HåkonN Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Har en bærbar med vanlig prosessor, og det betyr at viften stadig slår inn. Regner med at ved å klokke prosessoren ned, kan jeg få ned varmen, og kanskje vifta roer seg litt.... Spørsmålet mitt er da følgende... Hvilket program kan jeg bruke til noe sånt? PC: Fujitsu Siemens Amilio D 8800 2.4Ghz P4 512mb DDR Windows XP Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Du må sette ned hastigheten på fsb'en i BIOS! Lenke til kommentar
Vice Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Finnes et program som heter "intel speedstep" som klokker ned prosessoren din. Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Finnes et program som heter "intel speedstep" som klokker ned prosessoren din. Dette synes jeg var interesant! Hvis du kjører dette programmet, og åpner feks CPUID får du da opp en feks 1.6GHz hvis du har en 2.0GHz?? Det jeg tror er at programmet evt legger inn "sleep" på CPUen en gang i blandt slik at den ikke jobber, og bli like varm. Kan du forklare mer? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Ja, du kan velge mellom to profiler: "Performance optimized" eller "battery optimized". Når jeg velger "battery optimized" viser "My Computer->properties" lavere frekvens. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 6. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2003 Høres bra ut, men dette Intel Speedstep programmet, fungerer det også på PC`er som ikke har mobile prossesor? Min Fujitsu Siemens har nemlig skrivebords-prossesor... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå