :)

Hvis jeg måtte velge mellom Spania og Frankriket må jeg se for meg hva som er lettest å krige mot. Spania er lengere unna så du må reise med båt for å dra ned ditt, noe som kan være litt forsinkende hvis du trenger friske tropper.

Frankriket derimot får veldig brae units etterhvert og de er nærmere så det er lettere å mobilisere troppene. Det er også mer historisk korrekt at England og Frankriket kriger mot hverandre.

Så jeg hadde nok godt for Frankriket først. Du kan også prøve å alliere deg med Spania i mellomtiden og håpe at han ikke angriper deg. Som Lithuania har jeg alliert meg med Polen, Novogrod og Kiev. Ingen har angrepet meg enda, likevel liker dem å tasse rundt med hærene sine i moderlandet mitt.

Lenke til kommentar
Virker som det er mye mer krig med en stornasjon. :)

Hvis jeg måtte velge mellom Spania og Frankriket må jeg se for meg hva som er lettest å krige mot. Spania er lengere unna så du må reise med båt for å dra ned ditt, noe som kan være litt forsinkende hvis du trenger friske tropper.

Frankriket derimot får veldig brae units etterhvert og de er nærmere så det er lettere å mobilisere troppene. Det er også mer historisk korrekt at England og Frankriket kriger mot hverandre.

Så jeg hadde nok godt for Frankriket først. Du kan også prøve å alliere deg med Spania i mellomtiden og håpe at han ikke angriper deg. Som Lithuania har jeg alliert meg med Polen, Novogrod og Kiev. Ingen har angrepet meg enda, likevel liker dem å tasse rundt med hærene sine i moderlandet mitt.

Probleme er bare at Frankrike er den suveren stormakt for øyeblikket. En enorm hær å god økonomi gjør de til et vanskli land å angripe. Spania der imot er noe svakere stilt, å jeg er nok sterkere en dem. Etter det kan jeg jo ta Frankrike fra sør og nord fra

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...