srbz Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 (endret) Jeg og et par kamerater drev for noen år siden og planla å etablere webradio sånn på hobybasis. Denne skulle være drevet på lovlig vis, men vi la etterhvert tanken bak oss, nå er jeg imidlertid litt keen på å ta opp igjen saken. Som alle andre radiokanaler jeg kjenner til, er det selvsagt snakk om å spille endel musikk. Derfor sjekket jeg TONOs tariffer, og det relevante her ser ut til å være punkt nr 10: "Web-radio, simulcast og/eller webcast: 12% av omsetningen, dog minst Kr 600,- pr kanal pr måned. Vederlaget omfatter tilgjengeliggjøring på ett nettsted." Det jeg lurer på er først og fremst hva den siste setningen egentlig innebærer. Og krever de avgift også fra non-profit-kanaler? Endret 22. april 2008 av srbz Lenke til kommentar
srbz Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 Jeg lurer forresten også på om noen vet om man er nødt til å være registrert i enhetsregisteret for å få avtale med TONO, og forsåvidt om man i det hele tatt har rett til å registrere seg når man ikke driver kommersielt? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Tror hwradio nå driver å planlegger å ta inn inntekter for å kunne betale til Tono. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=913132&st=0 Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Hmm.. jobber ikke TONO kun med rettighetene til norske artister? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Utenlandske også. I Norge altså. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå