Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sliter med dårlig download speed i utorrent.

Anbefalte innlegg

Hei.

Har instalert Win 2k8 server på PC-en nå og det i seg selv fungerer greit. Men har et problem med at Torrents ikke får bra download speed. Porten som utorrent bruker er åpnet men sliter allikavel med farten, får ikke mer enn ca. 4kB/s. Alle downloads har mer enn nok med seeders så det er ikke der problemet bør ligge.

Noen ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Kan du bekrefte via Utorrent's innebygde test av porten er åpen? Ikke bare annta at du åpnet porten riktig. Bruk testen som ligger i options - speed guide menyen.

- Ta test på www.tptest.se og sjekk at det ikke er et helt generellt problem med hastghet på din nettlinje.

- Hvis du kan utelukke de problemene over, så prøv å teste med en torrent som du VET man skal få bra hastighet på. Hvilken torrent dette måtte være vet jeg ikke. En viss populær ukentlig animeserie er ofte en god ting å teste med siden man konsist får maks fart på elv 20Mbit linjer der, men av respekt til forumets regler kan jeg ikke gi noen link til den.

Tar du deg av disse punktene så vil jeg tro du finner problemet blandt ett av dem.

-Stigma

Lenke til kommentar

Skal vi se.

- Porten er åpen i følge utorrent's innebygde test.

- Speedtest.se sier at ned så har jeg 4.31Mbit/s og opp så har jeg 0.47Mbit/s så den er jo også grei nok?

- Skaffet meg en download som bør være bra nok, men fikk allikavel en peak på 20kB/s.

EDIT: Gikk inn på speedguide og der sto connection type til dial up, forandret den til xx/2Mbit og da gikk det plutselig mye raskere og jeg fikk en peak på 400kB/s.

Endret av 2mmy91
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
Da har utorrent kjørt i hele natt og nå laster den ned på 400-500kB/s konstant. Så problemet var som sagt at jeg måtte forandre conncetion type.

Men takk for forsøket stigma :)

Har det problemet som du hadde. Hvordan forandrer man connection type? kan du forklare? eller gi meg en link:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...