Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til kjøp av lett-mc

FKL982

Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt på 15, som skal begynne og lærekjøre lett mc, og trenger logisk nok derfor sykkel. Jeg tenker på en crosser, siden jeg må bruke den både sommer og vinter, og synes grusveier er gøy. Noen som ha tips? Tenkte på noe innenfor 10-15000, dersom noe sånt fins.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror nok 10-15k blir litt snaut når du skal ha lett mc må nok oppi 20-30k

Er det lett mc som du skal registere eller er det en crosser du skal kjøre med hjemme du skal ha da?

Da vil jeg heller anbefale en moped, de er litt mer leketøy enn det enn en lett mc synes jeg.

Du kan jo ta en titt på den tråden : http://www.mopedportalen.com/forum/index.p...howtopic=160119

Utrolig god side det der, tror jeg fant det jeg lette etter. Det er en ting til: Hvor mange forsikringer og diverse er påbudt, og hvor mye er det i årsavgift? Jeg har ikke mye penger, tenker å bruke enn 25-30000 på både sertifikat og sykkel, er det sikkert at det overskrider dette budsjettet?

Lenke til kommentar

Du trenger kun en forsikring som dekker allle andre skader untatt skader på eget kjøretøy. Årsavgifta er vel bare på noen 100-lapper. Tror det var 300-400 kroner på moped, men det kan hende det er litt mer på lett mc. Det er vel maks 2-3k for forsikring. Foreldrene dine betaler sikkert litt. Mine sier at jeg skal betale det og det selv, men det er som regel de som ender opp med å betale det :innocent:

Endret av Gryterett
Lenke til kommentar

Får håpe det, siden lommeboken er litt slunken, etter forrige kjøp (Gibson Les Paul). Så mitt mål om 25-30 000 er realistisk? Tror jeg får lappen til 15000 i alle fall (-trafikalt grunn men det betaler mamma uansett). Er dette realistisk :hmm:

Lenke til kommentar
Du trenger kun en forsikring som dekker allle andre skader untatt skader på eget kjøretøy. Årsavgifta er vel bare på noen 100-lapper. Tror det var 300-400 kroner på moped, men det kan hende det er litt mer på lett mc. Det er vel maks 2-3k for forsikring. Foreldrene dine betaler sikkert litt. Mine sier at jeg skal betale det og det selv, men det er som regel de som ender opp med å betale det :innocent:

Årsavgiften er 1690kr for alle typer MC.

http://www.toll.no/templates_TAD/Article.a...;parentid=44779

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...