magmag Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Jeg får ikke installert mitt ISDN kort, TeleS.S0/PCI i RedHat8. Finnes det drivere til dette kortet for Linux? Jeg har søkt, men finner ingen svar. Lenke til kommentar
torbj0rn Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Ut i fra det jeg leste her kan du bruke HISAX driveren for Siemens chipset som følger med i kernel 2.0.36 og senere (rett meg hvis jeg tar feil, tysken min er litt rusten). Lenke til kommentar
magmag Skrevet 4. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2003 Ut i fra det jeg leste her kan du bruke HISAX driveren for Siemens chipset som følger med i kernel 2.0.36 og senere (rett meg hvis jeg tar feil, tysken min er litt rusten). Jeg finner en mappe som heter /lib/modules/2.4.18-14/kernel/drivers/isdn/hisax Her finner jeg en rekke .o filer. Er det noen av disse jeg skal redigere og hvordan gjør jeg dette? Jeg har også lest om isdn4linux. Er dette noe jeg kan bruke? Med RedHat 8 er det et grafikkbasert konfigurasjonsverktøy. Jeg har prøvd masse drivere der og skifta I/O og IRQ. Jeg har ingen peiling på linux. Er det virkelig så tungvint. Jeg tenkte at jeg skulle prøve å lære meg litt, men det er jo helt håpløst å bruke. Uten Internettilgang er jo ikke et OS verdt så mye. Jeg føler meg litt oppgitt. Lenke til kommentar
torbj0rn Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Jeg finner en mappe som heter /lib/modules/2.4.18-14/kernel/drivers/isdn/hisax Her finner jeg en rekke .o filer. Er det noen av disse jeg skal redigere og hvordan gjør jeg dette? Du må kompilere driverne inn i kjernen eller som moduler. Les The Linux Kernel HOWTO om du ikke vet hvordan du gjør dette. [EDIT] Her leste jeg litt feil. Det ser ut som om du allerede har modulene kompilert. Disser "setter" du inn i kjernen ved å skrive 'modprobe <modulnavn>'. Jeg har som sagt ingen erfaring med ISDN i linux så jeg har ingen anelse om hvordan du skal konfigurere eller ringe opp internettleverandøren din. Jeg har ingen peiling på linux. Er det virkelig så tungvint. Jeg tenkte at jeg skulle prøve å lære meg litt, men det er jo helt håpløst å bruke. Uten Internettilgang er jo ikke et OS verdt så mye. Jeg føler meg litt oppgitt. Jeg har absolutt ingen erfaring med ISDN for linux, men har hørt av øvrige at det kan til tider være ganske så tungvint. Alt jeg fant som dekket akkurat ISDN var dette. Virker som om ISDN-subsystemet i linux er litt dårlig dokumentert.[/b] Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 ...modproble<modulnavn>'.... modprobe <modulnavn> Lenke til kommentar
torbj0rn Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 ...modproble<modulnavn>'.... modprobe <modulnavn> Whops Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå