Gå til innhold

Kjære jævla doptryne (om doping på treningsstudioer)

Anbefalte innlegg

Jeg mener jo at jeg som er dopsfri på mer eller mindre alle måter (les: dop = ulovlig) er et bedre menneske i den forstand at jeg holder meg unna ulovlige substanser... Er jo tross alt en grunn til at det er ulovlig!

Du er på ingen måte et bedre menneske enn noen som helst, så ikke ta deg selv så høytidelig. Og som Geir M sa, er det faktisk ikke ulovlig å bruke steroider i Norge. Det er kun import og salg som er forbudt.

"Ulovlig" da...:)

For all del, jeg setter meg ikke spesielt høyt, men mener på et generelt grunnlag at de som så godt som mulig følger lover og regler har noe bedre verdier enn de som f.eks bryr seg mindre. Hvorvidt doping hører under disse skal jeg unngå å uttale meg ytterligere om, da jeg ikke visste at det var lovlig å bruke, og generelt sett vet veldig lite om doping.

Hvorvidt de er bedre eller dårligere mennesker kommer an på hvilke verdier man har...

Men den beste tankegangen, og kanskje den beste verdien er vel at alle mennesker er like gode osv... Jeg synes bare den er litt "off"... Men thats me...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
At man ser det, og så glemmer det helt til man kommer hjem foran dataen, og så skriver en hissig post om det gjør ikke noe bedre.

Håper det ikke er meg du sikter til. For dette var noe som skjedde på et utested i Bergen en helg. Og innlegget mitt er min absolutte rett til å lufte min irritasjon over den kyniske råttenskapen som ligger i å oppsøke og aktivt prøve å rekruttere andre som koser seg med trening. Dopere og langere er lovbrytende avskum og fortjener absolutt intet mer enn det glatte lag. Dopforherligelse er taperfakter.

Lenke til kommentar
er nok deg han sikter til, hvis du er så hissig hvorfor sa du ikke noe der og da til de dealerne?

Dette er noe som bygget seg opp i dagene etter og kuliminerte i førsteposten.

Vel, det var det for min del. Jeg tror jeg har sagt mitt her i tråden.

Lenke til kommentar
er nok deg han sikter til, hvis du er så hissig hvorfor sa du ikke noe der og da til de dealerne?

Folk som bruker anabole steroider er gjerne ganske store og sterke. Anabole steroider kan dessuten gjøre deg mer aggressiv enn vanlig. Jeg skjønner ham godt.

Lenke til kommentar

Folk som bruker anabole steroider er gjerne ganske store og sterke. Anabole steroider kan dessuten gjøre deg mer aggressiv enn vanlig. Jeg skjønner ham godt.

så aggresiv som han virker i den første posten virker det som om han ikke har noe problemer med å si ifra... ihvertfall ikke før han kommer hjem, og forteller hele diskusjon.no at folk som boler er mindreverdige personer...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skal garantere det er mange på forumet her samt på andre treningsforumer som doper seg ;) Og doping har blitt en epidemi i norge. Det er utrolig mange unge og voksne som bruker det. Ikke alle får den fremgangen de håper på. Pga mangel på peiling generelt rundt trening og kosthold. Derfor trenger man ikke å se det på en person som doper seg. Dessuten har noen personer så gode gener at de kan komme lengre på kort tid enn det en som doper seg gjør med ræva gener.

Lenke til kommentar
Håper det ikke er meg du sikter til. For dette var noe som skjedde på et utested i Bergen en helg. Og innlegget mitt er min absolutte rett til å lufte min irritasjon over den kyniske råttenskapen som ligger i å oppsøke og aktivt prøve å rekruttere andre som koser seg med trening. Dopere og langere er lovbrytende avskum og fortjener absolutt intet mer enn det glatte lag. Dopforherligelse er taperfakter.

Det var deg ja, men saken stilles i et litt annet lys nå. Tro ikke at jeg mener noe godt om doplangere.

Lenke til kommentar

Finnes folk som røyker og drikker. Det er nok langt værre, men likevel selges det over disk og gir staten er pen slant. Personlig gir jeg f i hva folk gjør med seg selv og mener at de som vil kan gjerne dope seg for min del. Det jeg synes er dumt er når det gjelder idrett. Enten bør alle få lov ellers bør alle som bruker tas, men det er ikke mitt bord.

Gjør hva DU SELV vil med DIN kropp og la andre gjøre hva de selv vil. Det er ikke farlig å si nei takk.

Lenke til kommentar

Amitraxx:

I en ideell verden er jeg enig i at enten burde alle få lov, ellers bør alle som bruker tas. Problemet er at det eneste etiske alternativet der er at alle som bruker blir tatt, noe som dessverre ikke er mulig å gjennomføre.

Det å tillate doping vil føre til stor dopbruk i all idrett og sender sender signaler om at idretten synes det er greit å bruke preparater for å forbedre seg, samt at det i idrettsøyemed er greit å bruke skadelige stoffer så lenge det fremhever prestasjonen. Samtidig er det flere idretter hvor forskjellige forbudte rusmidler er bra for prestasjonen, skal disse bli lovlige så lenge du driver med disse idrettene?

Dessverre lever vi ikke i en ideell verden, hadde vi gjort det hadde vi nok stoppet alle, men å tillate doping kan rett og slett ikke gjøres.

Ja, jeg vet du bare slengte frem et synspunkt om at flere burde bli tatt, men kapasiteten er nok ikke høy nok til dette. Dessverre.

Lenke til kommentar

I fleste sporter er det doping. Ikke noe problem å dope seg før konkuranser så lenge man sørger for at virkestoffet er ute av kroppen før konkuranse.

Også i fleste sporter har man en grense på hvor mye testosteron det er lov å ha i kroppen. Og mange doper seg opp så de ligger akkurat under eller på den grensa.

Grunnen til at mange blir tatt på doping tester er fordi at utøverne oppsøker leger og får det derreter av de. Og da får de legemiddel steroidet Deca Durabolin som har 12 mnd sporings tid, og da blir man veldig ofte tatt :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Like ille? :!: Vet du en gang hva melanotan er? Det er et hormon som produserer melanon i kroppen noe som fører til at du blir brunere og får mer resistanse mot solen noe som kan føre til at noen som brukere dette som har ganske hvit hud og er utsatt for hudkreft ikke blir like utsatt for hudkreft. Det er utviklet for å forebygge hudkreft og langt fra så farlig som misbruk av anabole steroider.

Tja, som sagt.. Hormon eller prohormon for å bli brun, eller for å bli svær.. Ser ikke forskjellen. Hvis man ikke føler at man bryter en terskel ved å bestille et suspekt stoff over nettet, som man faktisk ikke er 100% sikker på hva er, for så å begynne å skyte dette i seg i daglige doser med sprøyte, så kan jeg umulig se for meg at man har noen reservasjoner mot doping heller.

må vel være dagens dummeste uttalese, dette er ikke noe prestasjonsfremmede stoff, å sammenligne det med doping er som å si at kretin er steroider...

Noen her som vet om melanotan 2 vil gjøre utslag på dopingtester??

Må bare få poengtert at jeg overhodet ikke driver med noen form for doping,men hvis melanotan vil gjøre utslag på en evt dopingtest så vil jeg styre unna det.

Endret av tom_bjk
Lenke til kommentar
I fleste sporter er det doping. Ikke noe problem å dope seg før konkuranser så lenge man sørger for at virkestoffet er ute av kroppen før konkuranse.

Også i fleste sporter har man en grense på hvor mye testosteron det er lov å ha i kroppen. Og mange doper seg opp så de ligger akkurat under eller på den grensa.

Grunnen til at mange blir tatt på doping tester er fordi at utøverne oppsøker leger og får det derreter av de. Og da får de legemiddel steroidet Deca Durabolin som har 12 mnd sporings tid, og da blir man veldig ofte tatt

Et av de største problemene nå til dags er hurtigvirkende testo oppløst i vann. Dette må man bli testet for innen noen få timer etter injeksjon. Det var dette en profilert svensk styrkeløfter ble bustet for, for 1-2 år siden.

Et annet problem er insulin og veksthormoner som man ikke får sporet i det hele tatt slik jeg forstår det. Veksthormoner skal vel være teknisk mulig å spore kort tid etter injeksjon, men slik jeg forstår det er ingen som er blitt tatt for dette i det hele tatt.

Siden begge både insulin og veksthormoner har en effekt er det liten tvil om at enkelte bruker dette, og dessverre slipper unna med det foreløpig. Men forhåpentligvis kan WADA få utviklet noe som gjør at man ikke kan gjøre dette lengre.

Lenke til kommentar
Slik jeg har skjønt det er "roid rage" bare en myte, men samtidig høres det realistisk ut at økte testosteronnivåer kan føre til mer aggresjon.

Roid rage er for all del INGEN myte.

Jeg synes det er latterlig at dere kaller bolere for dårlige mennesker. Jeg har utrolig mange venner, både bolere og ikke bolere... Og faktisk! Den personen jeg vil kalle det beste mennesket av dem har trøkka som faen med store syndebukker innen steroider som Anadrol. Såklart finnes det mange drittsekker som trøkker, men det finnes like mange dårlige personer som er dopingfrie. JA, man kan bli gal av doping, men om man var en god person før man startet å dope seg så vil han fremdeles være en god person etterpå. Det er mulig det er flere dårligere personer som starter å dope seg enn gode personer. Men å forhåndsdømme alle bolere før de kjenner dem blir feil.

En boler har det motsatte av hva en jente som har anoreksia har. Han har megareksi. Dette er en sykdom jeg må innrømme jeg lider av selv, og folk får tro hva de vil men det er ingen morsom sykdom. Jeg veier nå 100 kg, har six pack er 18 år. Løfter 220kg i markløft, 200 kg i knebøy. Alt uten utstyr. Jeg har som mål å stille i nm i bodybuilding og har en ganske stor kropp for alderen. Når jeg ser meg i speilet så føler jeg meg liten, selv om alle andre sier jeg begynner å bli alt for stor til at det er pent. Jeg vet det ikke normalt å være så stor som jeg er på alderen min, og at jeg egentlig burde være fornøyd med hva jeg har klart, men det klarer jeg ikke. Jeg klarer ikke si til meg selv at jeg ser bra ut. Jeg blir aldri fornøyd. Jo større jeg blir,jo større vil jeg bli og det tar mer og mer av tiden min, pengene mine og mitt sosiale liv. Akkuratt som det gjør med anorektikere (bortsett fra økonomisk). Jeg fungerer helt fint ellers. Skal studere psykologi nå og er en ellers vanlig gutt som kan ta seg en fest. Men jeg klarer aldri å bli fornøyd med kroppen min, og jeg gruer meg hver eneste gang jeg skal på stranda fordi jeg synes jeg ser liten ut og gruer meg til å dra av meg t-skjorta selv om jeg får 1000 missunnelige blikk fra gutter, og endel kommentarer fra jenter som vil ta på musklene mine... Hehe :p

Jeg får heletiden høre at jeg er veldig snill og følsom, så selv om jeg har et liv som heletiden preges av at jeg føler jeg må bygge meg større så betyr ikke det at jeg er en dårlig person ovenfor mine medmennesker.

Hehe. Mulig dere ser på noe av det som skryt, men jeg vil heller fortelle sannheten enn å ikke fremstå som skrytende her. Dette er et ganske alvorlig tema. At han tilba trådstarter steroider er bare en bittebitteliten bagatell.

Lenke til kommentar

Så lenge man ikke har planer om å stille i en ekte idrett (altså en idrett som er såpass seriøs at man tester for doping) så driter jeg i hva andre gjør. De som trøkker for å gjøre det bra i en testet sport har jeg imidlertid ekstremt lite til overs for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...