aenima Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 (endret) Jeg har prøvd meg litt fram for å få til noe som kan hente info fra eu.armory.com Det første jeg har prøvd på er å hente ut en liste over guild members. Det jeg nå har, er en variabel $xml_data som inneholder dette: <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><?xml-stylesheet type="text/xsl" href="/layout/guild-info.xsl"?><page globalSearch="1" lang="en_us" requestUrl="/guild-info.xml"> <guildKey factionId="1" name="Cause And Effect" nameUrl="Cause+And+Effect" realm="Shattered Halls" realmUrl="Shattered+Halls" url="r=Shattered+Halls&n=Cause+And+Effect"/> <guildInfo> <guild> <members filterField="" filterValue="" maxPage="1" memberCount="133" page="1" sortDir="a" sortField=""> <character class="Hunter" classId="3" gender="Male" genderId="0" level="70" name="Grarl" race="Orc" raceId="2" rank="0" url="r=Shattered+Halls&n=Grarl"/> <character class="Druid" classId="11" gender="Male" genderId="0" level="70" name="Mowbray" race="Tauren" raceId="6" rank="1" url="r=Shattered+Halls&n=Mowbray"/> <character class="Warlock" classId="9" gender="Male" genderId="0" level="70" name="Davegotsu" race="Undead" raceId="5" rank="1" url="r=Shattered+Halls&n=Davegotsu"/> <character class="Paladin" classId="2" gender="Female" genderId="1" level="70" name="Adrieth" race="Blood Elf" raceId="10" rank="1" url="r=Shattered+Halls&n=Adrieth"/> <character class="Druid" classId="11" gender="Male" genderId="0" level="70" name="Dakk" race="Tauren" raceId="6" rank="1" url="r=Shattered+Halls&n=Dakk"/> <character class="Priest" classId="5" gender="Female" genderId="1" level="70" name="Gjara" race="Troll" raceId="8" rank="1" url="r=Shattered+Halls&n=Gjara"/> osv... Det jeg nå lurer på, er hvordan jeg kan hente ut for eksempel "name" og "lvl" fra samtlige guild members. Jeg skal lagre disse og flere av verdiene i databasen, men først må jeg nesten finne ut hvordan jeg kan hente dem fra $xml_data variabelen. Endret 22. april 2008 av aenima Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 (endret) Hvis du bruker PHP5 og har SimpleXML tilgjengelig, så kan det gjøres slik: (ikke testet, dette er skrevet 'fort å gæli') SimpleXML krever at XML'en er i UTF-8 encoding. $xml = simplexml_load_string($xml_data); if($xml instanceof SimpleXmlElement) { foreach($xml->guildInfo->guild->members->character as $character) { $attributes = $character->attributes(); $name = (string) $attributes["name"]; $level = (string) $attributes["level"]; doMagicWithDatabase($name, $level, $blahblah); } } else { echo "Ooops."; } Jeg er ikke helt sikker på om det blir $xml->guildInfo->guild->members->character eller $xml->guild->members->character i foreachløkka siden du bare har en bit av XML-dokumentet her. Endret 22. april 2008 av Slettet-rXRozPkg Lenke til kommentar
aenima Skrevet 22. april 2008 Forfatter Del Skrevet 22. april 2008 Tusen takk. Det fungerte perfekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå