Ethernet Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Jeg bare glemmer meg bort uansett. Skriver på bokmål uansett Lenke til kommentar
Svinat Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Jeg er da ikke svak, Slimda. Skriver selvfølgelig det jeg foretrekker, og holdt meg tross alt til en måned som utfordringen gikk ut på. Prøv å skriv nynorsk i en hel måned du også da vel? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Prøv å skriv nynorsk i en hel måned du også da vel? Det er ikkje så vanskeleg som ein skal ha det til. Lenke til kommentar
Svinat Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Neida, går nok litt mer på viljen til å skrive nynorsk. : ) Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Jeg er da ikke svak, Slimda. Skriver selvfølgelig det jeg foretrekker, og holdt meg tross alt til en måned som utfordringen gikk ut på. Prøv å skriv nynorsk i en hel måned du også da vel? Det ville vært juks, siden jeg vokste opp med Nynorsk som hovedmål Lenke til kommentar
Arne Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Da kan du jo forsøke bokmål? Hvis du deltar i denne tråden, skal du skrive sidemålet til det du vanligvis skriver på forumet. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 23. juli 2008 Del Skrevet 23. juli 2008 Det er akkurat det. Jeg vokste opp med Nynorsk som hovedmål, men bruker bokmål vanligvis til chat. Eg veit at Nynorsk kan vere litt vanskeleg, men ikkje mykje meir enn, tja, engelsk? Kommer bare ann på hvilken side du angriper problemet fra. Eg har ein kjærleik for språk, so eg gjer soklart mitt beste kvar ein gong. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 I grunnen so skal eg skrive nynorsk sjølv, bor midt i vestlandet. ------------------------------------------------------------------------------ Men hater nynorsk, så skriver heller bokmål:) - Men snakker nynorsk til vanlig... Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 (endret) Snakkar litt blanding her eg bur, men hovedsakeleg nynorsk. Skriv vanlegvis på bokmål her på forumet, men kunne tenkje meg å øve meg litt på nynorsken Foresten: "Hvem er med? Disse skriv nå nynorsk:" Det heiter vel "desse" på nynorsk? Og om det var bokmål du skulle skrive, så heiter det "skriver" Endret 11. august 2008 av 2bb1 Lenke til kommentar
snarius Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Går tilbake til nynorsk igjen eg. Dessutan har ikkje førsteposten blitt oppdatert på 2 månader. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Nei, lite aktivitet her for tiden Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Jeg bor midt i et nynorsktalende sted, men HATER nynorsk.. Eg skriv nynorsk like bra som eg skriv bokmål. Tru det eller ikkje, du kan gå og leggja deg! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Jeg bor midt i et nynorsktalende sted, men HATER nynorsk.. Eg skriv nynorsk like bra som eg skriv bokmål. Tru det eller ikkje, du kan gå og leggja deg! Kvifor hatar du nynorsk då? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 14. august 2008 Del Skrevet 14. august 2008 Hvorfor mener du han skal legge seg? Lenke til kommentar
Eivind218 Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Jeg tar utfordringen, Går sikker rett til h*** Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Jeg bor midt i et nynorsktalende sted, men HATER nynorsk.. Eg skriv nynorsk like bra som eg skriv bokmål. Tru det eller ikkje, du kan gå og leggja deg! Kvifor hatar du nynorsk då? Fordi jeg syns det er et teit bondespråk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Fordi jeg syns det er et teit bondespråk. Medan bokmål er eit meir moderne "språk" som er "kult" å skriva? Lenke til kommentar
Mephistopheles Skrevet 21. august 2008 Del Skrevet 21. august 2008 (endret) Fordi jeg syns det er et teit bondespråk. Du bur i nynorskland, men hatar nynorsk, sidan det er eit teit bondespråk? Det synast meg at du er i krig med røtene dine, og din eigen identitet. Du kjem nok over det. Hugs at nynorsk er ei arv me har frå bygdenorge, nynorsk er ein av dei få tinga me har igjen. Bygdene svinn, og utbrytarar som deg er skyld i dette. Eg vonar du innser dette før det er for seint. Du, og altfor mange andre. Edit: Beklagar OT, blei berre ein smule provosert. Endret 21. august 2008 av Mephistopheles Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6 Skrevet 23. august 2008 Del Skrevet 23. august 2008 Jeg har bokmål som sidemål! Lenke til kommentar
dePt Skrevet 26. august 2008 Del Skrevet 26. august 2008 Eg hadde nynorsk som hovudmål, men skifta til bokmål då dette passer meg betre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå