Mazeking Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Har en gammal xbox som har ligget og støvet ned hos en kompis et par år. Vil gjerne ha den opp å stå igjen, men det har blitt litt krøll med programvaren. For øyeblikket kan jeg boote Avalaunch, men den fryser etter 30 sekunder, virker som det er i det den skal oppdatere seg selv med patcher. Starter jeg avaluanch uten nettverkskable i så holder den det gående litt lenger.. Kan også boote inn i exenium OS (BIOS) og kjøre FTP mot boksen. Har forsøkt å installere den nyeste builden av xbox mediasenter men får ikke startet det. I de gamle versjonene av xbmc var det en xml fil der man satte shares osv og en default.xbe for å boote. FTP overføringen av den nyeste versjonen stoppet helt opp da den skulle laste inn en katalog under scripts som heter Apple Movie ett eller annet. Det en en settings.xml fil der på nesten en megabyte som den nekter og å laste inn. Tror jeg har totalt 6 forskjellige versjoner av xbmc liggende på boksen som jeg klarer å starte via avalaunch hvis jeg er kjapp. Ser at det ligger Slayer iso'er på ymse piratsteder. Kan man reinstallere og formatere en xbox med en slik DVD iso på xbox'en eller må harddisken ut av xboxen og over i PC-en når man gjør dette? Jeg modda ikke selv boksen men fikk en fyr til å gjøre det for meg. Husker det var noe med locking av harddisk osv som var litt kritisk. Er det fortsatt noen her som har peiling på programvare til en god gammel dags Xbox eller kjører alle kun Tversity og xbox360. Takknemlig for alle svar! Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Bruk Slayer installasjonsplata. De gjenopretter filsystemet for deg, og setter en default .xbe. Formaterer gjør de også. Lenge siden jeg har brukt de nå, men om jeg ikke husker feil booter de til Xbmc. Btw, du får ikke koblet harddisken til PC-en uten masse krøll. Det er der den er låst Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 22. april 2008 Forfatter Del Skrevet 22. april 2008 Bruk Slayer installasjonsplata. De gjenopretter filsystemet for deg, og setter en default .xbe. Formaterer gjør de også. Lenge siden jeg har brukt de nå, men om jeg ikke husker feil booter de til Xbmc. Btw, du får ikke koblet harddisken til PC-en uten masse krøll. Det er der den er låst Siste slayer plata jeg fant var fra 2004 ser det ut som (piratbukta) Fant en ultimate installer på en newsserver site som jeg er i ferd med å laste ned nå for å se hva det er. En ting jeg ikke klarer. Det er å slette katalogstrukturer med filer i via FTP mot xbox. Det betyr at jeg må gå inn i hver eneste katalog og slette filene for deretter å slette katalogen over. ER det en begrensing på xbox? Kan ikke huske hvordan dette funket da jeg herjet med installasjoner for flere år siden. Skal se om jeg klarer å finne en nyere versjon av slayer. Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Nei, skal ikke være slik. Det eneste jeg kan tenke meg er at du forsøker å slette kataloger som er nødvendig for systemet (systemfiler, bootfiler etc). Dersom du booter fra Slayer eller tilsvarende vil den starte sin egen FTP server, og da får du ubegrenset tilgang til å slette som du selv vil. Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 Nei, skal ikke være slik. Det eneste jeg kan tenke meg er at du forsøker å slette kataloger som er nødvendig for systemet (systemfiler, bootfiler etc). Dersom du booter fra Slayer eller tilsvarende vil den starte sin egen FTP server, og da får du ubegrenset tilgang til å slette som du selv vil. Takk for svar. For teste med en Slayer i xboxen og Raining Blood (Slayer) i cd spilleren og se hvordan det går :-) Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 Et spørsmål. Vil en moddet xbox alltid boote fra DVD? Håper det ellers får jeg vel ikke startet Slayer? Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Ja, den booter fra DVD så lenge selve DVD plata kan leses (er xbox bootable). Hvis den ikke er det, skipper den bootingen. Nå er jeg litt på tynn is, men jeg mener å huske at den kun leste noen type dvd plater. Om det var DVD-R(W) eller DVD+R(W) er jeg veldig usikker på... Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 Ja, den booter fra DVD så lenge selve DVD plata kan leses (er xbox bootable). Hvis den ikke er det, skipper den bootingen. Nå er jeg litt på tynn is, men jeg mener å huske at den kun leste noen type dvd plater. Om det var DVD-R(W) eller DVD+R(W) er jeg veldig usikker på... Får vel ta en tur på www.xbox-scene.com og oppdatere meg på siste nytt angående dette. Begynner å bli noen år siden jeg var der inne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå