magneman Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Har nå vært irritert over mange feil i Acer Aspire 5920G. (T7300, 8600 GT 256mb versjonen) Har nå innsett at jeg bare må ta en reformatering, så jeg gikk innpå Acer Empowering Technology, for å "gjenopprett systemet til fabfrikkstandard." Problemet er at nesten ingenting ble tatt vekk ved å gjøre dette, det går visst an å reformatere ved å bruke Vista CD-en som følger med PCn, problemet er jo at det ikke fulgte med noen Vista CD... Så da er det tydelig at Acer ikke vil at PCn skal reformateres? Har spurt multicom flere ganger, de bare referer meg til Acer sine sider uten en gang å si noe om saken, og det at jeg ikke finner løsningen på problemet på Acer sine sider gjør ikke saken noe bedre. (Nå kan det hende at det bare er meg som ikke har funnet det da men) Dette er en bønn til alle dere som eier en 5920G: Hvordan i huleste skal jeg reformatere? Ville vært så sinnsykt deilig å få hjelp av noen nå! Lenke til kommentar
holvik Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Er du sikker på att du ikke fikk med en DVD plate ? Mener å huske att det stod "all in one" på den. Hvis ikke kan du låne en OEM versjon av en bekjent, og bruke din produktnøkkel. Lenke til kommentar
magneman Skrevet 22. april 2008 Forfatter Del Skrevet 22. april 2008 Er du helt sikker på at det skulle ha fulgt med en CD? Har du 5920G selv? Har dessverre ingen bekjente jeg kan låne det av, de var for smarte til å få seg PC med Vista. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 På min 5920G fulgte heller ingen plater med, men via Acer eRecovery eller hva det nå het.... kan man brenner ut gjennopprettingsplater som still den tilbake slik du fikk den. Tok 2stk DVD plater, evt + 2stk hvis du også vil ha en ekstra backup av drivere. Lenke til kommentar
magneman Skrevet 22. april 2008 Forfatter Del Skrevet 22. april 2008 Hva er vitsen med å brenne til CD/DVD da? Lenke til kommentar
traIL Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Vet ikke om det gjelder for din PC, men mange Acere har gjenopprettingsmuligheten i oppstarten, tror hotkeyen er alt+f10/alt+f2/alt+f12 (husker ikke helt ) Ellers kan du, som de andre sier, brenne ut gjenopprettingsplata. På Acerene tror jeg de ligger på D, ellers finner du den alltids på Acer sin nettside. Lenke til kommentar
magneman Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 Skal teste dette, fikk epost fra multicom om at det er alt + f10. Skal prøve dette, men de sa ikke noe om jeg trengte vista CD til dette, gjør jeg det? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Skal ikke trenge vista CD, men hvorfor ikke brenne dem ut slik jeg gjorde.... "just in case" Lenke til kommentar
magneman Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 Har nå gjort dette med alt + f10, men dette var jo heller ikke reformatering, var det samme som gjenopprett til fabrikkstandard, prøvde meg allikevel, alt er her tydeligvis enda. Har bare vært trøbbel med PCn her siden jeg fikk den... Aldri vært så irritert på en PC før. Er det noen andre måter å reformatere på bortsett gjenopprett til fabrikkstandard ved alt +f10 og gjenopprett til fabrikkstandard ved å gjøre det på Acer Empowering Technology? Det må finnes en annen måte... Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Ja så klart, last ned en standard vista plate, installer vista manuelt (vista lisensen står på undersiden av maskinen om jeg ikke husker feil). Så installerer du driverene manuelt til hver komponent, driverene er tilgjengelige fra acer sine hjemmesider. Hvis det er det du tenker på med reformatering. Ellers er det bare fabrikkstandard som gjelder, dette skal i teorien bringe maskinen tilbake til slik den var da du satte den opp for første gang, dvs vista + drivere + alle acer sine standardprogrammer (symantec antivirus prøvelisens, MS office prøvelisens, Acer eManagement og Acer eETT-ELLER-ANNET osv) Lenke til kommentar
magneman Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 (endret) Da er det litt snodig at alle spillene mine fortsatt ligger igjen, driverne jeg hadde før gjenopprettelsen var også installert. Takk for informasjonen, skal prøve å gjøre det. Hvor finner jeg standard vista platen da? Endret 23. april 2008 av magneman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå