admir23 Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Stort fan av Sacred, Diablo 1, Fable: Lost chapters og lignendes spill. Må si jeg koste meg med Fable! Finnes ikke morsommere spill. Ja fable er rått , elsker magien på det Er jo geniale Side Quests på Fable, og om main storylinen ikke interesserer deg, så kan du alltids knerte landveisvandrere eller bryte deg inn i hus Så sant , jeg elsker å være så ond som mulig Lenke til kommentar
wilbur626 Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Ultima serien, da spesielt Ultima VII med ekspansjonspakkene er min klare favoritt i rollespillsjangeren Endret 5. mai 2008 av wilbur626 Lenke til kommentar
virulence Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 (endret) Final Fantasy VI(III i USA): Mitt første møte med RPG-spill og ennå tidenes beste i mine øyne. Kanskje nostalgien slører, men jeg står på mitt. Ultima 7: Utrolig åpent spill med ekstremt mange valgmuligheter og ting å gjøre. Den spirituelle forgjengeren til Oblivion. Fallout 1/2: Slo sammen begge da jeg hadde vanskelig for å velge en favoritt. Utrolig bra humor, historie, og gameplay. Endret 4. mai 2008 av virulence Lenke til kommentar
Patney Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Stort fan av Sacred, Diablo 1, Fable: Lost chapters og lignendes spill. Må si jeg koste meg med Fable! Finnes ikke morsommere spill. Ja fable er rått , elsker magien på det Er jo geniale Side Quests på Fable, og om main storylinen ikke interesserer deg, så kan du alltids knerte landveisvandrere eller bryte deg inn i hus Så sant , jeg elsker å være så ond som mulig Fable var gøy, men langt fra beste RPG. Utrolig kort, for lite valgfrihet(spesielt i forhold til det de lovte), og hvorfor må man bli stygg som søppel av å være slem? Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Might And Magic 7 - Konge historie(helt til slutten), bra omgivelser og mja.. inneholder alt en god rpg skal ha, åpent og fritt spill Baldurs Gate - Liker planescape også, men baldurs gate 1/2 er absolutte høydare for meg. Fallout1/2: Fengende historie/univers, fantastisk humor, også veldig åpent og dynamisk.. Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Kan vi ikkje snart berre få opplest og vedteke at den beste RPG-en er Gothic 2? Starta faktisk på fjerde gjennomspeling av Gothic 2 no i helga, rett etter å ha fullført Gothic 1 for andre gong. Eg har skrive ein del om kvifor dette spelet er best før (til dømes her), men eg kan gjenta nokre viktige punkt: * Fantastisk levande og spennande spelverd. I Gothic 2 er det verkeleg spennande å utforske. Du har stor fridom til å gå dit du vil, og der er masse hemmelegheiter å oppdage. Verda er både variert, og svært pen. Trass ein litt eldre grafikkmotor. * Truverdige NPCar, som har sine eigne liv. I mange RPGar får eg kjensla av at NPCane berre er kulissar, som eksisterar kun for å forsyne meg med oppdrag. Karakterane i Gothic 2 gir i større grad enn vanleg inntrykk av å ha sine eigne liv, der du ikkje nødvendigvis er midtpunktet. * Fleksibel karakterutvikling. I Gothic-spela får du "Learning Points" når du går opp eit nivå, som du seinare kan bruke hos ein trenar for å lære deg noko. Kva du ønsker å lære er opp til deg. Ein jeger i skogen kan kanskje lære deg å fjerne klørne frå ville dyr, noko som vil gi deg inntekter. Ein smed kan kanskje hjelpe deg med å trene styrke. Eller kanskje du vil lære deg å bli betre med bogen eller sverdet? Eller å dirke opp låsar? * Bra kampsystem. I enkelte RPGar har utstyr og eigenskapene til karakteren din 99% å seie for utfallet av ein kamp. I Gothic 2 kan ferdigheiter spele ei like stor eller større rolle. Ein nybyrjar vil ofte slite med å overvinne ein ulv eller ein enkel banditt. Ein erfaren Gothic-spelar kan overvinne eit troll sjølv på lavt nivå. * Gjenspelbarheit. I tillegg til at du gjerne vil oppdage nye ting når du spelar fleire gongar, vil du kunne oppleve historia frå forskjellige vinklar avhengig av kva gruppe ("guild") du sluttar deg til. Folk i spelverda kan reagere svært forskjellig på deg, avhengig av kva gruppe du tilhøyrer. * Fridom. Der vil ofte vere fleire løysningar på eit problem. Om den direkte innfallsvinkelen verkar for vanskeleg, kan der vere mange andre alternative måtar. Til dømes er der eit oppdrag tidleg i spelet der du må få tak i eit orkevåpen. For ein som ikkje er vant til Gothic-serien, kan dette sjå ut som ei umogleg oppgåve, men der er mange måtar å løyse ho på. Berre frå toppen av hovudet mitt, kjenner eg til 5 forskjellige framgangsmåtar. * Du må tilpasse deg spelverda, ikkje omvendt. Du har som nemnt stor fridom til å gå dit du vil, men spelet passar ikkje på deg. Det er ikkje slik at fiendane du møter nødvendigvis er ei passande utfordring for deg på det karakter- og ferdigheits-nivået du er på. Når du rotar deg vekk i skogen, er det fullt mogleg å havne i ei skikkeleg knipe, der du verkeleg må anstrenge deg for å komme deg velberga ut. Dette gjer utforsking mykje meir spennande, og gjer det berre meir tilfredsstillande når du har blitt god nok til å komme tilbake og hevne deg på dei som før verka uovervinnelege. Kay Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 (endret) Enig i at gothic 2 var genialt.. men noe jeg husker godt var at etter jeg fikk den der fancy plate armoren og det beste sverdet så var resten av spillet plankekjøring av dimensjoner, ble utrolig lett. MEN fantastisk spill nonetheless Endret 6. mai 2008 av Fenixen Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Ja, det kunne nok med fordel ha vore ein god del vanskelegare, særleg på slutten. "Night of the Raven" hjelp ein del, då, anbefalar å prøve med det installert, om du ikkje allereie har gjort det. Kay Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Gothic 2 er høyt oppe på lista ja. Spesielt med Night of the Raven så er dette det spillet hvor det er mest spennende (og skummelt ) å utforske villmarken. Det er vel faktisk den biten som trekker mest opp for min del. Andre spill er bare rett og slett alt for snille med spilleren. Men det skal sies at denne balansen forsvinner mot slutten av spillet. Jeg husker det i allfall slik fra sist gang jeg spilte det (med night of the raven). Sisteøya er rett og slett for lett. Diverse D&D-spill kommer på en andreplass (Baldur's Gate serien, Neverwinter Nights 2 + utvidelsespakke). Ikke enkelt å velge Gothic 2 som det beste, men når jeg tenker på den rene gode følelsen jeg har hatt når jeg har spilt Gothic 2 så må det bare bli slik Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 6. mai 2008 Del Skrevet 6. mai 2008 Stort fan av Sacred, Diablo 1, Fable: Lost chapters og lignendes spill. Må si jeg koste meg med Fable! Finnes ikke morsommere spill. Ja fable er rått , elsker magien på det Er jo geniale Side Quests på Fable, og om main storylinen ikke interesserer deg, så kan du alltids knerte landveisvandrere eller bryte deg inn i hus Så sant , jeg elsker å være så ond som mulig Fable var gøy, men langt fra beste RPG. Utrolig kort, for lite valgfrihet(spesielt i forhold til det de lovte), og hvorfor må man bli stygg som søppel av å være slem? Er vel en aldri så liten indirekte referanse til Starwars, de fleste av sithene er jo skikkelig støgge (Darth Sidious anyone) Men til saken: Beste RPG imo er FFVIII, digger Junction systemet, siden man kan få et imba party allerede i starten; viss man bruker litt tid på å draw magic i starten FFVII er jo også knall da, Great Gospel anyone ^^ Lenke til kommentar
Yakamaru Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Tja, beste RPG, ja.. Må være Final Fantasy VII, det da. Hvorfor? Fordi det er rett og slett digg å spille. Har bra story, karaktersetting, osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå