Gå til innhold

BK: Kunstbilde; bevismatriel med fisheye

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,

Har en skoleoppgave (som skal være ferdig på imorgen), og vil gjerne ha kritikk på et av bildene jeg nettopp er ferdig med. Det har seg altså slik at det eneste kriteriet for bildet et av utrykkene vi har fått utdelt. Skal lage fire bilder, og her er ett av dem. I og med at det er et kunstbilde er det meningen at vi skal redigere litt for å få et spesielt utrykk. Jeg valgte forøvrig "fisheye" som teknikk, noe jeg bruker litt av i det minste. Bildet er selvfølgelig tatt med manuelle innstillinger, men jeg tror ikke dere finner informasjonen i bildet (som er fra photoshop og resize power tools, hvordan leser jeg av informasjonen?). Jeg har i alle fall gjort fargene kaldere i Photoshop, kjørt opp litt kontraster og ned med brightness og exposure. Videre har jeg lagt en ramme på bildet, og tatt bilde av et bord. Tilslutt gjorde jeg en lang photoshop prosedyre enkel, tok bildet inn i After Effects, og satte på "3D Light". Toppen av dyster stemning. Jeg skrev også tekst på rammen på bildet i Illustrator..

Så.. Hva synes dere? Ikke slakt meg helt! Dette bildet prøver vel å kommunisere mer enn det er kunstnerisk bra. Prøver å skildre en dyster stemning, derfor kjører jeg mye blått i fotografiet som "ligger på bordet".

Legger forøvrig med et kopi av originalen, så dere ser hva jeg har gjort

post-63472-1208893709_thumb.jpg

post-63472-1208893879_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

vel... det hadde jo sett litt mer proft ut om du hadde stavet bevismateriell riktig :/

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

ville prøv å klone vekk refleksen av fotografen. burde ikke være noen stor jobb. eller synes jeg bilde 1 er for mørkt, ja veit det er gjort med vilje men kanskje en smule for mye. fin ide :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...