Gå til innhold

Byggekvalitet på en Lenovo 3000 kontra en thinkpad

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen her som har hatt både thinkpad og lenovo 3000 og som kan dele litt erfaring her? Lurer på hvordan byggekvaliteten til en lenovo 3000 er jeg..holder den noenlunde samme standard som en thinkpad?

Har sett på denne maskinen fra MPX: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=91350

Er dette en god maskien for pengene?

Eier noen her denne maskinen?isåfall hadde det vært greit av deg/dere å legge ut noen bilder av maskinen og evt fortelle litt om erfaringer dere har med den

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er klar over at Lenovo var de som bygget Thinkpad for IBM før? Så en Thinkpad er nøyaktig det samme som en Lenovo.

Eller så misforstår jeg spm ditt og du mener noe helt annet.

En oppgradert modell vil jo ha forandringer som både kan være bedre eller dårligere...alt etter hva inginørene vil teste ut.

AKIRA

Lenke til kommentar

Du misforstår nok litt akira, men du er inne på noe :)

Lenovo har kjøpt IBM's laptop-avdeling og har dermed hatt Thinkpad-maskinene i flere år (selv om det er først nå i det siste at det har begynt å stå Lenovo i stedet for IBM på dem). Thinkpad er i dag en serie maskiner fra Lenovo rettet mot bedriftsmarkedet. (for å være pinlig nøyaktig har Lenovo aldri bygget maskiner for noen - Lenovo-maskinene blir bygget av Quanta, verdens største laptop-produsent).

3000 er en annen serie maskiner fra Lenovo, rettet mot forbrukere, med enklere kvalitet og lavere priser enn Thinkpad-serien. Likevel har 3000-serien overraskende god byggekvalitet til prisen, og HW.no sa i sin test av den superbillige modellen N200 (som er en maskin i 3000-serien) at slektskapet med Thinkpad var tydelig :)

Lenke til kommentar

Takker for svar alle dere som har svart.

Jeg har aldri hatt en thinkpad maskin før og har veldig lyst på en siden jeg har hørt så mye fint om den og trenger en god og pålitelig maskin som kan tåle litt grunnet mye pendling.

Har tenkt veldig mye på thinkpad T61P som amentio har til 11500. Virker som en perfekt pc,men jeg savner kortleser,firewire og HDMI på den.

Så er spm: finnes det en thinkpad modell med nesten lik specs og som leveres med både kortleser,firewire og HDMI port?

Lenke til kommentar
Så er spm: finnes det en thinkpad modell med nesten lik specs og som leveres med både kortleser,firewire og HDMI port?

Ikke per dags dato. Hvis det kommer vil den ligge i prisområdet over 20.000 og sannsynligvis nærmere 30.000 (det gjorde også tilbudsmodellen av T61P før den havnet på utsalg).

Lenke til kommentar

Ikke lett dette her..en thinkpad T61P med de portene hadde vært en perfekt laptop for meg..Vil ha litt byggekvalitet når jeg først skal kjøpe meg en laptop jeg kan ta med meg på reise med, men savner mulighet for litt multimediabruk også.vet at dell og hp har noen modeller som oppfyller mine krav når d gjelder port,men de PC-en føles så billig plastic ut etter min mening

Finnes det et ekspresskort med de portene på ett og samme kort forresten?:-P

Lenke til kommentar

Det finnes expresscard med kortleser og expresscard med firewire (ikke begge). En HDMI-port er en del av skjermkortet og lar seg ikke implementere på ett enkelt utvidelseskort (men med den tilhørende advanced mini dock kan man sette inn ett skjermkort med HDMI-kontakt og løse det på den måten).

Lenke til kommentar
Ikke lett dette her..en thinkpad T61P med de portene hadde vært en perfekt laptop for meg..Vil ha litt byggekvalitet når jeg først skal kjøpe meg en laptop jeg kan ta med meg på reise med, men savner mulighet for litt multimediabruk også.vet at dell og hp har noen modeller som oppfyller mine krav når d gjelder port,men de PC-en føles så billig plastic ut etter min mening

Finnes det et ekspresskort med de portene på ett og samme kort forresten?:-P

Har du sett og hatt fingrene på Dell XPS1330? Byggekvaliteten er selvfølgelig ikke helt det samme som en Thinkpad, men den er slett ikke dårlig etter min mening, og man får mye PC for pengene. Håndleddsstøtten er av metall og plastikkvaliteten virker veldig god. PCen skiller seg i hvertfall kvalitetsmessig veldig positivt fra alt jeg har hatt av bærbare PCer tidligere (Fujutsuki-Siemens og Acer)

Lenke til kommentar

Har sett litt på dette alternativet til lenovo:

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1949203

er dette et godt kjøp til prisen?

Komplett kjører samme maskin til 8995kr :

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=34973...led#ProductTabs

på komplett sin side står d at maskinen kommer med blåtann og en prosessor med 2,0 GHz mens det på amentio sin hjemmeside oppgis med en frekvens på 1,83GHz og ingen blåtann..hva er riktig?

Lenke til kommentar

Sorry, hadde et eller annet sted på veien diktet opp at du skulle ha noe mindre enn 15,4-tommer.

I følge Intel har T5750 en klokkehastighet på 2,0GHz: http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SLA4D Så der er det nok komplett som har rett. Synes generelt også at de har mer utfyllende og mer nøyaktige specs. enn det amentio har. Nå er det ikke helt samme modellnavn på de to maskinene du oppgir da. Den fra komplett heter R61 mens den fra amentio heter R61i. Kan godt faktisk være den ene har bluetooth, mens den andre ikke har (uten at jeg på noen måte er sikker).

Ville bestilt den fra komplett, printet ut siden og klaget hvis maskinen kommer uten bluetooth. Det ser ellers ut som en knall maskin.

Lenke til kommentar

Har sendt på amentio og spurt dem om det.Maskinen kommer med blåtann + 2,00 GHz prosessor, så det er nok samme maskin

Forresten,noen her som har noe å tilføye når det gjelder byggekvaliteten på en R-thinkpad kontra en T-thinkpad? Er det forskjell på de to modellene?

Endret av koktris
Lenke til kommentar

Sånn jeg kan lese fra lenovo sine sider, så er T-serien utstyrt med noe de kaller Thinkpad Rollcage, og enkelte modeller med noe de kaller Top Cover Rollcage. Begge deler er visst ting som skal beskytte innmaten i PCen dersom du mister den i bakken.

Edit: Glem det, ser at begge typer Rollcage finnes på R-serien også (så innlegget til Flimzes stemmer ikke helt det heller), men at R61 15,4-tommer ikke har Top Cover Rollcage.

Når alt det er sagt, så synes jeg sidene til Lenovo ikke er de beste jeg har sett, mye pga den voldsomme mengden forskjellige modeller. En idé å lage et system der kunden velger specs. selv kanskje?

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar
Har sendt på amentio og spurt dem om det.Maskinen kommer med blåtann + 2,00 GHz prosessor, så det er nok samme maskin

Forresten,noen her som har noe å tilføye når det gjelder byggekvaliteten på en R-thinkpad kontra en T-thinkpad? Er det forskjell på de to modellene?

R61i 15.4" er helt greit skrudd sammen, men ingen spesielt imponerende maskin synes jeg.

R61 14.1" kunne like gjerne hetet T. Den er 3mm tykkere, og den mangler titanforsterkningene til T-maskinene, ellers er de helt like.

Lenke til kommentar

R61i 15.4" er helt greit skrudd sammen, men ingen spesielt imponerende maskin synes jeg.

R61 14.1" kunne like gjerne hetet T. Den er 3mm tykkere, og den mangler titanforsterkningene til T-maskinene, ellers er de helt like.

Leste akkurat i gjennom din egen anmeldelse av R61i og får den ikke helt til å passe med det du skriver her. Mitt inntrykk av Thinkpad er at de er stygge (selvom jeg elsker designet), dyre og krever umiddelbar formatering etter innkjøp, men at man samtidig får en maskin som tåler mer enn en gjennomsnittlig bunkers. Men jeg har kanskje ikke fått med meg det hele...?

Lenke til kommentar

Leste akkurat i gjennom din egen anmeldelse av R61i og får den ikke helt til å passe med det du skriver her. Mitt inntrykk av Thinkpad er at de er stygge (selvom jeg elsker designet), dyre og krever umiddelbar formatering etter innkjøp, men at man samtidig får en maskin som tåler mer enn en gjennomsnittlig bunkers. Men jeg har kanskje ikke fått med meg det hele...?

Ja, men det var min første 15.4" maskin, og etter å ha sammenlignet den side-by-side med 14.1" R61 var jeg ikke imponert. Derimot så sammenlignet jeg den med en C3000 n100, og det var himmel og hav, men som sagt, sammenlignet med R61 14.1" er den ikke spesielt imponerende.

Lenke til kommentar

Ah, okay. Ville bare ha tak i om den var "ingen spesielt imponerende maskin" sammenlignet med andre merker enn Lenovo (Thinkpad), eller om det var maskinen i seg selv du var mindre fornøyd med. Men den 14,1-tommeren du har har ikke bedre specs. da hvis den er nyere?

Denne R61 14,1 ser jo veldig bra ut til prisen og da: http://www5.pc.ibm.com/no/products.nsf/...epi=web_express

Lenke til kommentar

Ah, okay. Ville bare ha tak i om den var "ingen spesielt imponerende maskin" sammenlignet med andre merker enn Lenovo (Thinkpad), eller om det var maskinen i seg selv du var mindre fornøyd med. Men den 14,1-tommeren du har har ikke bedre specs. da hvis den er nyere?

Denne R61 14,1 ser jo veldig bra ut til prisen og da: [url=http://www5.pc.ibm.com/no/products.nsf/$wwwPartNumLookup/_NB0NCNO?open&OpenDocument&epi=web_express]http://www5.pc.ibm.com/no/products.nsf/

post-89820-1208976155_thumb.jpg

post-89820-1208976194_thumb.jpg

post-89820-1208976230_thumb.jpg

post-89820-1208976340_thumb.jpg

post-89820-1208976359_thumb.jpg

post-89820-1208976381_thumb.jpg

post-89820-1208976413_thumb.jpg

post-89820-1208976432_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...