borchgrevink Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Hvis jeg skal bygge ny maskin, hva er minstekravet for å kjøre Vista og kunne se HD-film i 1080p uten noe som helst hakking? Har hva jeg trodde var en rimelig kraftig bærbar (Dell M6300 laptop med 4 GB RAM og 2.2 GHz CPU. Grafikkort er 256MB NVIDIA Quadro FX 1600M), men hakker som f... med 1080p. Takk Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Er nok ikke bare maskinvaren som gjør at det hakker hos deg. Den skulle helt klart gjort jobben godt nok. Viktig er det imidlertid at du har riktige codec'er til materialet, og at innstillingene er satt korrekt. Finnes en god del tråder om dette både her på forumet og på avforum.no. Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 24. april 2008 Forfatter Del Skrevet 24. april 2008 Er nok ikke bare maskinvaren som gjør at det hakker hos deg. Den skulle helt klart gjort jobben godt nok. Viktig er det imidlertid at du har riktige codec'er til materialet, og at innstillingene er satt korrekt. Finnes en god del tråder om dette både her på forumet og på avforum.no. OK, takk. Skal lete. Hva med en AMD Athlon 3000+ CPU og 1 GB RAM med XP? Skulle det gå også? Lenke til kommentar
radivx Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Går helt glatt på Quad Core 2.4GHz med 2GB ram (har 7800GT grafikkort men burde vel ikke ha noe å si?). Men det kommer jo selvsagt litt an på hvilke andre ting du bruker systemet til på samme tid. Lenke til kommentar
kraaka Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 har man et skjermkort med hardware støtte skal man kunne kjøre HD med lave specs. Gjorde dette på Mediaserveren min athlon xp 3000 med 1 Gb ram, Radeon HD2400 Lenke til kommentar
ull2000 Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 CPU krav for å spille av Blu-ray her: http://www.hardwarezone.com/articles/view....d=2108&pg=2 Det burde gi en god pekepinn. Lenke til kommentar
borchgrevink Skrevet 24. april 2008 Forfatter Del Skrevet 24. april 2008 (endret) har man et skjermkort med hardware støtte skal man kunne kjøre HD med lave specs. Gjorde dette på Mediaserveren min athlon xp 3000 med 1 Gb ram, Radeon HD2400 Så vidt jeg har skjønt er det kun POwerDVD og et par andre prg som kan kjøre på hardware. Se link (under software): http://www.nvidia.com/content/purevideohd/...components.html Eller har jeg misforstått? Endret 24. april 2008 av borchgrevink Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå