Mr_Petter Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 (endret) Har et spørsmål angående matematikk tentamen. Jeg lurer på om noen som har hatt matematikk tentamen i år(10.klasse) kan si hva det er lurt å øve på? Takk for alle svar Endret 22. april 2008 av Mr_Petter Lenke til kommentar
Arne Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Det er jo fjusk? Ser du ikkje problemet med det? Er det snakk om 10. klasse? I så fall, les godt på algebra og likningar, gjerne på likningar med brøk. Repiter gjerne også litt om rente og lån. Lenke til kommentar
Mr_Petter Skrevet 22. april 2008 Forfatter Del Skrevet 22. april 2008 Ja, du har rett...Bare glem det...omformulerer posten min... Ja, det er snakk om 10. klasse Takk for svar Arne! Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Grafisk løsing med to ukjente er smart å kunne. Alle uttrykk innen konstruksjon, algebra og alt det der. Lenke til kommentar
Mr_Petter Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 Takk for svar ZenCo! Idag har vi fått et ark som det står måling og enheter på med mange bilder av forskjellige ting(som color line, en temperaturmåler og planeter og klokker)... Skjønner ikke hvordan dette skal hjelpe meg...Vi skal jo ha likninger osv imorgen(det er da vi har tentamen) og hvordan kan jeg forberede meg godt til tentamen uten å vite noe mer konkret hva vi må kunne til den(matte ER så ufattelig stort, så kan liksom ikke øve på alt).... Hvis noen har gjort denne tentamenen så hadde jeg satt pris på om de kunne(trenger ikke si oppgavene) ramse opp mye av det man har bruk for å kunne.... På forhånd takk Lenke til kommentar
Arne Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Eg kan garantere deg, at om du får oppgitt avganger med danskebåten, så må du kunne tidsrekning, som i og for seg er veldig lett. Eg har nemleg løst ganske mange slike 10-klasse-eksamenshefter, og det er nesten alltid noko om Per, Kari og/eller Olav som skal smugle narko til norge, og så skal du finne ut kva båt dei skal ta for å nå fram i tide og bla bla bla... Til dømes.. Lenke til kommentar
Mr_Petter Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 Ja det er vel ganske opplagt egentlig, takk Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Ligninger med to ukjente, sannsynlighet, algebra, potenser, tallregning, problemløsning, geometri, prosent, statistikk, funksjoner og proporsjoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå