Gå til innhold

bærbar til spilling

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja det er sant, men jeg har også hørt at denne er mer enn gjennomsnittlig bråkete, til og med for en slik maskin. Clevo D901C (Kunshan D900) som inneholder enda kraftigere og mer varmegenererende komponenter er visstnok mye mindre bråkete enn denne. Hvordan de har fått til det vet jeg ikke, men kanskje den ekstra størrelsen har mye å si.

Lenke til kommentar

Ja. jeg vet jeg må tåle litt støy. men ettersom det jeg har hørt er mange missfornøyd med at støynivået er ganske irriterende, derfor jeg spør..

Men. har laget et oppsett på D900.

17" Widescreen WUXGA 1920x1200 blank skjerm (glare)

Intel® Core™2 Quad Prosessor Q6600 2.4GHz, 8MB Cache, 1066MHz

TRANSCEND 4GB DDR2 800MHZ SO-DIMM 200pin (2x2GB)

NVIDIA® GeForce® 8700M GT 512MB DDR3 skjermkort

200GB SATA 7200RPM 2.5"

MICROSOFT Windows XP PRO OEM Norsk SP2 [+1031,-]

pris: 15 803,-

er det stor forskjell : NVIDIA® GeForce® 8700M GT 512MB DDR3 skjermkort og 8800 GTX?

Og. hva er forskjellen på TRANSCEND og G:SKILL ?

Lenke til kommentar

takk (:

er litt usikker på hvilken maskin jeg skal kjøpe, siden vil ikke gjøre et kjøp jeg angrer på.

så det står mellom: D900, M570 , og muligens en alienware, men vet ikke om de er noe gode....

Jeg er åpen for flere forslag.. men såltså er jeg ikek helt sikker på begge, siden M570 har et ganske stort støynivå (sier folk i allefall) og D900 blir muligens dyr..

Lenke til kommentar

Leste en test av D900, og de klaget over dårlig byggekvalitet. Men ytelsen var upåklagelig. Har også lest om folk som har overklokket Q6600'en til over 3 GHz stabilt. Men det er nok for de mest ekstreme..

Fordelen med D900 er vel at siden den er designet for desktop-CPUer i utgangspunktet bør det kunne la seg gjøre å oppgradere CPU senere? Det vil jeg iallfall tro.. Dessuten er det plass til et ekstra 8800GTX i SLI, samt opptil 3 harddisker, hvis du får behov senere.

Lenke til kommentar

Relevante tester av D900 slektninger:

Sager NP9262 (Samme som Kunshan D900, begge er basert på Clevo D901C)

Sager NP9261 (En tidligere utgave, men også basert på Clevo D901C)

Sager NP9260 (Enda tidligere utgave, men jeg tror det fremdeles er det samme chassiset)

Se forresten denne siden for sammenligning av skjermkort til bærbare. Her får 8800M GTX 9143 poeng i 3dMark06, mens 8700M GT får 4717.

Endret av Longboard
Lenke til kommentar

Har ikek peiling på benchmarks og 3dmarks... skjønner ikke hva det går ut på...

Men har snakket litt med onkelen min. og har kommer fram til at jeg skal kjøpe http://www1.euro.dell.com/content/products...;l=no&s=bsd (den i midten til 15,590kr) om Dobbel 256 MB NVIDIA® GeForce® Go 8700M GT-grafikk med NVIDIA SLI-teknologi om det grafikkkortet var bedre enn Multicommen sin. altså 8800 GTx... siden det står DOBBEL 8700mGT visste jeg ikke...

Lenke til kommentar

Benchmarks tester bare maskinvaren og gir den en score, så det beste resultatet viser hva som er den beste maskinvaren (selv om individuelle tester kun tester maskinvaren på spesielle områder, så resultatet er ikke alltid enstydende, mer en god pekepinn). I 3dMarks tilfelle er høyere poengsum bedre, og angir grovt spillytelsen. I den prisklassen du antyder er det 3dMark06 som er relevant, og dermed denne poengsummen du bør regne etter.

Ett 8800M GTX vil være mye bedre enn 2 8700M GT, uten tvil. For det første er ytelsen til 8800M GTX bedre i alle tilfeller, for det andre bruker ett kort mindre strøm og produserer mindre varme enn to.

Når det gjelder SLI generelt er det viktig å huske på at ytelsen i de aller fleste tilfeller ikke dobles av to kort.

Som konklusjon vil jeg si at Kunshan M570 etter min mening fremdeles er det absolutt beste valget som har blitt fremmet i denne tråden med tanke på en bærbar spillemaskin til 15.000 kroner.

Lenke til kommentar

Kunshan M570 får du med 8800M GTX for under 15.000. Av alle komponentene du kan konfigurere i denne vil jeg anbefale deg å velge 1920x1200 skjerm, minst 250GB harddisk, 4GB RAM, selvfølgelig 8800M GTX, og deretter den beste prosessoren du har råd til. Turbo Memory er som sagt ikke mye vits i, spesielt ikke når du har 4GB RAM. Uten operativsystem og med den svakeste prosessoren (som ikke vil ha mye å si for spillytelse) kommer dette på 14.803,- +frakt. Dette er uten tvil den absolutt beste spillytelsen du kan få i en bærbar til under 15.000 i dag, i alle fall som jeg vet om. Lykke til med kjøpet, hva du enn velger.

Lenke til kommentar

Enig i det, med unntak kanskje av skjermen. Hvis man skal spille mye vil jeg heller anbefale en av dem med lavere oppløsning, siden 1920x1200 er tungt å dra selv for et så kraftig kort. Og som kjent oppfører laptopskjermer seg dårlig i non-native oppløsninger (iallfall dem jeg har vært borti). Det er vel ikke grunn til å tro at selve kvaliteten (kontrast, jevn belysning etc) er dårligere i skjermene med lavere oppløsning?

Lenke til kommentar

hmm.. er VELDIG usikker nå... hadde konfirmasjon i dag, så skal bestille laptop neste helg..

og siden jeg får den M1730 Billig av onkelen min.. 3 tusen billigere, så høres jo det mere fristene ut.. men den har ikke 8800m kortet da... som sagt. skal bare spille CSS på den..

på en annen side høres Kunshan også rå ut.... men den for jeg til standar price x)

i tillegg har alle som har kjøpt den klaget over vifta.. VELDIG usikker

Lenke til kommentar

Hvis du kun skal spille CSS så vil Dell sin XPS med to 8700M GT være mer enn bra nok, mine anbefalinger har tatt utgangspunkt i best mulig ytelse for pengene og CSS krever ikke mye av et skjermkort i disse dager. Uansett hvilken du velger vil den altså være mer enn bra nok til å kjøre dette spillet glatt.

Lenke til kommentar

står det ikke at jeg skal bruke den til css da :D? men nå ble jeg lettet.. det jeg skal bruke den til er og spille css, samt bf2 (som ikke krever så mye?) bare jeg får opptil minimum 80 i fps er jeg fornøyd.. ble litt bekymret jeg nå :p da tror jeg at jeg skal bestille den til lørdag neste uke ;) noen som vet hvor lang tid det tar før den kommer hjem til meg ? bor rett utenfor oslo, men onkelen min skal få den i drammen...

ok. dette er oppsettet:

Intel® Core™ 2 Duo-prosessor T8300 (2,40 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-buffer)

2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024

200 GB harddisk med fritt fall-sensor (7200 RPM)

Dobbel 256 MB NVIDIA® GeForce® Go 8700M GT-grafikk med NVIDIA SLI-teknologi

noe jeg burde endre på ?

Lenke til kommentar

hehe. det vet jeg :p mente er 2 8700 veldig mye raskere en 1 8700?

også et spørsmål til.. dere sier jeg ikke trenger så bra maskin. hva er forskjellen mellom

Go 7950 GTX-grafikkort og 2 8700 m GT?

ok. det står mellom Dell XPS m1710 og XPS 1730 men m 1730 ser mer fristene ut :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...