Gå til innhold

UTFORDRING: La oss bytte til sidemål!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror det er enklere å skrive bokmål for oss som snakker nynorsk enn det er å skrive nynorsk for dere som snakker bokmål. Dere leser og hører mye mindre sidemål i løpet av en dag enn det vi gjør.

 

Jeg har sikkert noen skrivefeil selv... Jeg mener at det er enklere for meg å legge om til klokken enn det er å legge om til klokka, da det er enklere å legge om helt enn å bare legge om halvt.

Endret av assbear
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+9871234
Eg talar nynorsk, eg er ein framandkar. Men eg skrive og tala både bokmål og nynorsk. So for meg 0 problem. Men føle nynorsken min dabba ut ittekårt no som eg mair elle mindre skrive bokmåls.. :p

Vel, det ser jo ut til at du skriv meir dialekt enn båe bokmål og/eller nynorsk?

Lenke til kommentar
Eg talar nynorsk, eg er ein framandkar. Men eg skrive og tala både bokmål og nynorsk. So for meg 0 problem. Men føle nynorsken min dabba ut ittekårt no som eg mair elle mindre skrive bokmåls.. :p

Vel, det ser jo ut til at du skriv meir dialekt enn båe bokmål og/eller nynorsk?

Jau, sant nok. Må virkelig innrømme at mye av nynorsken min har falt under teppet etter all nettbruken.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Viking665:

 

Eit tips kan jo vere å installere nynorsk ordliste på maskinen, om du brukar f.eks. Firefox, Hans-O. :)

 

 

Post #1337. :p

 

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...