Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Og hvorfor det, om jeg tør spørre? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Fordi bokmål er lettere å fordøye når man skal lese til prøver o.l. Kommer forøvrig fra samme området som dePt, så skjønner godt at han har bokmål som hovedmål (noe jeg også har trass mitt halv-nynorske bosted). Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 27. august 2008 Del Skrevet 27. august 2008 Det er individuelt. For meg, er engelsk lettere å fordøye. Lenke til kommentar
rlidal Skrevet 31. august 2008 Del Skrevet 31. august 2008 Jeg tror dette hadde vært mye mer spennende hvis jeg hadde hatt bokmål som hovedmål. Bokmål er ikke så pent som nynorsk, dessverre. Er det forresten noen som har en god og billig kajakk til salgs? Eventuelt en SNES. Lenke til kommentar
Assbear Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 (endret) Jeg tror det er enklere å skrive bokmål for oss som snakker nynorsk enn det er å skrive nynorsk for dere som snakker bokmål. Dere leser og hører mye mindre sidemål i løpet av en dag enn det vi gjør. Jeg har sikkert noen skrivefeil selv... Jeg mener at det er enklere for meg å legge om til klokken enn det er å legge om til klokka, da det er enklere å legge om helt enn å bare legge om halvt. Endret 7. september 2008 av assbear Lenke til kommentar
solaN - Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Burde vel være smak og behag hva slags mål man skriver i , bare tull å lære bokmål og man er nynorsk og omvendt. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 10. september 2008 Del Skrevet 10. september 2008 (endret) Tja, jeg bor i nynorsk-område, men synst det er lettere å skrive/forstå bokmål. Så for min del ville jeg gått glipp av noe vesentlig. Men dette er sikkert individuelt! Men så har jo jeg bokmål som hovedmål, hvis det har noe å si... Endret 22. september 2008 av Arne Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Eg talar nynorsk, eg er ein framandkar. Men eg skrive og tala både bokmål og nynorsk. So for meg 0 problem. Men føle nynorsken min dabba ut ittekårt no som eg mair elle mindre skrive bokmåls.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Eg talar nynorsk, eg er ein framandkar. Men eg skrive og tala både bokmål og nynorsk. So for meg 0 problem. Men føle nynorsken min dabba ut ittekårt no som eg mair elle mindre skrive bokmåls.. Vel, det ser jo ut til at du skriv meir dialekt enn båe bokmål og/eller nynorsk? Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Eg talar nynorsk, eg er ein framandkar. Men eg skrive og tala både bokmål og nynorsk. So for meg 0 problem. Men føle nynorsken min dabba ut ittekårt no som eg mair elle mindre skrive bokmåls.. Vel, det ser jo ut til at du skriv meir dialekt enn båe bokmål og/eller nynorsk? Jau, sant nok. Må virkelig innrømme at mye av nynorsken min har falt under teppet etter all nettbruken. Lenke til kommentar
TurboHolte Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Eg har nynorsk på skulen.. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Joda, hehe, så vet vi det... Tror egentlig de fleste her inne lærer nynorsk på skolen, med mindre de kommer fra bokmålsområder og har sterk dysleksi. Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Eg har kasta meg inn i nynorsken igjen. (: Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Eg er med Får berre 3 i nynorks på skulen så dette kan bli interessant(sikkert masse feil allerede :!: ) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Eit tips kan jo vere å installere nynorsk ordliste på maskinen, om du brukar f.eks. Firefox, Hans-O. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Eg bruker firefox men det gidder eg ikkje. Gjør dette berre for gøy, nynorsken på skolen får gå som det gjer. Selv om den tellar like mykje som alle andre karakterar så konsentrerer eg meg heller på ting som eg faktisk bryr meg om Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Tenkte og ta utfordringen, men er ikke så god i verb, svake verb, bøying av ord og slikt. Får vell bruke norskboka til hjelp. Noen som har noen tips til hvordan jeg skal gå fram? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Viking665: Eit tips kan jo vere å installere nynorsk ordliste på maskinen, om du brukar f.eks. Firefox, Hans-O. Post #1337. Endret 2. oktober 2008 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Takker for tipset;) Får se om jeg blir og gjøre det;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå